Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kierukan laitto, käykö KIPEÄÄ?? Sattuuko?

Vierailija
29.10.2020 |

Tarvitsisin uuden ehkäisyn, kapseli ja kierukka olisi pitkäikäisiä. Kierukka houkuttaa menkkojen loppumisella, mutta se asennus. Kapseli olisi täydellinen sillä, että asennus ei jännitä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helvettiähän se on, mutta kestää vain sen muutaman sekunnin. On sen arvoista. Ota särkylääke ennen laittoa.

Vierailija
2/22 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka minulla, ei sattunut oikeastaan yhtään. Nipisti vähän. Mulla ei kyllä papa-kokeen ottokaan tunnu miltään. En tiedä onko osunut vaan niin osaavia käsiä kohdalle, onko anatomiani vaan sellainen ettei satu, vai osaanko rentoutua jotenkin todella hyvin. Joillakin kuulemma sattuu tosi paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ja kyseessä 5v hormonikierukka. 

Mutta on se sen arvoista! Kyllä paneskelu paljaalla on ihan toista kuin kumin kanssa :)

Vierailija
4/22 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne rautalangat osuu terskaan määrätyissä asennoissa, ei tunnu mukavalle. Ei niistä nyt haavoja tule sentään mutta pistelevät.

Vierailija
5/22 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen kummosempaa kuin normi alapäätutkimus.

Vierailija
6/22 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rehellinen sulle..

mulle laitettiin kierukka. Se sattui. Olin ottanut todella voimakkaita kipuläääkkeitä, mutta silti olin pyörtyä kun nousin istumaan. Siinä hoitaja ja lääkäri joutui tukemaan hetken kun päässä pyöri.

Jäi oikeasti iso pelko!

Nyt toi on ollut jo 6vuotta. Eli reippaasti yli ajan. En uskalla mennä ottamaan sitä pois. Sillä se kipu oli niin kamala.

Mutta tämä oli minun kokemus. Se voi olla toiselle erillainen.

Siinä mielessä täydellinen ehkäisy. Ei kuukautisia sen laittamisen jälkeen.

Vierailija
7/22 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sen kummosempaa kuin normi alapäätutkimus.

Voi ei, pelkään sitäkin. Papa näytettäkään ei ole otettu 15 vuoteen pelon takia

Vierailija
8/22 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta on se sen arvoista! Kyllä paneskelu paljaalla on ihan toista kuin kumin kanssa :)

Ok, kiitos rehellisyydestä eli kapseli siis mulle :"D

Ap

Vierailija
9/22 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempaa kuin käden murtuma tai synnytys.

En suosittele kenellekään!

Vierailija
10/22 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne rautalangat osuu terskaan määrätyissä asennoissa, ei tunnu mukavalle. Ei niistä nyt haavoja tule sentään mutta pistelevät.

Langat pilasi seksin, oli pakko poistaa koko vehje

Vierailija
11/22 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se käy kipeää ja on menkkamaista juilintaa.

Mutta paras ehkäisy mitä on eli kivun arvoinen. Ota ehdottomasti ja se laitto ei kestä kauaa.

Synnytys oli helcetti kertaa miljardi kierukan laittoon verrattuna.

Vierailija
12/22 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta ne langathan voi leikata lyhyiksi tai taittaa kohdunkaulan varteen.

Vierailija
13/22 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta paras ehkäisy mitä on eli kivun arvoinen. Ota ehdottomasti ja se laitto ei kestä kauaa.

Kiitos rohkaisusta, mutta en ota kierukkaa.

Juuri luin kaikki netistä löytyvät keskustelut ja ilmeisesti pahempaa kuin synnytys.

Menin tyhmä katsomaan asennus videoita.

Onneksi on käteen laitettava kapseli vaihtoehto :)

Vierailija
14/22 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos rohkaisusta, mutta en ota kierukkaa.

Juuri luin kaikki netistä löytyvät keskustelut ja ilmeisesti pahempaa kuin synnytys.

Menin tyhmä katsomaan asennus videoita.

Onneksi on käteen laitettava kapseli vaihtoehto :)

Hyvä. Äläkä lankea siihen"ota buranaa" ansaan, se Ei auta mekaaniseen kipuun mitä asennus tuottaa!

Vierailija
15/22 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta ne langathan voi leikata lyhyiksi tai taittaa kohdunkaulan varteen.

Sitten kierukkaa ei saa ilman leikkausta pois, kun Langat kohdun sisällä.

Vierailija
16/22 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuin alapäähän olisi ammuttu, sellaiseen kannattaa varautua.

Vierailija
17/22 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuin alapäähän olisi ammuttu, sellaiseen kannattaa varautua.

Tai voi olla helpompaa. Jos tulehdus herkkä, niin silloin sattuu.

Vierailija
18/22 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla asennus ei ollut ollenkaan kamala vaikka pelotti kauheasti. Hetken vähän nipisti, ei muuta. Tuo pyörrytys josta joku kirjoitti on ”oire”, jota joillekkin tulee, ei johdu kivusta. Siitä mainitaan ihan ohjekirjasessakin.

Minulla kauheudet alkoivat vasta muutama päivä laiton jälkeen. Tulin todella kipeäksi ihan koko ihminen. Otettiin 10 päivän jälkeen pois ja kivuta jatkuivat niin kovina vielä 2 viikkoa poiston jäljeen, että jouduin täysin särkylääkkeiden varassa elämään ja menemään uudestaan gynelle josta sain kiireellisen lähetteen sairaalaan. Mitåån tulehdusta tms vikaa ei löytynyt, mutta tuo kapine ilmeisesti laukaisi endometrioosin agressiivisen leviämisen. Ja endon hoidoksi se minulle laitettiin. Kaikki lääkärit olivat ihan ihmeissään miten näin käy. Oli todella kauheaa.

Vierailija
19/22 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla asennus ei ollut ollenkaan kamala vaikka pelotti kauheasti. Hetken vähän nipisti, ei muuta. Tuo pyörrytys josta joku kirjoitti on ”oire”, jota joillekkin tulee, ei johdu kivusta. Siitä mainitaan ihan ohjekirjasessakin.

Minulla kauheudet alkoivat vasta muutama päivä laiton jälkeen. Tulin todella kipeäksi ihan koko ihminen. Otettiin 10 päivän jälkeen pois ja kivuta jatkuivat niin kovina vielä 2 viikkoa poiston jäljeen, että jouduin täysin särkylääkkeiden varassa elämään ja menemään uudestaan gynelle josta sain kiireellisen lähetteen sairaalaan. Mitåån tulehdusta tms vikaa ei löytynyt, mutta tuo kapine ilmeisesti laukaisi endometrioosin agressiivisen leviämisen. Ja endon hoidoksi se minulle laitettiin. Kaikki lääkärit olivat ihan ihmeissään miten näin käy. Oli todella kauheaa.

Hyi kamala!

Kyllä tuo vierasesine mahassa tuntuu vaarallisemmalta, kun kaikki muutkin sisäelimet vaarassa. Siis jos kierukka meneekin kohdun läpi tai lähtee vaeltamaan, niin kuin joillain.

Kädessä kapseli harmittomampi.

Ap

Vierailija
20/22 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on laitettu kuparikierukka kolmesti, kahdella kerralla ehkäisyneuvolassa, ja silloin se oli ohi tosi nopeasti ja vain vähän nipisti. Mutta yhdellä kerralla se laitettiin terveyskeskuksessa, ja silloin sitä jostain syystä ähellettiin paikalleen melkein kymmenen minuuttia ja sattui niin kuin olisi teurastettu. Vedet vain valui silmistä kun yritin kestää hampaita yhteen purren ja käsiä nyrkkiin puristaen.