Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

EI yo-juhlia nuoren pyynnöstä

Vierailija
26.02.2014 |

Tjaa-a, pari vuotta sitten esikoinen sai lukion kunnialla suoritettua loppuun, mutta juhlia ei halunnut laisinkaan. Nyt esikoinen pääsee vuoden päästä lukiosta ja kuulemma ei hänkään halua mitään juhlia. Kunnioitan heidän päätöksiään enkä juhlia siis järjestänyt/järjestä. Haluaako joku kommentoida asiaa jollain lailla ??

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että kunnioitat lastesi päätöstä. Kyllä sen päivänsankarin pitää saada päättää itse järjestetäänkö juhlia vai ei. Muistelen että omassa lukiossa aikoinaan oli yksi joka ei halunnut osallistua edes lakitukseen ollenkaan eikä halunnut siis ilmeisesti koko lakkia, todistukset toki haki sitten myöhemmin ilman juhlallisuuksia.

Vierailija
22/33 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:13"]Kyllä voitte juhlat pitää jos kerran olette opiskelunkin kustantaneet ja lapsen kasvattaneet, jos on koko opiskeluajan teidän luona asunut. Kaikki kirjat olette maksaneet, pyykit pesseet ja ruuat valmistaneet jne jotta toinen voi käydä lukiota. Oman panostuksenne kun olette antaneet niin kyllä silloin teillä on oikeus juhlat järjestää. Kunhan asuu joskus omillaan ja valmistuu jatko-opinnoista aikuisena niin sitten on toki vain hänen asiansa järjestääkö vai ei.

ääretöntä itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä vanhempia kohtaan tuollainen käytös.

[/quote]

Ai ne juhlat olikin vain vanhempia varten... Vähän niinkuin joku koiranäyttely

[/quote]

Lapsellisesti sanottu. En sanonut että vain vanhempia varten. Vanhemmat haluavat järjestää juhlat lapsensa (joka oletettavasti asuu vanhemmillaan ;))

kunniaksi. Ja siihen heillä on oikeus. Jos lukio käyty omilla rahoilla omassa kotona niin se on eri asia.

[/quote]

Siellä taas joku marttyyriäiti, jolla on oikeus juhlia kun on kerta lapsensa saavutuksesta maksanut?

[/quote]

En ole marttyyriäiti :). Äiti kylläkin. En asu Suomessa vaan etelä-euroopassa jossa lapset perinteisesti kunnioittavat vanhempiaan. Olen rakkaudella kasvattanut lastani ja tukenut ja auttanut opiskeluissa, häntä itseään varten. Ja hän myös ymmärtää että valmistuminen on juhlimisen arvoinen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tämähän on jonkun mielestä varmaan samanlainen katastrofi kuin eräässä aiemmassa keskustelussa se ettei lapsi halunnut osallistua vanhojen tansseihin. Aivan köyhä elämä lapsella tiedossa kun ei tule tuollaisia hienoja muistoja jne..

Eivät kaikki tykkää olla juhlien keskipisteenä eikä kaikkien tarvitse olla sosiaalisia. Hienoa että kunnioitat lastesi päätöksiä elää tyylillään.

Vierailija
24/33 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:13"]

Kyllä voitte juhlat pitää jos kerran olette opiskelunkin kustantaneet ja lapsen kasvattaneet, jos on koko opiskeluajan teidän luona asunut. Kaikki kirjat olette maksaneet, pyykit pesseet ja ruuat valmistaneet jne jotta toinen voi käydä lukiota. Oman panostuksenne kun olette antaneet niin kyllä silloin teillä on oikeus juhlat järjestää. Kunhan asuu joskus omillaan ja valmistuu jatko-opinnoista aikuisena niin sitten on toki vain hänen asiansa järjestääkö vai ei.

ääretöntä itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä vanhempia kohtaan tuollainen käytös.

[/quote]

Jos minä haluan järjestää juhlat, niin ei siihen mitään lasten "saavutuksia" tarvita tekosyyksi. Aika köyhää jos vanhemmat lastensa kautta elävät ja juhlivat.

Vierailija
25/33 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että kunnioitat. Veljeni ei halunnut juhlia, mutta suostui lopulta niihin äitini mieliksi. Kun oma vuoroni tuli, kieltäydyin itsekin juhlista. Minua yritetty suostutella, ehkä itsepäisyyteni tuntien ;)

Vierailija
26/33 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:13"]Kyllä voitte juhlat pitää jos kerran olette opiskelunkin kustantaneet ja lapsen kasvattaneet, jos on koko opiskeluajan teidän luona asunut. Kaikki kirjat olette maksaneet, pyykit pesseet ja ruuat valmistaneet jne jotta toinen voi käydä lukiota. Oman panostuksenne kun olette antaneet niin kyllä silloin teillä on oikeus juhlat järjestää. Kunhan asuu joskus omillaan ja valmistuu jatko-opinnoista aikuisena niin sitten on toki vain hänen asiansa järjestääkö vai ei.

[/quote]

[/quote]

Lapsellisesti sanottu. En sanonut että vain vanhempia varten. Vanhemmat haluavat järjestää juhlat lapsensa (joka oletettavasti asuu vanhemmillaan ;))

kunniaksi. Ja siihen heillä on oikeus. Jos lukio käyty omilla rahoilla omassa kotona niin se on eri asia.

[/quote]

Siellä taas joku marttyyriäiti, jolla on oikeus juhlia kun on kerta lapsensa saavutuksesta maksanut?

[/quote]

En ole marttyyriäiti :). Äiti kylläkin. En asu Suomessa vaan etelä-euroopassa jossa lapset perinteisesti kunnioittavat vanhempiaan. Olen rakkaudella kasvattanut lastani ja tukenut ja auttanut opiskeluissa, häntä itseään varten. Ja hän myös ymmärtää että valmistuminen on juhlimisen arvoinen asia.

[/quote]

Totta kai sitä voi juhlia, mutta on hieman eri asia juhlistaa valmistumista pienimuotoisesti kuin kaakattaa että MINÄ haluan esitellä jälkikasvuani jonka MINÄ olen kasvattanut ja lapsi opiskellut MINUN rahoillani.

Ensimmäisestä viestistäsi sai kuvan, että tuoreen ylioppilaan pitää suunnilleen suudella maata sinun - todellisen päivänsankarin - jalkojen alla.

Vierailija
27/33 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:47"]

En asu Suomessa vaan etelä-euroopassa

[/quote]

No, se selittääkin kaiken. :D

Vierailija
28/33 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Totta kai sitä voi juhlia, mutta on hieman eri asia juhlistaa valmistumista pienimuotoisesti kuin kaakattaa että MINÄ haluan esitellä jälkikasvuani jonka MINÄ olen kasvattanut ja lapsi opiskellut MINUN rahoillani.

Ensimmäisestä viestistäsi sai kuvan, että tuoreen ylioppilaan pitää suunnilleen suudella maata sinun - todellisen päivänsankarin - jalkojen alla.

[/quote]

No sait sitten ihan väärän kuvan. Juhlat on lapsen kunniaksi ja järjestelyissä lapsi saa vaikuttaa juhlan kestoon/tarjoiluun/paikkaan/vieraisiin. Rumasti sanottu tuo sinun kommenttisi.

Vierailija
29/33 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinko aloituksessani, että haluan juhlat..? Empä tainnut sanoa :) ap

Vierailija
30/33 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kirjoittaa vastauksia..

8:lle : eivät häpeä kotiaan yms.

10:lle: käymme kyllä hyvin syömässä ulkona perheenä sinä päivänä

12:sta: ovat sosiaalisia lapsia

14:sta: olemme kyllä tukeneet opiskelussa paljonkin toki, mutta esim.kirjat hankittu mahdollisuuksien mukaan käytettyinä jne.

Vierailija
31/33 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä marttyyriäidillä taitaa olla kuset päässä. Eikö se riitä, että lapsi on nähnyt vuosien stressin, uurastuksen, vaivan, ahdistuksen yms. opiskelumenestyksensä eteen? Kun lopulta vihdoin on ohi niin pitääkö sitä lasta vielä kiduttaa lisää?

Koiranäyttely todellakin! Kun marttyyriäidillä ei taida itsellä riittää älynlahjat niin pitää kuset päässä esitellä oman lapsensa älynlahjoja.

Voi hyvä luoja! Hyvä ettei kusi läiky yli! Karmeeta itsekkyyttä itse äidiltä! Se on valmistuneen oma päätös juhliiko vai ei. Onhan hän jo sentään 18 -vuotias. Joo toki sukulaiset saavat juhlia keskenään, mutta ketään ei pakoteta mukaan!

Aivan järkyttävää paskaa kuulee tuollaiselta epämuodostuneelta yhteiskunnan vääntelemältä ihmiskuntajätteeltä. Tuollaiset syövät pitää tuhota! Mitä ihmeen paskaa sun soluissa on? Erityisesti aivosoluissa. Litkisit vähemmän sitä omaa kuseas!

Vierailija
32/33 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö oon kade. Mää joudun alkaa puunaamaan ja leipomaan ihan just. 

Vierailija
33/33 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mekään ainoat järjestää juhlia. Halvemmalla pääsee kun ei järjestä.