Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurkussa valkoisia pilkkuja + pieni flunssa. Angiina vai jotain muuta?

Vierailija
21.03.2014 |

Kuumetta ei ole, mutta lievää kurkkukipua, yskää ja nuhaa on ollut pari viikkoa. Nielurisoissa ja myös kurkun takaosassa näkyy siistejä valkoisia täpliä/näppylöitä.

Voiko näitä tulla tavallisessakin flunssassa? Katsoin netistä, että angiinaa ei edes tutkita aikuisilta, ellei ole kurkkukipua, kuumetta JA turvonneet imusolmukkeet (siis nämä kaikki).

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin,minulla on ollut angiina nuorempana tosi usein ja siihen liittyy valkoiset pilkut jotka laajenee ja kurkku kipeytyy enemmän jos et hoidata.Kyllä lääkäri ottaa tuohon kantaa vaikkei olisikaan kova kipu,hoitamattomat jälkiseuraukset voivat olla vaaralliset,ennen saattoi kuolla kun ei angiinaa ymmärretty hoitaa....usko minua,olen kokenut sen monet kerrat.

Vierailija
2/7 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mononukleoosi eli pusutauti, tulee propsuja nieluun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli angiina lievällä lämmöllä. streptokokki a kolmella plussalla. alko heti paranemaan kun sain penisiliinikuurin. mene lääkäriin!

Vierailija
4/7 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nielussa näkyy valkoisia peitteitä on asia kyllä parasta käydä varmistamassa lääkärillä ja ottaa nieluviljely.

Joskus siellä saattaa näkyä hieman valkoista myös virusinfektiossa, mutta pääosin se viittaa siihen että saatat tarvita antibiootit parantuaksesi.

-farmaseutti

Vierailija
5/7 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ryntää nyt heti päivystykseen vaatimaan nieluviljely. Jos kurkku ei ole kipeä tai sinulla on kuumetta, niin odota maanantaihin ja varaa aika tk:sta.

Vierailija
6/7 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne valkoiset pilkut ei kerro mitään, ne voi olla vaikkei olisi angiinaa. Angiina voi olla vaikkei olisi mitään valkoista kurkussa.

Vierailija
7/7 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jopa korkea kuume ja kurkku ihan täynnä valkoisia pilkkuja, mutta silti ei ollut bakteeria. Lääkärikin oli ihan varma, että on angiina, mutta eipä ollutkaan. Angiinassa mulla on myös aina ollut kova kuume.776