Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä viikoilla ilmoititte raskaudestanne yleisesti?

Vierailija
22.03.2014 |

Esimerkiksi facebookkiin jne. Itse olen viikoilla 12+4 ja kertonut vain lähimmille ihmisille, samoin mieheni. Eräs kaverini vain ihmetteli, miksen ole julistanut näillä viikoilla asiaa jo facessa kun ekassa ultrassakin on jo käyty.

Tietenkinhän se on meidän oma päätöksemme, milloin haluamme asian tuoda kunnolla julki, mutta mielenkiinnosta kysyn milloin te asiasta sosiaalisessa mediassa ilmoittaneet sen teitte? :)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimmille joskus rv14 kun olin itse toipunut järkytyksestä. Kaukaisemmille tutuille selvisi tapaamisessa päivä ennen vauvan syntymää.

Vierailija
2/26 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimmille sukulaisille rakenneultran jälkeen ja sitten sukulaisten jälkeen kavereille sitä mukaa, kun on nähty. Facessa ei olla asiasta mainittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee näistä ketjuista mieleen, että raskaus tuntuu olevan monelle sellainen asia, jota pitää salailla.

Vierailija
4/26 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisimmille ystävillä ja omille vanhemmille kerroimme np-ultran jälkeen viikkojen 13-15 aikoihin, pikkulinnut lauloivat eteenpäin ja vsta viikolla ehkä joku 23-25 suurin osa kavereista, lähimmät sukulaiset ja töissä tiedetään asiasta. Missän vaiheessa en aio facebookkiin asiasta laittaa mitään, en edes kun lapsi on syntynyt. Minulla on siellä paljon tuttuja ja sellaisia vanhoja kavereita, joiden kanssa en nykyisin ole tekemisissä. En muutenkaan huutele yksityisiä asioita siellä, joten miksi nyt pitäisi.

Vierailija
5/26 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Facebook siis joku sellainen julkisivujuttu, ei tapa pitää yhteyttä ihmisiin?

Vierailija
6/26 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille joskus rv 9, kavereille ja muille sukulaisille nt-ultran jälkeen. Facebookissa en aio asiaa julkistaa. Ehkä sit korkeintaan kun lapsi on syntynyt, koska se nyt varmaan vaikuttaa elämään niin paljon että vaikea (ja turha) olis salaillakaan. Ja jos tämä on jotenkin oleellista, niin olen 26v. En jaa facebookissa mitään muutakaan kovin henkilökohtaista, työpaikkaa tai sellaista. Minulle facebook on kommunikointikanava niiden kavereiden kanssa, joita näen harvemmin. Olen siis aktiivinen muutamassa suljetussa ryhmässä, ja esim. vanhoille opiskelukavereille kerroin facebookissa siellä meidän salaisesa ryhmässä. Mutta kaverilistalle on kertynyt niin paljon kaikkia hyvänpäiväntuttuja, siis jotain ala-asteluokkakavereita, että en halua jakaa mitään kovin henkilökohtaista heille enkä myöskään saada mitään "iik ihanaa" hehkutusta heiltä.

Vierailija
7/26 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä raskaudessa nt-ultran jälkeen, toisessa raskaudessa kerroin heti, jos asia tuli puheeksi. En ole Facebookissa.

Vierailija
8/26 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan ultran jälkeen ilmoitettu lähimmille, facebookissa vasta kun vauva on syntynyt.

Vierailija
9/26 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai milloinkaan? En pitänyt mitään Cheek-tyylistä tiedotustilaisuutta, vaan kerroin tutuille sitä mukaa kun oltiin jutuissa. Lähimmille sukulaisille ja ystäville kerrottiin molemmissa raskauksissa joskus ehkä viikolla 8, suurinpiirtein, ja silloinkin pikkuhiljaa, kun satuttiin näkemään. Facebookissa olen ilmoittanut kun vauva on syntynyt, ja ennen sitä joissain kuvissa on saattanut raskausmaha vilahdella josta sherlockeimmat on saattaneet vetää johtopäätöksensä.

Vierailija
10/26 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä kolmonen,mikset kertonut facebookissa raskaudesta ollenkaan? Minusta tuntuu, että kaikki ikäluokkani raskaanaolevat naiset hehkuttavat raskautumisestaan facebookkiin mahdollisimman pian ja pistävät paljon masukuvia. Ei sillä että se minua mitenkään haittaisi, mietin vain oletkohan hieman vanhempi vai etkö vaan tykkää jakaa ns. "kaikkea" faceen, mikä on kyllä ymmärrettävää sekin.

