Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko reilua? Menen varmaan myymään itseäni.

Vierailija
05.04.2014 |

Mies on niin epäreilu. Hän tienaa kuukaudessa n.6000 e nettona..

Minä aloitin nyt maaliskuussa uuden työn kun sin opinnot päätökseen.

Meillä on 3-vuotias lapsi.

Mies on nyt muutaman vuoden säästänyt rahaa asuntolainan käskirahaa varten ja sitä että ei tarvitsisi ottaa niin paljon lainaa sitten kun sen aika on..

Viime palkastaan mies oli laittanut sijoituksiin tonnin pari, sekä säästötilille toiset saman verran.. Minulle tulee palkka vasta 20 päivä ja nyt ollaan elelty miehen rahoilla.. mutta nyt muutaman päivän mies on ollut työkavereiden kanssa baarissa, ajellut taksilla jne..

Ja sanoi eilen ettei hänellä ole rahaa, mutta lainaa kaveriltaan..

No. Olipa sittenkin mennyt taas baariin ja nyt hänellä ei ole käyttötilillä tai käteisenä yhtään rahaa.

En ymmärrä en, miten joku voi olla noin vastuuton..

No. Onneksi minulla itsellä oli omaa rahaa 50 e jotta saadaan viikonlopuksi ruuat (mies ei siis suostu asuntorahoja siirteleen käyttötilille muuta kuin hätätilanteessa) mutta ajatelkaapa jos ei olisi ollut.. mies vaan juo kaikki rahat ja myönsi eilen humalassa että hänellä on alkoholiongelma.

Ensiviikon elämme varmaan pyhällä hengellä.. tai sitten menen myymään itseäni.. sinkkuaikoina harrastin tuota joskus,

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaa 6000, e nettona, siis verojen jälkeen? Ok. Hyvä, että et enää myy itseäsi.

Vierailija
2/22 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:09"] Tienaa 6000, e nettona, siis verojen jälkeen? Ok. Hyvä, että et enää myy itseäsi.

[/quote]

Kyllä verojen jälkeen. Ja eikös ole hassua että minun silti pitää miettiä että mistä saadaan ruokaa ja harkita itsensä myymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiä eroon siitä miehestä, vaikka kuinka kirpasis. Hän vaa ostelee omiaa ja säästelee. Älä ainakaan sorru siihen että et saa nimeäsi talopaperiin. Aina ei taloa tarvi edes omaistaa puoliksi, voitte sopia että omistat 1/4 esim. Sekin turvaa paljon elämän virrassa. Äläkä rupee siihen että sinä hommaat ne juoksevat asiat kun ukko kartuttaa omaisuutta. nimerkki Kokemusta on

Vierailija
4/22 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vastuuton, pidä sille puhuttelu, jos ei herää sillä jätä se. Tulevaisuudessa paljon isompia ongelmia ja ennen kuin huomaatkaan asuntosäästötili juotu. Nähty juttu isommilla palkoilla.

Vierailija
5/22 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täs jutussa on ihan kevyesti lapin lisiä yms. :) ja ei sillä sun miehelläs ole missään asuntosäästötilillä rahaa. Puhuu paskaa. Juonut kaikki ja ei tienaa 6000 € nettona. 6000€ nettona saa tehdä nii paljo töitä ettei ole varaa vkl juoda hirveemmin. Lisäksi pitäisi olla taloudellista vastuuta jossain yrityksessä jolloin oppisi järkevämpää rahan käyttöä t. 3500€ / netto

Vierailija
6/22 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistapas kuitenkin että laittaahan mies tosiaan rahaa säästöön asuntoa varten eikä esim pelaa rahoja. alkoholisteilla kun tuppaa olemaan muitakin riippuvuuksia.      vaadi nähdä mihinrahat sijoitettu. Kyse on teidän yhteisestä elämästä eikä mies saa toimia yksinvaltiaana vain koska hän käy työssä. 

Vierailija
7/22 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:16"]Täs jutussa on ihan kevyesti lapin lisiä yms. :) ja ei sillä sun miehelläs ole missään asuntosäästötilillä rahaa. Puhuu paskaa. Juonut kaikki ja ei tienaa 6000 € nettona. 6000€ nettona saa tehdä nii paljo töitä ettei ole varaa vkl juoda hirveemmin. Lisäksi pitäisi olla taloudellista vastuuta jossain yrityksessä jolloin oppisi järkevämpää rahan käyttöä t. 3500€ / netto

[/quote]

Mieheni on toimitusjohtaja ja osakkaana kyseisessä yrityksessä.

Kyllä tiedän että on säästötili ja sijoituskohteita yms.

Ja ei pelaa.

Mied on aina ollut tuollainen, joka ilta pitää istua iltaa työkavereiden kanssa ja tilata koko köörille bisset x10 miehen piikkiin, lisäksi kun vähän on humalassa niin tilaa kalliita viinejä juomia yms.

Ja nyt sitten hänellä ei ole käyttörahaa ja minä mietin että wtf.

Minulla ei ole rahaa käydä ostamassa lapselle uusia kenkiä ja kurahanskoja.

Vierailija
8/22 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:16"]Täs jutussa on ihan kevyesti lapin lisiä yms. :) ja ei sillä sun miehelläs ole missään asuntosäästötilillä rahaa. Puhuu paskaa. Juonut kaikki ja ei tienaa 6000 € nettona. 6000€ nettona saa tehdä nii paljo töitä ettei ole varaa vkl juoda hirveemmin. Lisäksi pitäisi olla taloudellista vastuuta jossain yrityksessä jolloin oppisi järkevämpää rahan käyttöä t. 3500€ / netto

[/quote]

Ja tiedän kyllä että tienaa aina vähintään sen 6000 e nettona. :D

Vierailija
9/22 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:22"][quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:16"]Täs jutussa on ihan kevyesti lapin lisiä yms. :) ja ei sillä sun miehelläs ole missään asuntosäästötilillä rahaa. Puhuu paskaa. Juonut kaikki ja ei tienaa 6000 € nettona. 6000€ nettona saa tehdä nii paljo töitä ettei ole varaa vkl juoda hirveemmin. Lisäksi pitäisi olla taloudellista vastuuta jossain yrityksessä jolloin oppisi järkevämpää rahan käyttöä t. 3500€ / netto

[/quote]

Ja ei pelaa.

Mied on aina ollut tuollainen, joka ilta pitää istua iltaa työkavereiden kanssa ja tilata koko köörille bisset x10 miehen piikkiin, lisäksi kun vähän on humalassa niin tilaa kalliita viinejä juomia yms.

[/quote]

Kokoajan näitä kenkii ja kurahanskojako pitää olla ostamassa? Äijäs saa kohta taas lisää rahaa vaikla välillä käteinen voi olla vähissä ja raskas työ vaatii raskat huvit et jaksaa tommosta valittajaa kuunnella jolle mikään ei riitä

Vierailija
10/22 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:22"][quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:16"]Täs jutussa on ihan kevyesti lapin lisiä yms. :) ja ei sillä sun miehelläs ole missään asuntosäästötilillä rahaa. Puhuu paskaa. Juonut kaikki ja ei tienaa 6000 € nettona. 6000€ nettona saa tehdä nii paljo töitä ettei ole varaa vkl juoda hirveemmin. Lisäksi pitäisi olla taloudellista vastuuta jossain yrityksessä jolloin oppisi järkevämpää rahan käyttöä t. 3500€ / netto

[/quote]

Ja ei pelaa.

[/quote]

Kokoajan näitä kenkii ja kurahanskojako pitää olla ostamassa? Äijäs saa kohta taas lisää rahaa vaikla välillä käteinen voi olla vähissä ja raskas työ vaatii raskat huvit et jaksaa tommosta valittajaa kuunnella jolle mikään ei riitä

[/quote]

Miten niin koko ajan? :s

Kurahanskat olisit otettava, on olleet lapsella niin kauan kuin muistan ja ovat nyt rikki.

Kurahousuihin pyysin rahat isältäni tuossa viikko sitten, kun miehellä ei ollut rahaa kun piti kiirehtiä laivalle.

Vierailija
11/22 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*olisi ostettava

Vierailija
12/22 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On reilua

Vierailija
13/22 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se oikeesti tienaa noi paljo ja juo noin paljon ni se lähtee koht lapasesta. Ei hätää :)

Vierailija
14/22 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommosta se on, kun on omat rahat.

