Voisitko laittaa lapsellesi saman etunimen kuin naapurin lapsella on?
Kommentit (6)
Meillä on tiivis naapurusto ja lapset leikkivät paljon yhdessä joukkona. Olisi tosi sekavaa, jos useammalla lapsella olisi sama nimi. Tiedän, ettei tämä joukko ainiaan kestä, ja että tähän voi muuttaa myös samannimisiä, mutta ei kai sitä ehdoin tahdoin tarvitse tehdä asiaa vaikeimman kautta.
Tosin meidän naapurien lapsilla on ihan höpsöt nimet mielestäni ;) Voisi olla toinen tilanne, jos todella himoitsisin jotain naapurin valitsemaa nimeä!
Jos ei naapurustossa ole vielä kaimaa niin semmoiseen todennäköisesti törmää päiväkodissa tai koulussa.
Mutta en kyllä laittaisi samaa nimeä kuin sisarusten lapsilla.
Naapurit muuttaa joskus kotoaan, tai minä perheineni..
Samaten naapurustoon saattaa muuttaa sen nimisiä enempikin!
Joskus lapsena meillä oli 6 saman nimistä likkaa samassa kerrostalossa. Ketään olis kiinnostanu jos joku lisänny uuden tytön sille nimelle? Tuskin.
Ei tälläsiä voi liikaa miettiä. Jos joku nimi on ihana, niin se on silloin oikea nimi lapselle. Hiiteen kaikki muu turhamainen ajatus että joku toinen lähistöllä on saman niminen!!! Ihan aikuisten oikeesti.
Näköetäisyydellä 7 muuta taloa (haja-asutus), kaikkien lapset tiiviisti tekemisissä keskenään. Taloista suurin osa on rakennettu 2004 jälkeen, ja jokainen tehnyt itselleen, eli vaihtuvuuden varaan tuskin voi laskea.
Kukaan naapureista ei kyllä ole käyttänyt sellaisia nimiä, joista minä pidän
Toki! Ei pitäisi olla mikään ongelma millään tasolla. Jokainen saa aivan vapaasti itse nimetä lapsensa.