Vierailija
11/26 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä kolmonen,mikset kertonut facebookissa raskaudesta ollenkaan? Minusta tuntuu, että kaikki ikäluokkani raskaanaolevat naiset hehkuttavat raskautumisestaan facebookkiin mahdollisimman pian ja pistävät paljon masukuvia. Ei sillä että se minua mitenkään haittaisi, mietin vain oletkohan hieman vanhempi vai etkö vaan tykkää jakaa ns. "kaikkea" faceen, mikä on kyllä ymmärrettävää sekin.

Vierailija
12/26 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, miksiköhän tuo viestini tuli kahteen kertaan? 

- ap

Vierailija
13/26 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu raskaudestani käytännössä katsoen ollenkaan, ellei muut ota sitä puheeksi. Syy on siinä, ettei puhumisesta ole uran kannalta muuta kuin haittaa. Ne ihmiset joiden kanssa en tapaa fyysisesti, eivät välttämättä saa tietää raskaudesta ollenkaan. Mummolle kerrotaan sitten kun lapsi on syntynyt jne.

Vierailija
14/26 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sellaiset ihmiset eivät erikseen kirjoita mitään "iiih, elokussa sitten saadaan perheenlisäystä, pieni masuvauva pöppiäinen pullahtaa silloin ulos!"- päivityksiä, joilla kavereina on lähinnä OIKEITA kavereita. Siis että niille kavereille kerrotaan kasvotusten tai puhelimessa tai kadulla kun törmätään ja jäädään juttelemaan. Sitten ne, joilla on kaikkia ala-asteen jumppakerhon vetäjän siskoja kavereina, niin julistaa hirveään ääneen raskauksia ja kaikkia muitakin uutisia, kun muutenhan koko maailma ei niistä tietäisi ja se olisi kamala menetys.

Vierailija
15/26 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin heti, oli niin iloinen asia. sukupuolen sain tietää niin kerroin senkin. Mulla oli koko ajan semmonen tunne että kaikki menee hyvin niinkuin menikin.

Vierailija
16/26 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän että minulla on facessa hyvänpäiväntuttuja ja tuttuja vuosien, vuosien takaa, mutta olen sitten kai niin utelias kun minusta on kiva seurata sitä kautta tuntemieni ihmisten elämää kun kaikkiin ei tule pidettyä enää muuten yhteyttä.

Muuten en kyllä mitään henkilökohtaisuuksia faceen ilmoittele tai muutenkaan jaa kaikkia elämässä tapahtuvia asioita, mutta kyllä mä sinne raskaudesta meinasin silti kirjoittaa koska sitä haluan tietyllä tapaa hehkuttaa :) En saadakseni itse huomiota, vaan jakamalla ilouutisen. Ei se varmasti kaikkia kiinnosta, mutta.. No, en tiedä.

Vierailija
17/26 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppiviestin kirjoitin siis minä, aloittaja. En tajua miten joka viestistä unohtuu toi ap perästä.

Ysi, saanko kysyä minkä ikäinen olet? :)

- ap

Vierailija
18/26 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20v ja sain esikoiseni viime syksynä. En todellakaan halunnut jakaa tietoa raskaudestani facebookissa, vaikka se iloinen ja odotettu tapahtuma olikin. Minusta se vain on jotenkin todella noloa, kun laitellaan ultrakuvia ja ties mitä. Joo ihanaa, mutta miksi sitä omaa ihanaa pientä aarretta tarvitsee netiasä hehkuttaa? Minua ainakin esikoista odottaessa hirvitti ajatus siitä, jos kaikki ei menisikään suunnitellusti. Miten sen ilmoittaisi facessa? Lisäksi olin niin onneni kukkuloilla että iloitsin asiasta ihan ilman, että hehkutin siitä netissä. Minulla on facebookissa niin monta kaveria, että suurimman osan ei tosiaan tarvitse tietää milloin olen raskaana ja milloin en. Vauvan syntymästä päivitin seuraavana päivänä. Muutoin kerroin n rv 13 eteenpäin jos tuli puheeksi. Jotkut saivat tietää vasta rv 28 kun mahani oli tunnistettavissa vasta silloin.

Vierailija
19/26 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausviikkoja nyt vähän yli 30, facessa ei sanaakaan raskaudesta. Siellä on juttuja siitä, missä olen käynyt ja mitä tehnyt, ei mitään "meidän kevätpörriäinen pullahtaa pian ulos".

Olen kertonut asiasta niille, jotka ovat tajunneet vatsani perusteella kysyä.

Vierailija
20/26 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisille/sukulaisille nt-ultran jälkeen. Töissä rv 16 paikkeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme