Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ja tarttuuko angiina jos oireita on,mutta antibiootti on aloitettu? Montako päivää voi mennä ennen kuin kuume,yskä ja kurkkukipu häviää? Kokemuksia?!

Kommentit (6)

Minulla alkoi tiistai-iltana kurkkukipu ja kuume nousi yli 39, keskiviikon sinnittelin kotona (ajattelin influenssaksi tms, eka angiina ikinä kyseessä), torstaiaamuna terveyskeskukseen ja samantien apteekista antibioottia ostamaan ja eka nappi naamaan. Perjantaina oli enää lämpöä ja muistaakseni kurkkukipu helpotti huomattavasti. Viikonlopun aikana olo lähes normalisoitui.

Päivät siis osviittana ajankulusta :)

Riippuu siitäkin, mikä angiinan aiheuttaa. Meillä oli tänä talvena perheessä streptokokkiangiina, lääkärit sanoivat varoajaksi tartunnalle eri ajan, toinen vuorokauden ja toinen kaksi. Helpotus oireisiin tuli vuorokauden sisällä, ja parin vuorokauden kuluttua ainoa oire oli enää vetämätön olo. Mies lähti työmatkalle vajaa kaksi vuorokautta kuuri aloittamisesta, hyvin jaksoi. 

Mutta siis jos angiina on viruspohjainen, toipumisaika voi olla erilainen. Viruspohjaista angiinaa minulla ei ole ollutkaan sitten lapsuuden, joten vaikea sanoa, kuinka siitä toipuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla meni 3 päivää ennen kuin oireet alkoivat kunnolla helpottaa, riippuu tosin kuurista ja aiheuttajasta.

Muista vaihtaa hammasharja, ettet saa uudelleen tartuntaa!!! Mieheni ei uskonut ja joutui uudelle lääkekuurille...

Kiitos vastauksista. Kyseessä on siis parivuotias lapsi. Toinen vrk antibioottia menossa, kuumetta on edelleen yli 38.. Toisaalta voi näköjään mennä useampikin vrk ennen kuin tehoaa. Lapsi on tosi räkäinen myös, onko sekin angiinassa tyypillistä? Ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat