Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pph:t laittakaapas työnne hyviä puolia tänne

Vierailija
14.05.2008 |

Olen vähän miettinyt pph:ksi ryhtymistä ja päivähoidon johtaja sitä minulle myös ehdotti. Haluaisin nyt kuulla muiden kokemuksia työn hyvistä puolista.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ei tarvitse lähteä aamuisin muualle töihin, vaan se "työ" tulee kotiin.Saat päivärytmin suunnitella pääsääntöisesti itse.lapsille on enemmän henkilökohtaista aikaa, kuin esim. päiväkodissa.Saa ulkoilla paljon työajalla.lapset ja perheet tulevat tutuiksi, lapsista muodostuu melkein kuin omia. Tulevat läheisiksi. Ihana, kun vuosien päästäkin vielä muistavat.Askartelut, laulut ja muut jutut saat itse suunnitella.Lasten kanssa on ihana touhuilla kaikenlaisia juttuja, varsinkin kun omat ovat jo isoja, eivätkä enää äidin seuraa kaipaa samanlailla, kuin pienet.Jos iskee vaikka vauvakuume, niin tässä työssä saat kyllä hoitaa lapsia ihan kylliksesi.Ihana on myös nähdä työnsä tuloksia: Lapset ovat hoidossa oppineet erilaisia taitoja: Pukeminen, kuivaksi ym....Jos on omia pieniä lapsia, ei tartte niitä viedä vieraalle hoitoon, vaan saa itse hoitaa omiaan.Pienelle koululaiselle ihana, kun äiti on laittamassa kouluun ja koulusta tullessa on kotona.Tähän listaan tulisi vaikka kuinka paljon.Vastuuta on paljon, aina ei ole aikuista juttukaveria työkaverina, jos jollakin lapsella vaikka sosialisia ongelmia ( herää epäilys, esim, onko väkivaltaisesti kohdeltu tai muuta, niin siinä olet yksin miettimässä, (päiväkodissa useampi aikuinen, joilta voi myös kysellä mielipidettä, tartteeko tehdä ilmoitusta tai muuta) palkka ei päätä huimaa ,ja oma koti on samalla koti ja työpaikka, mutta jos tykkää lapsista ja touhuta lasten kanssa, niin ihana työ tämä on. Ja ongelmatapauksissa voi aina kysellä apua ja neuvoja ohjaajalta.Esim. meillä tässä kunnassa tehdään paljon päiväkotien kanssa yhteistyötä. (Olen kunnallinen hoitaja)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan