Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä antaa lasten katsoa ruutuja lähes rajattomasti

Vierailija
07.11.2020 |

Lapsilla on omissa huoneissa telsut pelit ja vehkeet. Ovat siellä ruudun edessä sitten aina isäviikon. Kun tulevat minulle niin ovat levottomia, väsyneitä, eivät osaa leikkiä mitään eikä tehdä mitään päätöksiä, vetelehtivät, tappelevat, vain ruudut kiinnostaa.

Puhuminen isälle ei auta. Joten eikai tässä mitään voi. Mutta kyllä vituttaa!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta tuntia leikit itse isäviikon aikana, kun lapset olivat poissa?

Vierailija
2/23 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

? Yritätkö olla hauska vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Yritän herätellä sua pohtimaan, että mahdatko kenties vaatia lapsilta jotain sellaista mitä et itsekään noudata. Työpaikalla olen huomannut miten kollegoista, aikuisista ihmisistä, tulee levottomia ja väsyneitä, kun pitää palaveerata turhista asioita. 

Vierailija
4/23 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei taida toimia viikko-viikko-systeemi. Entä jos muuttaisitte sen niin, että lapset ovat hänellä joka toisen vkl, eikä enempää? Onhan tuossa syytä tarpeeksi.

Vierailija
5/23 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Yritän herätellä sua pohtimaan, että mahdatko kenties vaatia lapsilta jotain sellaista mitä et itsekään noudata. Työpaikalla olen huomannut miten kollegoista, aikuisista ihmisistä, tulee levottomia ja väsyneitä, kun pitää palaveerata turhista asioita. 

Miksi vastaat, kun et ymmärrä lasten kehityksestä yhtään mitään?

Vierailija
6/23 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni meidän ei tässä nyt edes tarvitse keskustella siitä voiko alle kouluikäinen ja alakouluikäinen katsoa rajattomasti telkkaria ja pelata 7 päivää viikossa. Se vaan ei ole mielipidekysymys ja siitä on paljon tutkimustietoa miten liika ruutuaika vaikuttaa esim. lapsen psyykkeeseen ja oppimiseen ja keskittymiskykyyn.

Vierailija
7/23 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei taida toimia viikko-viikko-systeemi. Entä jos muuttaisitte sen niin, että lapset ovat hänellä joka toisen vkl, eikä enempää? Onhan tuossa syytä tarpeeksi.

Ei suostu isä eikä lapset. Lapset tietenkin haluaisi olla isällä enemmänkin. Välillä kyllä mietin että hoitakoon isä sitten koko homman itse jos tuo linja on hänen mielestään hyvä. Minun ei tarttisi sitten uupua lasten kanssa taisteluun. Mutta en vaan voi antaa periksi, haluan lapsilleni parempaa kuin peliriippuvuudet, terveysongelmat, mielenterveysongelmat ym.

Ja siis kyllä minunkin luona saa pelata ja katsoa telkkaria, mutta seuraan tarkasti ettei katsota niin paljon että se alkaa vaikuttamaan lapsiin negatiivisesti.

Vierailija
8/23 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei onnistu puhua isän kanssa? Ehdotan ihan asiallista keskustelua. Ei tappelua,syyttämistä, haukkumista.

Oikeassa olet,että ruutu-aika on lapsilla oltava. Niin meilläkin vahditaan ja vaaditaan lapsilta muutakin. Valitettavaa on,että monessa perheessä ei ole mitään sääntöjä ruutujen suhteen.

Vierailija
9/23 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei onnistu puhua isän kanssa? Ehdotan ihan asiallista keskustelua. Ei tappelua,syyttämistä, haukkumista.

Oikeassa olet,että ruutu-aika on lapsilla oltava. Niin meilläkin vahditaan ja vaaditaan lapsilta muutakin. Valitettavaa on,että monessa perheessä ei ole mitään sääntöjä ruutujen suhteen.

No koska isän omakaan elämänhallinta ei ole mitään priimaa, eikä häntä kiinnosta esim. suositukset. Ihan asiallisesti olen lukemattomat kerrat yrittänyt keskustella. Lisäksi isä harrastaa sitä että esim. perheneuvolassa on “yhteistyökykyinen” mutta sitten ei pidä sovituista kiinni ja jopa sanoo lapsille että “älkää sitten kertoko äitille”.

