Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen kaverin huono käytös kyläillessä.

Vierailija
08.03.2014 |

Eli lapsen paras kaveri tuli meille leikkimään. Sovittiin, että syö meillä, jonka jälkeen äitinsä noutaa kotiin. Kyse siis 7v tytöistä.

Meillä on tämän yhden lisäksi 11-vuotias poika ja parikuukautinen vauva. Meille on järjestelty niin, että isommat sisaruksetkin osallistuvat vauvan hoitoon, ja olisi siis ollut tytön vuoro vahtia kanssani pikkuist, sillä pojalla oli futisharkat.

Siinä pöydässä syödessämme sanoin tytöille, että omani on tänään vauvanhoitovuorossa, joten jos hänen kaverinsa haluaa jäädä meille, niin hän saa halutessaan myöskin auttaa vauvan leikittämisessä. Luulin, että tuon ikäisistä tytöistä on vain kivaa leikkiä pienempiensä kanssa.

No tytön kaveri kivahti, ettei se käy, sillä heillä olisi iltapäiväksi muuta "menoa". Hän kysyi, eikö poika voisi hoitaa vauvaa.

Vastasin kohteliaasti, että veljellä olisivat tänään jalkapalloharjoitukset, joten se ei tänään käynyt. Ehdotin, voisivatko tytöt hoitaa "menonsa" huomenna.

Tyttären kaveri alkoi kiljua puheeni päälle ettei se käy, ja sätti poikaani tylysti.

Siinä vaiheessa käskin lopettaa kinastelun ja kaikkien syödä ruokansa. Poikani jatkoi syömis, ja tytön kaveri huusi jotain tyyliin "mussuta siinä vain, senkin tyä futari!" tms.

Olin aika järkyttynyt, ja pyysin kaveria lopettamaan huutamisen. Tyttö nousi pöydästä sanaakaan sanomatta ja ryntäsi pois paikalta.

Lähetin tyttäreni hänen peräänsä, ja lähdin myös itse katsomaan, oliko tyttö rynnännyt pihalle. Myöhemmin äitinsä soitti, että tyttö oli tullut kotiinsa.

Olen pöyristynyt tytön käytöksestä. Koskaan aikaisemmin kukaan lasten kavereista ei ole käyttäytynyt noin rumasti, ja vielä poistunut paikalta sanomatta sanaakaan. Tietenkin raportoin viestillä tytön äidille tästä toiminnasta, mutta vastausta ei vielä ole kuulunut.

Onko teistä oikeutettua, että 7-vuotiaat joutuvat tällaisesta niin kovin tolaltaan, että kylässä aletaan kiljua ja muutenkin toimia näin?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yriteään aina muistaa, että ne lapset on niin paljon vähemmän aikaa tähän maailmaan ja sen sääntöihin tutustuneet?

Vierailija
2/74 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vitun vauvanhoitovuoro 7-vuotiaalla? Hoidappa kuule itse pentusi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tytölläsi kaveri kylässä, niin vauvanhoitovuoro? Miksi/mihin tarvitset apua vauvan hoidossa niin paljon?

Miksi lapsesi ei tosiaan olisi voinut vain lekkiä kylässä olevan kaverin kanssa.

Vierailija
4/74 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miksi miksi 7-vuotiaan pitää vahtia KANSSASI pikkuista. Kuule yks helvetti olet.

Vierailija
5/74 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No törkeää käytöstä toki kylässä lapselta tuollainen. MUTTA miksi lapsesi saa kutsua kaverin leikkimään, jos on kerran kotona nyt vauvaelin hoitovuoro? Ja onko lapsesi 7-v., miten niin pienellä on jotain vauvan hoitovuoroja, oudolta kuulostaa..

Vierailija
6/74 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö käyttäytyi omituisesti, mutta miksi ihmeessä laitat 7v lapsesi vauvaa hoitamaan kaverin kanssa? Kaveri tuli teille leikkimään, eikä vauvaa hoitamaan. Hienoa että muut lapsen osallistuvat vauvan hoitoo, mutta tuo meni kyllä vähän yli,

Vierailija
7/74 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh, kaikkea maailma näköjään päällään kantaa.

Mene itseesi ap!

Vierailija
8/74 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotias on lapsi.

Vierailija
9/74 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä hoidat vauvasi ja anna tytön leikkiä kuten lapsen kuuluu.

Vierailija
10/74 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 11:19"]

Eli lapsen paras kaveri tuli meille leikkimään. Sovittiin, että syö meillä, jonka jälkeen äitinsä noutaa kotiin. Kyse siis 7v tytöistä.

Meillä on tämän yhden lisäksi 11-vuotias poika ja parikuukautinen vauva. Meille on järjestelty niin, että isommat sisaruksetkin osallistuvat vauvan hoitoon, ja olisi siis ollut tytön vuoro vahtia kanssani pikkuist, sillä pojalla oli futisharkat.

Siinä pöydässä syödessämme sanoin tytöille, että omani on tänään vauvanhoitovuorossa, joten jos hänen kaverinsa haluaa jäädä meille, niin hän saa halutessaan myöskin auttaa vauvan leikittämisessä. Luulin, että tuon ikäisistä tytöistä on vain kivaa leikkiä pienempiensä kanssa.

No tytön kaveri kivahti, ettei se käy, sillä heillä olisi iltapäiväksi muuta "menoa". Hän kysyi, eikö poika voisi hoitaa vauvaa.

Vastasin kohteliaasti, että veljellä olisivat tänään jalkapalloharjoitukset, joten se ei tänään käynyt. Ehdotin, voisivatko tytöt hoitaa "menonsa" huomenna.

Tyttären kaveri alkoi kiljua puheeni päälle ettei se käy, ja sätti poikaani tylysti.

Siinä vaiheessa käskin lopettaa kinastelun ja kaikkien syödä ruokansa. Poikani jatkoi syömis, ja tytön kaveri huusi jotain tyyliin "mussuta siinä vain, senkin tyä futari!" tms.

Olin aika järkyttynyt, ja pyysin kaveria lopettamaan huutamisen. Tyttö nousi pöydästä sanaakaan sanomatta ja ryntäsi pois paikalta.

Lähetin tyttäreni hänen peräänsä, ja lähdin myös itse katsomaan, oliko tyttö rynnännyt pihalle. Myöhemmin äitinsä soitti, että tyttö oli tullut kotiinsa.

Olen pöyristynyt tytön käytöksestä. Koskaan aikaisemmin kukaan lasten kavereista ei ole käyttäytynyt noin rumasti, ja vielä poistunut paikalta sanomatta sanaakaan. Tietenkin raportoin viestillä tytön äidille tästä toiminnasta, mutta vastausta ei vielä ole kuulunut.

Onko teistä oikeutettua, että 7-vuotiaat joutuvat tällaisesta niin kovin tolaltaan, että kylässä aletaan kiljua ja muutenkin toimia näin?

[/quote]Anna lapsesi leikkiä. Mikä hemmetin vauvanhoito vuoro lapsellasi on?  Sinun ja miehesi vastuu on hoitaa vauvaa.

Vierailija
11/74 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP laittaa pentunsa vauvavahdeiksi ja itse roikkuu AV:lla. Huoh. Ei ole lastesi asia hoitaa vauvaa. Ota vastuu itse vauvanhoidosta aikuinen kun olet ja anna lasten olla lapsia.

Vierailija
12/74 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa käytöstä tytöltä huutaa teille jne.Mutta ihan oikeasti, jos lapsi tuli teille leikkimään, niin sitten sinun lapsellasi onkin jotain vauvahoitovastuita...? Ymmärrän lapsen hermostumisen. Etkö olisi sitä aikaa pärjännyt yksin vauvasi kanssa?

Vierailija
13/74 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa käytöstä tytöltä huutaa teille jne.Mutta ihan oikeasti, jos lapsi tuli teille leikkimään, niin sitten sinun lapsellasi onkin jotain vauvahoitovastuita...? Ymmärrän lapsen hermostumisen. Etkö olisi sitä aikaa pärjännyt yksin vauvasi kanssa?

Vierailija
14/74 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki lapsia, jos et niitä pysty hoitamaan! En ole ikinä kuullut, että äiti jakaa säännöllisiä vauvanhoitovuoroja jopa 7-vuotiaalle. Käytöksesi on pöyristyttävää, ap.

Vierailija
15/74 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin tyttö käyttäyi huonosti mutta mikä ihmeen vauvanhoito vuoro lapsellasi on? Anna lapsesi leikkiä.

Vierailija
16/74 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, jos pyydät 7-vuotiasta katsomaan vauvaa sen aikaa, että käyt pissalla, mutta joku vauvanhoitovuoro on ihan älytön (ja mielestäni tosi epäreilu) juttu! Miten selvisit esikoisen kanssa, kun silloin ei ollut muita lapsia auttamassa sinua vauvan kanssa?

Vierailija
17/74 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi olen hoitanut vauvaa tyttäreni kanssa kun hän on siitä niin kovasti tykännyt. Luulin, että hänen kaverinsakin voisi tykätä siitä, joten hyvää hyvyyttäni ajattelin hänenkin saavan kokeilla sitä. En tiennyt ettei hän pitäisi siitä, ajattelin että kaikista 7-vuotiaista on ihanaa hoivata vauvoja. Erehdyin, se oli oma mokani. Sorrun välillä sihhen, että omien lasteni perusteella teen päätelmiä muistakin lapsista.

Mutta selvästikään kaveri ei innostunut vauvanhoitojutuista. Mutta eihän sen takia noin tarvitse käyttätytyä, hyvänen aika sentään.

Jos menen itseeni, olisi kannattanut tyttöjen hoidella "menojaan". Ei kaikkea aina sillä sekunnilla tajua, tunnen syyllisyyttä siitä.

Olen silti edelleen sitä mieltä, että noin ei kuulu käyttätytyä kylässä.

Ap

Vierailija
18/74 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehtäviä tähän vauvanhoitovastuuseen kuuluu? Haluaisiko ap vähän avata millaisista asioista olisi ollut kyse (vauvan leikittämistä,viihdyttämistä, vahtimista?)

Vierailija
19/74 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 11:34"]Siksi olen hoitanut vauvaa tyttäreni kanssa kun hän on siitä niin kovasti tykännyt. Luulin, että hänen kaverinsakin voisi tykätä siitä, joten hyvää hyvyyttäni ajattelin hänenkin saavan kokeilla sitä. En tiennyt ettei hän pitäisi siitä, ajattelin että kaikista 7-vuotiaista on ihanaa hoivata vauvoja. Erehdyin, se oli oma mokani. Sorrun välillä sihhen, että omien lasteni perusteella teen päätelmiä muistakin lapsista.

Mutta selvästikään kaveri ei innostunut vauvanhoitojutuista. Mutta eihän sen takia noin tarvitse käyttätytyä, hyvänen aika sentään.

Jos menen itseeni, olisi kannattanut tyttöjen hoidella "menojaan". Ei kaikkea aina sillä sekunnilla tajua, tunnen syyllisyyttä siitä.

Olen silti edelleen sitä mieltä, että noin ei kuulu käyttätytyä kylässä.

Ap

[/quote]

Ja en ole mikään tyranniäiti, jonka lapset koko vapaa-aikansa hoitavat vauvaa. Tytär on sitä pyytänyt, ajattelin siis että ystävänsäkin pitäisi siitä.

Vierailija
20/74 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 11:19"]

[/quote] Voit opettaa lapsesi sijaamaan oman sänkynsä, pitää järjestyksen omassa huoneessa mutta ei mitään vauvanhoitovuoroja, ne kuuluu sulle.