Kirjasto väittää etten ole palauttanut kirjaa
Ja olen 100000% varma että palautin.
Lainasin vain 3 kirjaa ja kun palautin ne palautusluukkuun, selasin jokaisen huolellisesti ettei ole jäänyt mitään seteleitä väliin. Muistan kun pudotin tämän kirkkaanpunakantisen kirjan luukusta. Nyt sain muistutusviestin sähköpostiin että kirjaa ei ole palautettu! Miten todistan että sen palautin? Olen aivan aivan varma että sen palautin.
Ei kiinnostaisi maksaa kirjaa jonka olen palauttanut
Kommentit (17)
Mulle on käynyt useinkin noin. Soita sinne kirjastoon ja pyydä tarkastamaan asia, jokaisella kirjalla on oma koodinumero. Useimmiten se on löytynyt sieltä hyllystä.
Kerran väittivät, ettei muka vaan löydy. Menin sitten sinne kirjastoon ja hain itse sen kirjan, siellähän se nökötti hyllyssä muttei palautusjärjestelmä ollut rekisteröinyt sitä.
Sama tilanne. Olen satavarma että olen palauttanut luukkuun. Kotoa kirjaa ei löydy. Olen pyytänyt monta kertaa tarkastamaan kirjastosta sillä kerran aiemmin on käynyt niin että kirja oli hyllyssä vaikka edelleen ikään kuin minulla lainassa.
Kannattaa aina tarkistaa se palautuskuitti, kun palauttaa kirjoja. itselläni viimeksi automaatti ei rekisteröinyt yhtä kirjaa, onneksi huomasin ajoissa.
Kannattaa ehkä kuitenkin ottaa yhteyttä kirjastoon, luulisin että onnistuu tarkistaa onko kyseinen kirja siellä. Eikös niissä kaikissa ole omat koodinsa.
Voi kuinka yleistä tämä on tuodaan edellisenä iltana kirja kirjastoon hyllyyn ja käsketään etsimään kirjaa, koska "on mukamas palauttanut kirjan".
Ennen tähän mentiin, EI ENÄÄN. Valepukit, joku uus systeemi kiitos
Menee ulosottoon, itse jouduin maksaa kun kävi noin. Ei ollut hyllyssä.
Yleensä on löytynyt hyllystä, jos ei löydy niin sitten joutuu maksamaan. En lainaa enää kun jostain syystä luukusta palautetut ei aina kirjaudu palautetuiksi, onneksi olen ne aina itse löytänyt hyllyistä tai sitten kirjastonhoitaja.
En palauta luukkuun juuri tuosta syystä. Pari kertaa käynyt noin, joten en luota siihen enää...
Juuri tuota varten on ne palautuskuitit. Viime vuonna sain kolme kertaa muistutuksen, joka kerta menin kirjastoon kuitti kädessä ja osoitin, että olen palauttanut ja kas ihmettä, yllättäen ne löytyivät järjestelmästä ja hyllystä.
Ota kuitti, maksat vähemmän.
Öö.. Tyhmä kysymys,mutta onko tää palautuskuitti yleinenkin juttu? Mä en ole koskaan saanut sellaista.
Viimeksi viikko sitten taistelin 12 kirjan palautuksesta, ei muka ollut palautettu.
Kumma kyllä ne sieltä lopulta löytyi kun aikani jankkasin.
Mullakin varmaan kymmenkunta kertaa, että tiedän varmasti palauttaneeni. Nykyään otan yhteyttä kirjastoon sähköpostilla ja pyydän tarkistaan , löytyykö kirjastosta.Ainapa on löytynyt.
Oon nykyään noissa hyvin tarkkana...
No ei meidän kunnan kirjastosta mitään palautuskuittia saa. Varmaan vain suurissa kirjastoissa sellaisen saa kun palauttaa automaattiin. Yliopistossa niin oli
Mullakin on käynyt niin, että kirjaa kysellään minulta, mutta kun sanoin että mielestäni palautin. kas vain, hyllystä löytyi.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 20:36"]
Mulle on käynyt useinkin noin. Soita sinne kirjastoon ja pyydä tarkastamaan asia, jokaisella kirjalla on oma koodinumero. Useimmiten se on löytynyt sieltä hyllystä.
Kerran väittivät, ettei muka vaan löydy. Menin sitten sinne kirjastoon ja hain itse sen kirjan, siellähän se nökötti hyllyssä muttei palautusjärjestelmä ollut rekisteröinyt sitä.
[/quote]
Minulle käynyt kolme kertaa sama homma. Kirja ollut hyllyssä. Hain itse kirjan sieltä. Kerran oli pantu väärään paikkaan ja silloin sai etsiä jo todella kauan.
Ottakaa kuva kännykkäkameralla, kun palautatte kirjat, jos ei pienessä kirjastossa saa kuittia. Itse todistin kerran näin, että palautettu on. Siis jätin palautustiskille.
Täällä kohtalotoveri. Mulla kaksi eri kirjaa jotka olen paluttanut mutta kirjaston tiedoissa lukee että palauttamatta. En kans tiedä mitä tekis, ei varmaan auta ku maksaa, kun en ole tajunnut laittaa palautuskuittia talteen, enkä heti sitä edes lukea että oisin huomannu ettei ollut kirjautunut palautetuksi...