LIDL HUIPPU RUOKAKAUPPA
Aivan huippu kauppa.
Perustelu; VAIKKA OSTAT ESIM. LEIPÄÄ, MAKKARAA TAI MAITOA PALJON, NIIN YRITYS EI NOSTA NIIDEN HINTOJA.
FIKSUA AJATELLA MYÖS ASIAKKAAN ETUA. :)
Kommentit (96)
Lidl on hyvä, jos tietää, mitä ostaa. Itse ostan sieltä maitoa, leipää, kasviksia, tuoremehuja, jäätelöä ja suklaata. En juuri muuta, mutta nuo ovat hyviä: maito kotimaista, leipä paistopisteestä (halvempaa kuin vaikkapa Prismassa), kasvikset edullisia (kotimaiset tomaatit useamman euron edullisia kilohinnaltaan kuin kilpailijoilla), jäätelöistä parhaimmat herkullisia ja suklaissa aina se sademetsä-sertifikaatti (toisin kuin esim. Fazerilla).
On siellä joitain tuttuja perusruokajuttuja kohtalaisesti, mutta myös paljon niitä indokiinalaisia mössöjä, joita ei henkivakuuttamattoman paljon kannata suuhunsa pistellä!
Löytyykö esim. seuraavia:
-chia-siemeniä
-granaattiomenia
-rambutaneja
-ruusuvettä
-kookosvettä
-tryffeliöljyä
-portobello-sieniä
-mantelivoita
Tässä nyt ihan muutama tuote, joita meillä säännöllisesti ostetaan.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 18:32"]
Hah. Niin pahaa ruokaa etten enää mene.
[/quote]
Niinpä. Kuka paskasta paljon maksaiskaan.
Se Lidl-mainoksen mies, jolle ei saksalaiset ruoat kelpaa kuvaa hyvin myös osaa mammoista, jotka haukkuvat Lidliä, vaikkeivat ole käyneet siellä.
Lidlistä saa lähes kaikkia peruselintarvikkeita (maidot, jugurtit, juustot, leikkeleet, kasvikset, leivät paistopisteestä, jauheliha, broileri, leivonta-ainekset, mausteet, rasvat). Erikoisemmat haetaan muualta silloin kun tarvitaan. Tokihan Lidlissä ei ole samasta tuotteesta välttämättä jokaista mahdollista sorttia (esim ruokakermaa ei löydy kaikilla mahdollisilla rasvaprosenteilla) mutta perusjutut löytyy kyllä. Tykkään myös teemaviikoista, jolloin saattaa löytää vaikka mitä kivaa. Ranskaviikko on ehkä suosikkini ::)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 20:28"]Löytyykö esim. seuraavia:
-chia-siemeniä
-granaattiomenia
-rambutaneja
-ruusuvettä
-kookosvettä
-tryffeliöljyä
-portobello-sieniä
-mantelivoita
[/quote]
Ei taida olla noita. Saako noi saman kokoluokan k kaupasta tai s-marketista? Prisma ja citymarket on ihan toisen kokoluokan kauppoja.. muta liekö noita kaikkia niissäkään..
Stockmann on ainoa oikea kauppa. Mahtava valikoima ja ei kaiken maailman elämään kyllästyneitä kassialmoja.
Minusta Lidl on jotenkin "jumissa", tai siis tuntuu että tuotevalikoima on suomalaistunut liikaa eikä todellisia uutuuksia oikein tule. Aina ne samat Ranska/USA/Meksiko/Aasia-viikot, samat tuotteet, samat juustot, kasa laktoositonta prosessoitua moskaa.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:24"]Mutta perseestä siellä on olla töissä. Itse menin 19-vuotiaana, pahempi kuin armeija, elä tai kuole. Pakko oppia kaikki, siis ihan kaikki, ITSE ja YKSIN ja heti. Totta helvetissä se on halvempi kauppa kun siellä orjuutetaan työntekijöitä. Systemaattisesti jokainen pomokin ollut täys ääliö.