Mutta koska tätä ei kuitenkaan voida miksikään laiminlyönniksi vielä laskea, niin minä en mahda asialle yhtään mitään. Enkä tietenkään edes halua rikkoa isän ja lasten välejä. Mutta raskaaksi se tekee oman osani..

Vierailija
10/23 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pelata niin paljon kuin sielu sietää. Pian, kun sekä ympäristö että keho alkavat reagoimaan, niin luulisi että pelit loppuu omaehtoisestikin...

Vierailija
11/23 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tästä oikeesti puhuta että ei tee hyvää lapsille nää älylaitteet. Kukaan vastuullinen vanhempi muuten ei anna pienelle lapselle ruutua naaman eteen heti kun lapsi inahtaa. Ei sit vissiin kiinnosta se oma lapsi niin paljoa. Pilatkaa vaan lasten kärsivällisyys, mielikuvitus ja tylsyydensietokyky antamalla heille välineet jatkuvan tyhjäpääviihteen katseluun joka koukuttaa aivojen palkitsemisjärjestelmän.

Huh huh. Sairas kulttuuri nykyään kun kaikilla pitää olla älyluuri tai joudut koulussa sivuun sosiaalisista kuvioista.

Vierailija
12/23 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset?

Vierailija
13/23 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunaruutuja?

Vierailija
14/23 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiset lapset?

25v ja 34v.

Vierailija
15/23 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruutuajan vaaroista puhuminen on harhaanjohtavaa, koska vaarallista on lähinnä tietokoneen ja älypuhelimen käyttö, ei niinkään telkkarin katselu.

Vierailija
16/23 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tästä oikeesti puhuta että ei tee hyvää lapsille nää älylaitteet. Kukaan vastuullinen vanhempi muuten ei anna pienelle lapselle ruutua naaman eteen heti kun lapsi inahtaa. Ei sit vissiin kiinnosta se oma lapsi niin paljoa. Pilatkaa vaan lasten kärsivällisyys, mielikuvitus ja tylsyydensietokyky antamalla heille välineet jatkuvan tyhjäpääviihteen katseluun joka koukuttaa aivojen palkitsemisjärjestelmän.

Huh huh. Sairas kulttuuri nykyään kun kaikilla pitää olla älyluuri tai joudut koulussa sivuun sosiaalisista kuvioista.

Olen kuullut, että rikkaiden yksityiskouluissa Silicon Valleyssa on lapsilla tarkat kännykkä- ja nettirajat.

Ja vähän eri asiana, MIT-yliopistossa on muistaakseni joku pakollinen liikuntakurssi kaikille opiskelijoille.

Vierailija
17/23 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama ja isompi ei enää halua minun luo tullakaan kun otan puhelimen yöksi pois ja rajoitan muutenkin käyttöä. Enkä voi teiniä pakottaa. Että se siitä lapsesta sitten.

Vierailija
18/23 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama ja isompi ei enää halua minun luo tullakaan kun otan puhelimen yöksi pois ja rajoitan muutenkin käyttöä. Enkä voi teiniä pakottaa. Että se siitä lapsesta sitten.

Niin turhauttavaa :( Koitan lapsille aina perustella hyvin uudestaan ja uudestaan miksi ei ole hyvä esim. pelata rajattomasti. Ei sitä voi kuin toivoa että se oppi menee sinne perille jossain kohtaa ja auttaa sitten kun lapsi on kypsä itse säätelemään pelaamista yms. Ap

Vierailija
19/23 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten haluat vielä eronkin jälkeen rajoittaa lasten isän toimintaa? Mitä muuta hän tekee väärin? Kai nyt jotain muutakin? Valitettavasti tämä on se kuuluisa voivoi...

Vierailija
20/23 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten haluat vielä eronkin jälkeen rajoittaa lasten isän toimintaa? Mitä muuta hän tekee väärin? Kai nyt jotain muutakin? Valitettavasti tämä on se kuuluisa voivoi...

Lasten hyvinvointi on prioriteetti nro. 1. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän