Onko ravintolassa syöminen kallista?
Ravintolassa syöminen ei ole kallista jos et juo viiniä!
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:08"]
[/quote]Ravintolassa syömisen hinnalla saa viikon ruuat!
En ikinä osta "tiskinyli" mitään!
Riippuu ravintolasta ja mitä syö. Kyllä se aika hintavaksi tulee, jos ottaa alku-, pää-, jälkiruoan ilman alkoholijuomiakin.
Riippuu tilanteessa. Monesti tuntuu että vaikka jonkun pizzan hakeminen on jopa edullisempaa kuin kotiruuan tekeminen. Pizzalla pärjää koko illan eikä tarvitse olla jatkuvasti napostelemassa ja siitä saattaa riittää jopa seuraavaksi päiväksi. Lounasruokailu on myös edullista ravintolassa. Muutamalla eurolla saa todella monipuolisen ja täyttävän aterian, jopa kunnon pihvin lounasaikaan. Johan se pihvifileekin maksaa monta euroa kaupassa jo pelkästään, saati sitten lisäkkeet.
Suomessa on. Täällä Englannissa minulla on ravintolakortti, josta maksan 30 puntaa vuodessa ja pystyn syömään sadoissa ravintoloissa -50% tai 2 for 1...
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:41"]Suomessa on. Täällä Englannissa minulla on ravintolakortti, josta maksan 30 puntaa vuodessa ja pystyn syömään sadoissa ravintoloissa -50% tai 2 for 1...
[/quote]Asutko Lontoossa? Söimme siellä yhdessä pakistanilaisessa ravintolassa porukalla monen ruokalajin illallisen juomineen ja hinta n .70 e per henkilö. Ei paha hinta aivan loistavasta ruuasta.
ABC:N MONIPUOLINEN NOUTOPÖYTÄ
ABC-liikennemyymälöissämme tarjoamme joka päivä noutopöydässä maittavaa arkiruokaa. Se on nopea, helppo ja monipuolinen ratkaisu kiireisemmällekin.
Noutopöytä on tarjolla kaikissa ABC-liikennemyymälöissä muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Noutopöydässä tarjotaan aina vähintään kaksi pääruokavaihtoehtoa, jotka vaihtuvat päivittäin. Noutopöydän hintaan kuuluu aina myös salaatti- ja leipäpöytä sekä juomina vesi, maito sekä kotikalja tai mehu, jälkiruokana kahvi, tee tai kaakao. Lasten noutopöydän (3-12v.) hintaan sisältyy jälkiruokana Apsi jäätelö tai mehujää. Ruokailevan aikuisen seurassa alle 3v. lapsi syö veloituksetta noutopöydästä.
Ei ole sinänsä kallista, mutta hinta-laatu-suhde kusee pahasti. Helsingissäkin on vain harvoja paikkoja, joissa saa oikeasti hyvää ruokaa. Ketjuravintolat, etenkin Memphis, ovat niitä pahimpia. Sama mullakin että teen mielummin itse ruuan jos lopputulos on parempi.
Kyllähän köyhälle kaikki tuntuu vähän kalliilta.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:41"]Suomessa on. Täällä Englannissa minulla on ravintolakortti, josta maksan 30 puntaa vuodessa ja pystyn syömään sadoissa ravintoloissa -50% tai 2 for 1...
[/quote]Asutko Lontoossa? Söimme siellä yhdessä pakistanilaisessa ravintolassa porukalla monen ruokalajin illallisen juomineen ja hinta n .70 e per henkilö. Ei paha hinta aivan loistavasta ruuasta.
[/quote]Lontoossa asun. Tosin ei 70 euroa mun mielestä ihan sieltä halvimmasta päästä ole...
Ei ole kallista, jos käy hyvissä ravintoloissa, joissa saa rahalle vastinetta. 30-70 euroa menee yleensä viineineen per henkilö. Usein ollaan ystävien kanssa vettämässä iltaa, ja se on ehkä parasta, mitä on.
Ei Suomessa oikeasti ole kallista ulkona syömisessä tosiaan muu kuin alkoholi.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:08"]
[/quote]Ravintolassa syömisen hinnalla saa viikon ruuat!
En ikinä osta "tiskinyli" mitään!
[/quote]Kai tässä nyt verrattiin ravintolassa syömistä muihin maihin, eikä kotona syömiseen.
Satasella käy ravintolassa vaimon kanssa kahdesti ja yksin kerran.
t. mies
Kyllä se Suomessa on laatuun nähden kallista! Italiassa ja Ranskassa 3 henkeä syö 3-5 ruokalajia + viinit reilulla satasella, Suomessa sillä saa kahdelle 2 ruokalajia ilman juomia!
Periaatteessa en suostu maksamaan ruuasta minkä teen itse paremmin