[/quote]
Harmi, että kohdallesi on sattunut tuollainen myymälä. Mä itse viihdyin loistavasti opiskeluaikoina Lidlissä töissä. Ihan huippu työkaverit, pomo loistava ja joustava, asioiden oppimiseen annettiin paljon aikaa ja sai tehdä monipuolisesti töitä eikä tarvinnut vain istua takapuoli puuduksissa kassalla. Meillä suurin osa asiakkaistakin oli mukavia ja joka kerta menin mielelläni töihin ja jäin vaikka ylitöihinkin tarvittaessa. Kollega oli vakituisessa työssä valtiolla, mutta oli tehnyt töitä Lidlissä jo 10v. ja jatkoi viikonloppuvuorojen tekoa vakkarityönkin ohessa sillä viihtyi niin hyvin. Edelleenkin käyn mielelläni ruokaostoksilla Lidlissä ja vuosien varrella olen ilolla katsonut miten valikoima laajenee jatkuvasti.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:51"]
Hain tänään kaupasta parmesaania, palsternakkaa, maa-artisokkaa, ruohosipulia, bataattia ja rasvatonta luomumaitoa.. no noista jo ois jääny monta saamatta jos lidliin menisin.
Ai, Lidlissä on parmesaania, palsternakkaa, maa-artosokkaa, ruohosipulia ja bataattia, rasvattonta luomumaitoa ei taida olla... miksi sulla olis noi muut jääny siis saamatta? Käy joskus Lidlissä niin tiedät mitä siellä on!
Hauskaa kun nää suurimmat huutelijat on aina niitä jotka ei siellä edes käy :)
[/quote]
Olen käynyt ja todennut. Meidän paikkakunnalla noista sais vain parmesania ja bataattia. Että ihan tiedosta on kyse :)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:24"]Mutta perseestä siellä on olla töissä. Itse menin 19-vuotiaana, pahempi kuin armeija, elä tai kuole. Pakko oppia kaikki, siis ihan kaikki, ITSE ja YKSIN ja heti. Totta helvetissä se on halvempi kauppa kun siellä orjuutetaan työntekijöitä. Systemaattisesti jokainen pomokin ollut täys ääliö.
[/quote]
Harmi, että kohdallesi on sattunut tuollainen myymälä. Mä itse viihdyin loistavasti opiskeluaikoina Lidlissä töissä. Ihan huippu työkaverit, pomo loistava ja joustava, asioiden oppimiseen annettiin paljon aikaa ja sai tehdä monipuolisesti töitä eikä tarvinnut vain istua takapuoli puuduksissa kassalla. Meillä suurin osa asiakkaistakin oli mukavia ja joka kerta menin mielelläni töihin ja jäin vaikka ylitöihinkin tarvittaessa. Kollega oli vakituisessa työssä valtiolla, mutta oli tehnyt töitä Lidlissä jo 10v. ja jatkoi viikonloppuvuorojen tekoa vakkarityönkin ohessa sillä viihtyi niin hyvin. Edelleenkin käyn mielelläni ruokaostoksilla Lidlissä ja vuosien varrella olen ilolla katsonut miten valikoima laajenee jatkuvasti.
[/quote]
Ahaa, Suomen Lidlin pääpomokin mammojen palstalla!
Ymmärrän hyvin että keskivertokuluttaja saa sieltä tarvitsemansa tuotteet. Mutta eivät kaikki, en ymmärrä miksi Lidlin puolustajat hiiltyvät jos se ei ole kaikkien mielestä paras kauppa. Musta se on sekava, sitä ihme rojua keskellä ruokia.
Käyn joskus, jotain juustoja ja tummaa suklaata ja luomupakastekasviksia ostan. Mut eihän tuorelihavalikoima ole kummonen ja kasviksissakin saa joustaa. Mutta se on ok, tiedän sen ja toimin sen mukaan.
Lidl on einesten syöjien lempikauppa
Itsekään en käynyt Lidlissä moniin vuosiin (siis nuorempana kävi katsastamassa tarjonnan ja ostamassa halpaa olutta, jos meni kaverille, joka asui siinä vieressä). Nyt käydessäni olin ilahtunut, luomu omenoita ja -porkkanoita, oltermannin juusto halvempaa kuin monessa muussa marketissa (ellei jossain ollut jotain supertarjousta). Kasvisten hinta halvempaa ku monissa muissa marketeissa. Paistopisteen tuotteet kivaa vaihtelua leipävalikoimaan (vaikka kyllä sielläkin järkkyjä makuja oli). Eli siinä vaiheessa, kun tarvitaan juustoa, kasviksia ja hedelmiä enempi, niin menen nykyään mielummin Lidliin. Jos kuukausitulot olisi sellaiset, ettei tarvitsisi yhtään miettiä mihin rahaan laittaa ja miten paljon, niin sit voisikin vaikka lähteä turkis päällä yli 50km päähän Stokkalle ostoksille, taksilla tietenkin :D Ja kukat ollut Lidlissä myös edullisia :) Mut yksipuoliseksi jäisi ruokavalio tuon liikkeen ruoilla, kun haluaisi suosia aika paljon luomutuotteitakin.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 20:28"]
-chia-siemeniä
-granaattiomenia
-rambutaneja
-ruusuvettä
-kookosvettä
-tryffeliöljyä
-portobello-sieniä
-mantelivoita
[/quote]
Tuli mieleen pikulapsi, joka kysyy kaverilta "jaksaako teidän iskä nostaa linja-auton yhdellä kädellä, meidän iskä jaksaa". Ihan naurettavaa olettaa, että Lidlin kokoisesta kaupasta pitäisikään löytyä tuollaisia tuotteita. Pelkästään tilat ovat sen verran pienet, ettei erikoistuotteita voida yksinkertaisesti ottaa valikoimaan. Ei muissakaan samankokoisissa kaupoissa ole noita tuotteita. Et varmaan käy hakemassa rambutaneja mistään muustakaan Lidlin kokoisesta kaupasta? Tekeekö se Lidlistä kokoonsa nähden huonon ruokakaupan?
