Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Yhdeksäsluokkalainen kysyi saako tyttöystävä tulla meille yöksi. En luvannut vaan sanoin, että päivälläkin ehtii oikein hyvin nähdä. Poika suuttui ja lukkiutui omaan huoneeseen. Äsken tuli huoneesta ja sanoi että hän menee sitten sinne. Oli jo pakannut tavarat mukaan. Alkoi karjumaan, kun nappasin tavarat itselleni. Luoja näiden teinien kanssa.

Toisaalta mulla on luotto omaan poikaani enkä haluaisi tämän sotkevan välejämme. Olenkin nyt ihan kahden vaiheilla koko asian suhteen.. Minkä ikäisenä olette antaneet lapsenne mennä tyttö-tai poikaystävälle yöksi?

• ylös 21
  • alas 194

Sivut

Kommentit (87)

Vierailija

No tottakai saa mennä ja tulla yöksi. Mitä ihmettä sinä luulet tapahtuvan? Ja sanon vaan, että ne teinit pystyy naimaan päivänvalollakin, ei siihen tarvita yötä ja hämärää.

• ylös 301
  • alas 32
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En suostuisi alaikäisten seurustelukumppanien yökyläilyyn enkä edes neuvottelisi asiasta. Mun koti, mun säännöt.

• ylös 111
  • alas 166
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En suostuisi alaikäisten seurustelukumppanien yökyläilyyn enkä edes neuvottelisi asiasta. Mun koti, mun säännöt.

Näin oli minunkin nuoruudessani, ja näin olisi myös lastenikin.

• ylös 65
  • alas 52
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. En halua kiusallisia hetkiä kodissani, en itselleni enkä lapselleni (ja hänen tyttö- tai poikaystävilleen).

• ylös 82
  • alas 42
Vierailija

Soita tyttöystävän vanhemmille ja aikuiset sovitte yhdessä suostutteko yökyläilyyn ja saavatko esim. nukkua samassa huoneessa. Toisaalta kuitenkin minusta olisi parempi että nuoret ovat turvassa jomman kumman kotona kuin kaupungilla. Ja jos ajattelit että kieltämällä estät heitä harrastamasta seksiä niin olet kyllä totaalisen väärässä. Kyllä ne teinit jonkun paikan aina löytää ja silloin on epävarmempaa että on ehkäisy saatavilla. Ja etkö itsekin haluaisi että jos seksiä harrastavat niin mielummin turvallisessa ympäristössä kuin jossain kauppakeskuksen likaisessa vessassa tms. Nyt taitaa muutenkin olla teidän vanhempien aika keskustella pojan kanssa seksistä ja ehkäisystä.

• ylös 232
  • alas 15
Vierailija

Asiantuntijat ja psykologit kieltävät yöpymisen keskenään 15-16 vuotiaita, mitä olen itse aiheesta lukenut. Minä uskoisin tähän. Siitä että kielletään ei ole haittaa nuorten seurustelulle ja on vahingollista kehitykselle jos liian aikaisin ollaan sängyssä. Ihan oikein olet toiminut.

• ylös 62
  • alas 103
Vierailija

En tosiaankaan olisi sallinut. Tosin jos seurustelukumppani olisi kaukaa, voisi tulla yöksi, mutta ei samaan huoneeseen.

• ylös 41
  • alas 42
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Soita tyttöystävän vanhemmille ja aikuiset sovitte yhdessä suostutteko yökyläilyyn ja saavatko esim. nukkua samassa huoneessa. Toisaalta kuitenkin minusta olisi parempi että nuoret ovat turvassa jomman kumman kotona kuin kaupungilla. Ja jos ajattelit että kieltämällä estät heitä harrastamasta seksiä niin olet kyllä totaalisen väärässä. Kyllä ne teinit jonkun paikan aina löytää ja silloin on epävarmempaa että on ehkäisy saatavilla. Ja etkö itsekin haluaisi että jos seksiä harrastavat niin mielummin turvallisessa ympäristössä kuin jossain kauppakeskuksen likaisessa vessassa tms. Nyt taitaa muutenkin olla teidän vanhempien aika keskustella pojan kanssa seksistä ja ehkäisystä.

Tämä

/kahden tytön isä

• ylös 82
  • alas 5
Vierailija

Minusta yläkoululaisen kanssa pitää olla vielä jämäkät säännöt. Se tuo turvaa lapselle. Yökyläillä ehtii myöhemminkin. Voin opettajana kertoa, ettei niillä yökyläilijöillä ole koulussa kaikki muutkaan asiat ihan ok. Eli kyse ei ole vain seksistä vaan ylipäätään elämänrytmistä ja lapsuuden suojelemisesta.

• ylös 107
  • alas 55
Vierailija

Vieressä nukkuessa seksin on paljon pienempi kynnys kuin päivällä tavatessa.

Yöllä ollaan pimeässä ja vähissä vaatteissa helpommin.

En antaisi. (paitsi, jos asuu kaukana, niin sitten tietty, mutt eri huoneissa.)

• ylös 39
  • alas 76
Vierailija

Kehottaisin puhumaan pojan kanssa siitä, että noin nuoret tytöt suostuvat seksiin usein lähinnä poikaystävän mieliksi. Monia se tuossa vaiheessa enemmän pelottaa. Siinä ei tarvitse edes olla mitään painostusta mukana, tyttö voi olla ihan suostuvainen vaikka todellisuudessa ei vielä haluaisi. Siitäkin siis kannattaa puhua, että aina siinä ei ole kyse molempien aidosta halusta vaikka päällisin puolin voisi siltä vaikuttaakin.

• ylös 94
  • alas 27
Vierailija

Minkä ikäinen on ysiluokkalainen poika? 14 vai 15 vai 16? 

Jos 14 niin sanoisin että ei käy. 16v niin joo jos tyttöki saman ikäinen.

• ylös 47
  • alas 8
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kehottaisin puhumaan pojan kanssa siitä, että noin nuoret tytöt suostuvat seksiin usein lähinnä poikaystävän mieliksi. Monia se tuossa vaiheessa enemmän pelottaa. Siinä ei tarvitse edes olla mitään painostusta mukana, tyttö voi olla ihan suostuvainen vaikka todellisuudessa ei vielä haluaisi. Siitäkin siis kannattaa puhua, että aina siinä ei ole kyse molempien aidosta halusta vaikka päällisin puolin voisi siltä vaikuttaakin.

Vaikeaksi menee... :-/
Mahdoton se on pojan arvioida tytön ”todellisia haluamisia”

Tätä koko toimitusta nyt taas mystifioidaan ihan
liikaa

• ylös 52
  • alas 19
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on?
Jos molempien mielestä ajatus on ok, ei muuta kuin kovaa ajoa... ;-p

• ylös 12
  • alas 42
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on?
Jos molempien mielestä ajatus on ok, ei muuta kuin kovaa ajoa... ;-p

No tossa iässä pari vuottakin on tosi iso ero henkisen ja fyysisen kehityksen kannalta. 

• ylös 44
  • alas 1

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat