mikä ihmisissä ärsyttää? ne ovat piirteitä mitä et voi sietää itsessäsi.
minäkuva ei ole sama kuin salattu minä eli piirteet joita et edes tiedosta tai halua itsessäsi olevan. ihmiset, jotka halveksivat ja inhovat lihavia- he pelkäävät itse lihovansa tai omia läskejään. ihmiset, jotka syyttävät toisia besserwissereiksi- todellisuudessa sanoja on itse besserwisseri ja häntä ärsyttää muissa se piirre. oletko homofobinen? silloin sinulla on omassa seksuaalisuudessa jotain vielä selvitettävää oletko varmasti hetero.
Kommentit (90)
ehkä sinua ärsyttää he siksi, ettet saa omaa ääntäsi kuuluviin heidän seurassaan?
Eli koska minua ärsyttää siivoushullu anoppini, joka hinkkaa koko ajan jotain nurkkaa ja imuroi kaks kertaa päivässä, se johtuu siitä, että olen itsekin siivoushullu? Kaikki on aina omaa vikaa, ei koskaan sen naapurin päänupissa?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 17:22"]
minäkuva ei ole sama kuin salattu minä eli piirteet joita et edes tiedosta tai halua itsessäsi olevan. ihmiset, jotka halveksivat ja inhovat lihavia- he pelkäävät itse lihovansa tai omia läskejään. ihmiset, jotka syyttävät toisia besserwissereiksi- todellisuudessa sanoja on itse besserwisseri ja häntä ärsyttää muissa se piirre. oletko homofobinen? silloin sinulla on omassa seksuaalisuudessa jotain vielä selvitettävää oletko varmasti hetero.
[/quote]
Varmasti monen kohdalla totta. Minä en inhoa ketään ihmistä, paitsi tökeröä käytöstä ja sellainen en pääosin itse kyllä ole. Tämän ovat muutkin huomannut. Lisäksi en voi sietää minkäänlaista rasismia tai syrjintää, itse en ole myöskään rasisti.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 17:27"]
Analysoi tämä: minua ärsyttää kovaan ääneen hölöttäjät ja sähläävät ihmiset. Olenko minä todellisuudessa sellainen, vaikka olen 45 vuotta kuvitellut olevani hiljainen ja rauhallinen?
[/quote]
Ehkä toivoisit olevasi sellainen? On oikeasti outoa, jos sun iässä vielä viitsii inhota tietynlaisia piirteitä ihmisissä! Ymmärrän tuollaisen suvaitsemattomuuden enintään 15-vuotiaalta.
Analysoi tämä: minua ärsyttää kovaan ääneen hölöttäjät ja sähläävät ihmiset. Olenko minä todellisuudessa sellainen, vaikka olen 45 vuotta kuvitellut olevani hiljainen ja rauhallinen?
[/quote]
Oot kateellinen kun olet ryhtynyt kynnysmatoksi.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 17:31"]
[/quote]
Ehkä toivoisit olevasi sellainen? On oikeasti outoa, jos sun iässä vielä viitsii inhota tietynlaisia piirteitä ihmisissä! Ymmärrän tuollaisen suvaitsemattomuuden enintään 15-vuotiaalta.
[/quote]
Miksi toivoisin olevani sellainen, jos inhoan kyseisiä piirteitä? Eikä inho ole mikään valinnanvarainen asia, en voi sille mitään että ne ärsyttävät. Sinä varmasti rakastat kaikkia ihmisiä tasapuolisesti.
Niin, en tosiaan siedä esimerkiksi epärehellisyyttä tai tunkeilevuutta sen enempää itsessäni kuin muissakaan. En pidä lässyttäjä-äideistä enkä halua itsekään olla sellainen. Vau, mikä oivallus.
Muut tuntevat
Tunnettu minä 1 Itselle ja muille tuttu minä, jonka läheiset tuntevat: tapamme toimia, ajatella ja suhtautua
Toisten näkemä minä 2 Emme havaitse tätä, mutta toiset näkevät sen; esim. jatkuva äänessä oleminen, kateus jne.
Muut eivät tunne
Salattu minä 3 Itse tuttu alue, muilta salattu; asioita, toiveita ja tunteita, joita emme halua ilmaista muille; esim. jännitys, pelko, alakuloisuus
Tuntematon minä 4Emme itse tunne tätä aluetta eivätkä toiset
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 17:31"]
[/quote]
[/quote]
Miksi toivoisin olevani sellainen, jos inhoan kyseisiä piirteitä? Eikä inho ole mikään valinnanvarainen asia, en voi sille mitään että ne ärsyttävät. Sinä varmasti rakastat kaikkia ihmisiä tasapuolisesti.
[/quote]
Näennäisesti inhoat, mutta todellinen tunteesi onkin kateus, ei inho. Rakastan jopa sua ja se on paljon.
Inhoan ilkeitä ihmisiä jotka eivät välitä muista kuin itsestään. Pyrin itse ottamaan muut huomioon ja olemaan huomaavainen, en myöskään ole mikään kynnysmatto joten kyse ei ole mistään 'voi kunpa minäkin uskaltaisin'-kateudesta.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 17:37"]
Niin, en tosiaan siedä esimerkiksi epärehellisyyttä tai tunkeilevuutta sen enempää itsessäni kuin muissakaan. En pidä lässyttäjä-äideistä enkä halua itsekään olla sellainen. Vau, mikä oivallus.
[/quote]
piirre voi myös olla jonkun tutun ihmisen piirre, joka ärsyttää sinua. sinun äitisi tai joku muu ihminen on saattanut lässyttää sinulle. ap
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 17:40"]
Inhoan ilkeitä ihmisiä jotka eivät välitä muista kuin itsestään. Pyrin itse ottamaan muut huomioon ja olemaan huomaavainen, en myöskään ole mikään kynnysmatto joten kyse ei ole mistään 'voi kunpa minäkin uskaltaisin'-kateudesta.
[/quote]
sinulle on ilmeisesti joku illut ilkeä eikä ole välittänyt muista. tuleeko joku, kuka se on ollut?
Eiköhän jokaisen kohdalle tällaisia ihmisiä ole sattunut, mutta kysehän oli ap:n mukaan enemmän siitä että "mikä ihmisissä ärsyttää? ne ovat piirteitä mitä et voi sietää itsessäsi. minäkuva ei ole sama kuin salattu minä eli piirteet joita et edes tiedosta tai halua itsessäsi olevan. ihmiset, jotka halveksivat ja inhovat lihavia- he pelkäävät itse lihovansa tai omia läskejään." Eikös tämä mukaan minun pitäisi olla tiedotamattani ilkeä ja erittäin itsekäs?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 17:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 17:40"]
[/quote]
sinulle on ilmeisesti joku illut ilkeä eikä ole välittänyt muista. tuleeko joku, kuka se on ollut?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 17:37"]
[/quote]
piirre voi myös olla jonkun tutun ihmisen piirre, joka ärsyttää sinua. sinun äitisi tai joku muu ihminen on saattanut lässyttää sinulle. ap
[/quote]
Eiköhän kaikkien lähipiiriin kuulu ihmisiä, joissa on myös ärsyttäviä piirteitä. Tämä on itsestäänselvyys. Mikä tässä nyt on olevinaan se suuri oivallus?
Mua ärsyttää ihmiset, jotka brassailevat elämällään, hankinnoillaan tms.
Mikä mua siis vaivaa? Brassaillen, vai pelkään, että saatan brassailla vai onko puhdas kateus-kortti kätevin, vai mitä ihmettä?
Pelkäät, että sinussa on tai sinulle tulee inhoamasi piirteet.
Käsitin sillä tavalla että ihminen ei voi "tunnistaa" toisessa ihmisessä mitään, mitä hänessä itsessään ei ole. Siis sillä tavoin että tulisi ihaileva tai vihainen tunne. Jos joku on ihan sekopäinen sadisti kiduttaja, en pysty edes tuntemaan vihaa, vaan olen silleen että mitä vittua????? Tietysti alkaa oksettamaan ja tulee surulliseksi.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:12"]
Pelkäät, että sinussa on tai sinulle tulee inhoamasi piirteet.
[/quote]
Jessus näitä itsestäänselvyyksiä. Kukapa tosiaan haluaisi olla epärehellinen tai tunkeileva? No ei kukaan. Eiköhän jokainen halua välttyä olemasta sellainen ihminen, jollaista ei voi sietää. Tämän tajuamiseen ei tarvita mitään kahden pennin psykolätinää.