-chia-siemeniä
-granaattiomenia
-rambutaneja
-ruusuvettä
-kookosvettä
-tryffeliöljyä
-portobello-sieniä
-mantelivoita
[/quote]Miksi alapeukut? Mainitsin miksi Lidl ei ole minulle sopiva kauppa. Jos haluaa ihan perusmättöä, ilman erikoisruokavalioita tai harvinaisempia aineita ihan ok ja toki halvempi kuin kilpailijat. Kyllä siellä minunkin mielestä on ihan hyviä tuotteita (esim. jäätelöt ja hiilihapotettu vesi), mutta menisi sitten turhaa aikaa siihen kun pitäisi kuitenkin mennä hakemaan puuttuvat tavarat muualta.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 21:10"]
Lidl on einesten syöjien lempikauppa
[/quote]
Jos olisit käynyt Lidlissä, tietäisit, että muissa samankaltaisissa ruokakaupoissa einesten määrä on ihan valtava Lidliin verrattuna. Pikkuisessa Siwassakin on yleensä kattavampi einesvalikoima kuin Lidlissä, S-marketeista puhumattakaan. Lidlissähän on pieneksi kaupaksi esimerkiksi tosi iso vihannesvalikoima. Tietysti sieltä löytyy perus majoneesisalaatit ja lihapiirakat, mutta mistäpä kaupasta ei löytyisi?
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 21:00"]
[/quote]
[/quote]
Ahaa, Suomen Lidlin pääpomokin mammojen palstalla!
[/quote]
Voi kunpa olisinkin pääpomo, en pistäis pahakseni. :) Mulla vaan ei henk.koht. ole mitään pahaa sanottavaa kyseisestä yrityksestä, tai no Joo olihan meilläkin yhdessä välissä vähän v-mäinen aluepäällikkö, mutta sekin onneksi vaihtui parempaan.
Mä en vaan ymmärrä miksi porukka haukkuu Lidliä joka kuitenkin tarjoaa tuotteita kilpailijoita edullisemmin ja tuoreempaa tavaraa? Monesti olen meinannut erehtyä ostamaan vanhentunutta leipää esim. Cittarista ja hevi osastokin on yleensä täynnä mädäntyneitä hedelmiä. Miksi joku haluaa ehdoin tahdoin maksaa enemmän samasta tuotteesta, imago-kysymyskö se vaan on, ei kehdata käydä ostamassa edullisemmasta kaupasta kun pelätään jotain köyhä -leimaa otsaan? Meidän nelihenkinen perhe ei ole mikään köyhä, mutta mieluummin ostamme edullisempaa Lidlistä kuin maksamme turhaan ylimääräistä ja jos joku sen takia pitää meitä köyhänä niin oma on asiansa, ei se meiltä ole pois.
-chia-siemeniä
-granaattiomenia
-rambutaneja
-ruusuvettä
-kookosvettä
-tryffeliöljyä
-portobello-sieniä
-mantelivoita
[/quote]
Ei taida löytyä edes sun lähikaupasta, vaan joudut menemään keskustaan erikois-luomukauppaan.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:51"]
Hain tänään kaupasta parmesaania, palsternakkaa, maa-artisokkaa, ruohosipulia, bataattia ja rasvatonta luomumaitoa.. no noista jo ois jääny monta saamatta jos lidliin menisin.
[/quote]Miksi olis jäänyt saamatta? Kyllä noitakin lidlistä löytyy, vai etkö tiennyt? Mene joskus oikeasti käymään siellä!