Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pitikin aloittaa juokseminen...

Vierailija
22.03.2014 |

Heti polvi paskana ja kävelykin on tuskaa. Milloinkahan sitä uskaltaa yrittää seuraavan kerran...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokset varmaan väärin. Opettele ensin hyvä tekniikka ja vahvista jalan lihaksia.

Jos se polvi on paskana niin lääkäri varmaan osaisi paremmin kertoa milloin on sopiva aika jatkaa harrastusta, mutta kaiketi sitten vasta kun kipuilu on poissa. :)

Vierailija
2/18 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasjumikin voi aiheuttaa kipua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla kipeytyy heti alaselkä. Toivottavasti ei tule taas noidannuoli. Äkillinen tärähdys ja kylmä tuuli kai syynä.

Vierailija
4/18 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvet tulee kipeeks kun aloittaa juoksemisen, niin se vaan on. Mee vaikka huomenna uudelleen, kyllä ne sihen tottuu. Mua on aina hymyilyttänyt, kun porukat sanoo, että olis niin ihana harrastaa juoksua mutta heti menee polvet paskaks. Jos haluu harrastaa juokasua, pitää tottua kipuun.

Vierailija
5/18 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, ap. Mun polvet meni niin paskaksi että sain massiiviset rustovauriot. Juoksut on juostu lopullisesti.

Vierailija
6/18 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tekniikkaa varmasti sietääkin opetella, mulla on vielä tuommoset barefoot-kengät (joissa on kyllä vähän sitä vaimennusta kuitenkin). Oon siis kolme kertaa nyt käynyt juoksemassa ja vasta viime kerralla tuli tuo polvikipu. Voiko pohkeen lihasjumi olla myös syynä?

En mää lenkkeilyä meinaa tähän lopettaa, se on kivaa ja kaipaan vähän vaihtelua pelkkään kuntosalitreeniin.

Ehkä hommaan semmoset perusjuoksukengät kans ja testailen miltä niillä tuntuu...

Ap

Vierailija
7/18 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan venytellä lenkkien jälkeen?

Vierailija
8/18 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 22:31"]Lihasjumikin voi aiheuttaa kipua

[/quote]

http://www.kuntonetti.org/index.php?sivu=1 mm siinä teille alapeukuttajat

Vierailija
9/18 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta miten tyhmä kommentti.

Olen juossut vuosia, monta maraa ja puolikasta, koskaan ei ole ollut polvissa mitään. Tekniikassa/kengissä vikaa tai lihasheikkoutta/kireyttä jos polvet kipeytyy, ei todellakaan kuulu asiaan.[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 22:32"]

Ja mulla kipeytyy heti alaselkä. Toivottavasti ei tule taas noidannuoli. Äkillinen tärähdys ja kylmä tuuli kai syynä.

[/quote]

Vierailija
10/18 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori lainasin väärää kommenttia.[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 23:04"]

Ei jumalauta miten tyhmä kommentti.

Olen juossut vuosia, monta maraa ja puolikasta, koskaan ei ole ollut polvissa mitään. Tekniikassa/kengissä vikaa tai lihasheikkoutta/kireyttä jos polvet kipeytyy, ei todellakaan kuulu asiaan.[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 22:32"]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
11/18 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 22:32"]

[/quote]

Miksi alapeukku? Ihmisillä nyt vain on heikot kohtansa. Mulla ei koskaan kipeydy polvet vaan nimenomaan selkä.

Vierailija
12/18 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malttia! Lyhyitä ja hitaita lenkkejä alkuun, vaikka miten tuntuis, että pystyy. Juoksu vaan on ihan eri laji kuin kuntosaliharjoittelu tai hiihto. Kipu EI ole normaalia, mutta tyypillistä aloittaessa. Siispä lyhyempiä lenkkejä, mutta useammin. Kyllä ne jalat tottuu.

Vierailija
13/18 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minulla loppui aika alkuunsa, yritin tehdä Porin juoksukoulua, ja olen ylipainoinen... Ensin kipeytyi jalkapohjat, mistä en välittänyt, luonnollista kai tuo kun on massaa niin paljon. Sitten kipeytyi oikea sääri, mutta sisulla jatkoin, mutta lopulta kipu paheni niin pahaksi että oli pakko mennä lääkäriin. Siinä jalassa on rasitusmurtuma, ja en saa vähään aikaan lenkkeillä. Lääkäri muutenkin suositteli että kunnes painoa saan alaspäin niin esim. uinti tai käveleminen olisi parempia liikuntamuotoja, koska juoksussa tulee aika isoja rasituksia jos painoa on paljon.

Vierailija
14/18 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistaa juoksutekniikka. Minä aloitin viime syksynä juoksun fysiterapeutin ohjelman avulla, ja käin koukkuun. Mistään muusta liikunnasta en saa samanlaisia kiksejä. Ei se itse juoksu niin ihanaa ole, mutta se tunne lenkin jälkeen, aah:). 

Nyt olen saanut ongelmia penikoiden kanssa toisessa jalassa, olen ollut huolimaton treeneissä, juossut vaan. no, yritän nyt parantaa jalan ja sitten maltilla eteenpäin, en halua lopettaa!

tsemppiä ap:lle, toivottavasti löydät avun!

Vierailija
15/18 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa kunnon kengät vaimennuksilla, ei tuu polvet kipeeks.

Vierailija
16/18 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä selkäkipuinen, myös mun rustovauriot sai alapeukkua.

Vierailija
17/18 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuutin juoksun jälkeen juurikaan tartte venytellä.

Vierailija
18/18 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuutin juoksun jälkeen juurikaan tartte venytellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme