Onko aivan toivoton etanavauhti jos juoksee 7,3km/t
5km lenkin? Vasta aloittanut juoksija ja ei oikeen hajua näistä :)
Kommentit (10)
No ei ole toivoton!!
Hieno juttu, hyvän harrastuksen olet alottanut! Tsemppiä ja omaan tahtiin vaan! :) Niin et tuntuu sopivasti karseelta ja vielä enemmän hyvältä!
No mihin sitä vertaa, se on 1500m cooper vauhtia. Sunhan pitää juosta sellaista vauhtia mikä tuntuu ok. eikä vetää alussa liian kovaa.
On se kävelyvauhtia mutta jostain pitää aloittaa. Älä lannistu, vauhtia tulee lisää kun vaan jaksat jatkaa. Hae netistä joku aloittelijan ohjelma, tuo rytmiä treeniin.
Et oikeesti kyllä kävele 8km tunnissa :D
Mulla menee 45 minuuttia kävellä 5 kilometriä. Mikä lieneekään tuntivauhti...
Mutta juosta en jaksaisi edes tuohon tahtiin, onhan se kävely paljon helpompaa ja rennompaa.
Ei ole paha vauhti. Jostain täytyy aloittaa. Samoista ajoista itsekin olen aloittanut.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 21:32"]
Mulla menee 45 minuuttia kävellä 5 kilometriä. Mikä lieneekään tuntivauhti...
Mutta juosta en jaksaisi edes tuohon tahtiin, onhan se kävely paljon helpompaa ja rennompaa.
[/quote]
No sinun kävelyvauhti on 9min/km eli 6.7km/h eli ihan ripeää kävelyä.
Mä tarkistin Runtastic-appistani, että mun edellisen juoksun keskimääräinen nopeus oli 8,5km/h. Mut siihen on laskettu mukaan alkukävely ja loppukävely. Lähempänä 9 tai 10 on itse juoksunopeus. Juoksen jotain 5 - 10 km lenkkejä pari kolme kertaa viikossa, eli mikään himoliikkuja en ole. Tuota appia voin suositella, on jotenkin kiva nähdä kartalta missä juoksi ja kuinka nopeasti ja paljonko kului energiaa yms.
Riippuuhan se paljon maastostakin. Ja miten vaan, juoksuvauhti kannattaa suhteuttaa AINA omaan kuntoon, ei mihinkään keskustelupalstan keskiarvoihin.
Totaaa.. Juoksee tota vauhtia?
Mä kävelen 8km/h.