Vierailija
15/22 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:23"]

Ja tiedän kyllä että tienaa aina vähintään sen 6000 e nettona. :D

[/quote]

Totuus taitaa olla se, että tienaa lisäksi jonkun 3 tonnia, jonka pimittää sulta.

Vierailija
16/22 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:07"]

Mun broidi on samanlainen, täysin vastuuton, itsekäs, ryyppää kaverien kanssa ja yksi nainen ei riitä. Petti mua mun vaimon kanssa ja ekan eron jälkeen eroja alkoi tulla tiheämpään ja, kun paikkakunnan ihmiset juoruilivat sen touhuista, ei se saanut täältä enää naisia, vaan matkustaa Thaimaaseen huoriin.

[/quote]

Hyh. Ei omaa broidia saa panna.

Vierailija
17/22 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa, niin saat todella hyvät elatusmaksut.

Vierailija
18/22 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun broidi on samanlainen, täysin vastuuton, itsekäs, ryyppää kaverien kanssa ja yksi nainen ei riitä. Petti mua mun vaimon kanssa ja ekan eron jälkeen eroja alkoi tulla tiheämpään ja, kun paikkakunnan ihmiset juoruilivat sen touhuista, ei se saanut täältä enää naisia, vaan matkustaa Thaimaaseen huoriin.

Sä et vaan näe tuota sun miestä, rakkaus on sokea, mutta jos toi rakastais sua, niin hän ryyppäämisen sijaan rakentaisi tulevaisuuttanne, huolehtisi ja veisi yhdessä lomailemaan niillä rajoilla, jotka menevät nyt omaan ja kavereiden "hyvinvointiin". Itsekäs se on, todella itsekäs ja ne pettää, kun eivät välitä miltä toisesta tuntuu.

Vierailija
19/22 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:07"]Mun broidi on samanlainen, täysin vastuuton, itsekäs, ryyppää kaverien kanssa ja yksi nainen ei riitä. Petti mua mun vaimon kanssa ja ekan eron jälkeen eroja alkoi tulla tiheämpään ja, kun paikkakunnan ihmiset juoruilivat sen touhuista, ei se saanut täältä enää naisia, vaan matkustaa Thaimaaseen huoriin.

Sä et vaan näe tuota sun miestä, rakkaus on sokea, mutta jos toi rakastais sua, niin hän ryyppäämisen sijaan rakentaisi tulevaisuuttanne, huolehtisi ja veisi yhdessä lomailemaan niillä rajoilla, jotka menevät nyt omaan ja kavereiden "hyvinvointiin". Itsekäs se on, todella itsekäs ja ne pettää, kun eivät välitä miltä toisesta tuntuu.

[/quote]

Ap:n mieshän huolehtii perheensä hyvinvoinnista jotta saisivat oman asunnon.

Vierailija
20/22 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:14"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:07"]Mun broidi on samanlainen, täysin vastuuton, itsekäs, ryyppää kaverien kanssa ja yksi nainen ei riitä. Petti mua mun vaimon kanssa ja ekan eron jälkeen eroja alkoi tulla tiheämpään ja, kun paikkakunnan ihmiset juoruilivat sen touhuista, ei se saanut täältä enää naisia, vaan matkustaa Thaimaaseen huoriin.

[/quote]

Ap:n mieshän huolehtii perheensä hyvinvoinnista jotta saisivat oman asunnon.

[/quote]

Noup, jos tienaa 6000 euroa kuukaudessa nettona, niin ei siinä tarvitse asuntosäästötilille 2000€/kk rahaa laittaa, kuten ap kertoo. Tuollaisilla tuloilla saa varmasti lainaa ilman sen suurempia etukäteissäästöjä, joten tuskin siellä tilillä on rahaa edes ollenkaan. Näyttää ennemminkin siltä, että mies vaan hummaa ja muu perhe odottaa vuoden - kaksi, kunnes huomaavat sen mitä tuossa ylempänä kirjoitin. Mä olen pienemmistä tuloistani rakentanut perheelleni talon ja laittanut KAIKEN mitä olen tienanut perheeni hyvinvoinnin eteen. Olen myös nähnyt ap:n miehen kaltaisia kavereita töissä ja tiedän mistä puhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan