Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanojen väärinkirjoitus

Vierailija
27.02.2014 |

Nyt listataan tänne kaikki sanat, joiden väärinkirjoitus on mielestäsi yleistä.

Esim minua ärsyttää kun kirjoitetaan yhdys sana.

Tiedän, en itsekään kirjoita aina oikein, mutta tuo nyt ärsyttää todella paljon ja se on yleistä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:38"]

ElämäNkerta. Aarggh.

[/quote]Se pitäisi olla elämäNkerta. Elämäkerta kuulostaa ihan vajaalle, siitä puuttuu se N. Sanon ja kirjoitan aina elämänkerta koska se vaan kuulostaa järkeenkäyvemmälle.

Vierailija
22/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:37"]

Helppo inhota pilkunnussijoita, kun ei itse osaa kirjoittaa äidinkieltä.

[/quote]

Mistäs sinä tiedät mikä on kenenkin äidinkieli? Minun on esim. ruotsi ja olen käynyt ruotsinkieliset koulut. Ruotsihan on meidän toinen virallinen kieli joten osaatko sinä kirjoittaa kotimaasi toisella virallisella kielellä kieliopillisesti virheettömästi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillai ihmisillä o uskomattoma ärsyttävä tapa jättää n-kirjai pois sanoje lopusta. Vaikea suhtautua vakavasti sellaisee ihmisee.

Sanaväli ennen huutomerkkiä ja kysymysmerkkiä sekä yhdyssanavirheet ärsyttävät myös tietenkin.

Huvittavinta on se, kun joku intoilee jostain aiheesta tai harrastaa jotain, eikä silti osaa kirjoittaa tätä fanituksensa kohdetta oikein. Esim. "Porche" tai "Malboro".

Vierailija
24/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:40"]

ElämäNkerta. Aarggh.

[/quote]Se pitäisi olla elämäNkerta. Elämäkerta kuulostaa ihan vajaalle, siitä puuttuu se N. Sanon ja kirjoitan aina elämänkerta koska se vaan kuulostaa järkeenkäyvemmälle.

[/quote]

Aargh. Kuullostat kiinalaiselta vesikiduttajalta. Elämänkerta se kyllä olikin aiemmin.

Vierailija
25/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkerta eli elämäkerta.

Kanttarelli eli kantarelli. Joku onneton oli päästänyt virheen piirakkavuoan pohjaan kirjoitettuun "Kanttarellipiirakan" ohjeeseen.

Tämä ei ole yleistä, mutta 1980-luvulla Joensuussa myytiin luomiväribaletteja. Värivalikoimasta ei kuitenkaan löytynyt nimikettä Joutsenlampi.

Vierailija
26/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:41"]

Huvittavinta on se, kun joku intoilee jostain aiheesta tai harrastaa jotain, eikä silti osaa kirjoittaa tätä fanituksensa kohdetta oikein. Esim. "Porche" tai "Malboro".

[/quote]

Muistanpa muutamankin kerran, kun tänne (tai muulle vastaavalle palstalle) on asiantuntevasti neuvojaan tarjonnut ihan oikea gynegologi.

Vierailija
27/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:40"]

ElämäNkerta. Aarggh.

[/quote]

Aargh. Kuullostat kiinalaiselta vesikiduttajalta. Elämänkerta se kyllä olikin aiemmin.

[/quote]Oikeesti? No ilmankos mä siihen sinä ännää kaipaankin.

Vierailija
28/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirrustus, kierrukka, sisarrus.

Vierailija
29/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:30"]

500ta, 6 vuotias, 2des, 7:mäs

Pilkun jälkeen jää välilyönti pois

Hormooni, proteeni, enerkia, tsompi, rumpa, - tramboliini, Dublo, Bebanthen

- kahvi maidolla ja leipä juustolla!

[/quote]

tai sitten 15:sta kun tarkoitetaan vaikkapa viidentoista / viidessätoista jne mikä tahansa sijamuoto.

Vierailija
30/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirrustus. Röngten. Hia.

Vierailija
31/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei varsinaisesti tämä ärsytä, mutta huvittaa kyllä kovastikin, kun joka toisessa kirpparilla myytävässä ponchossa lukee hintalapussa pontso. Kyllähän sillä vaatteella saa laiheliinikin pontsolta toki näyttämään, joten liekö harkittu nimike.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän