Miten saan laihdutettua? Paino vaan nousee ja nousee.
Eli olen todella lihava. Pituus 164cm ja paino tänään 93kg. En pysty kauheasti liikkumaan,mutta kevyttä kotijumppaa pystyn. Olen niin masentunut painoni takia.Nutrilettiä en pysty syömään. Auttakaa oikeasti!
Kommentit (26)
Eihän laihtumiseen ole mitään poppakonsteja millä auttaa. Ruokavalio kuntoon ja liikuntaa. Vähemmän kaloreita kun kulutat, kevyt kotijumppa tarkoittaa mitä? Nouseeko syke, tuleeko hiki?
Yksinkertainen on kaunista. Hitaasti hyvä tulee. Tee yksi muutos kerrallaan. Mulle ensimmäinen muutos oli, että lopetin iltasyömisen kokonaan. Klo 19 on maltillinen iltapala, enkä sen jälkeen syö enää ennen aamua. Kevyt kotijumppakin on hyvää liikuntaa. Rakasta itseäsi, ole armollinen itsellesi.
Pienennä annoskokoa 1/3:lla kaikesta mitä syöt. Jos ennen söit kolme voileipää kerralla, syö nyt 2. Jos söit kuusi nakkia, syö nyt neljä. Kaloreiden saantia on helpointa vähentää rasvat, katso että käytyä hyvin vähän levitteitä, öljyä, salaattikastiketta. 2rkl öljyä päivässä riittää siihen tarpeeseen, joka vaaditaan vitamiinien imeytymiseen.
Salakavala lihottaja on myös alkoholi. Jätä sen määrä ihan minimiin tai mielummin kokonaan pois, niin mielialakin paranee.
En pysty siis kävelemään,juoksemaan,uimaan tms. Kotona pystyn tekemään jumppaa missä tulee hiki. Kuinka paljon kaloreita saisi tulla päivän aikana? Millainen ruokavalio olisi hyvä?ap
Korjaat vaikka yhden aterian päivässä terveellisemmäksi, hiljaa hyvä tulee :) Osta vaikka tuorekurkkua ja juo paljon vettä ennen aterioita. Onko kilppariarvot tarkistettu? Tai syötkö jotain muuta lääkitystä, e-pillerit? Minä laihdutin 25kg juomalla runsaasti vettä ja korvaamalla iltapalan hapankorpuilla. Herkkuja harkiten, jos ne ovat ongelmasi. Suklaan sijaan vaikka suklaalla päällystetty myslipatukka välipalalla. Tsemppiä!
En juo alkoholia olleenkaan,joten siitä ei kaloreita tule.ap
Kaikki arvot ovat ok. E-pillereitä olen syönyt kohta jo 10 vuotta. Kohta diabetes kolkuttelee ovella:(.ap
lopeta karkin syönti, kakut ja leivokset etc. se on helppoa. alkoholi ja sokerilimut pois. ei pizzaa, burgereita, ranskalaisia tai valmisruokaa. syö tasaisesti, aamupala, lounas, illallinen, jokaisen väliin välipalaksi hedelmä tai kasviksia esim yksi porkkana. helppoa se on kun pääsee vauhtiin. ei ylimääriä perunoina tai bataattia tai pastaa. itselläni auttoi kun joka ruualla tein pussillisen pakastewokkikasviksia ja siihen kaveriksi 150g proteiinia eli pihvi tai kanaa tai kalaa tai tofua. ihanan kevyt olo ja ei ole nälkä. ja tärkein vielä, liiku! kävele portaat, kävele kauppaan, käy lenkillä, polje kesällä pyörällä eli nauti elämästä!
t. -30kg alle kahdessa vuodessa
Itse en keksi muuta pysyvää tapaa kuin vieroittautuminen lisätystä sokerista. Itselläni ei muuta tapaa ole. Kohtuus herkuttelussa on ihanne mutta ei kaikille mahdollinen. Mulle yksi patukka tänään tarkoittaa kahta huomenna, neljää viikon päästä ja 6kk päästä se on jo kilo päivässä eikä tietoakaan järkevästä syömisestä :(!! Eli yksi vaihtoehto on muutama kunnon ruokailu päivässä 2-3 riittää aikuiselle ja kaikki herkut veks :)!!! Tsemppiä !!!
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 07:13"]
Kuinka paljon kaloreita saisi tulla päivän aikana?
[/quote]
Tuosta sinä näet sen kivasti---> http://kalorilaskuri.fi/kalorikulutus
Hei AP!
Painoin 2012 syksyllä 87kg ja olen pituisesi. Tein päätöksen laihtua ja muutin joitain asioita elämässäni pysyvästi.
Aloin syödä työpaikkalounasta. Jos en syönyt salaattilounasta, täytin silti isosta lautasesta yli puolet salaatilla ja raasteella. Riisiä, perunaa tai pastaa otin vain yhtä perunaa vastaavan määrän ja sitä pääruokaa lapoin 1/4 lautasesta.
Aloin pitää töissä joka päivä mukanani hedelmiä. Kun työkaverit houkuttelivat kahville, korvasin kahvini vihreällä teellä ilman sokeria tai pelkällä isolla vesilasilla ja hedelmällä. Kakut ja muut tarjottavat jätin muille. Kiitin tarjouksesta ja mässytin omenaani.
Väitän että tämä työpäivän aikainen muutos oli suurin askel kevyempään elämääni.
Otin tavakseni myös liikkua aktiivisemmin. Aluksi kävin pitkillä kävelylenkeillä ja lopulta juoksin vähän kerrallaan lenkeistä. Talvella palasin pelkkään kävelyyn ja aloin käydä viikoittain joko uimassa tai jumpassa.
Työmatkaa en talviaikaan voinut taittaa pyöräillen, mutta lumien sulettua taittui 10km suuntaansa aina vain nopeammin.
Kotona en paljon muutoksia ruokailun suhteen tehnyt, vain sen että aloin juoda vettä säännöllisemmin ja herkkuja söin vähemmän ja harvemmin. Maitosuklaan tilalle ostin itselleni tummaa suklaata, jäätelöä laitoin itselleni puolet vähemmän kuin aiemmin. Leivän vaihdoin ruisleipään tai kaurapuuroon. Iltapalan aloin syömään säännöllisesti aina ennen klo 20. Kun iltapala oli syöty, seuraava ateria oli aamiainen.
Suurimpia muutoksia kotona oli viikonloppujen syömiset. Halusin kotonakin koostaa lounaani pääasiassa kasviksista ja salaatista. Ostin monitoimikoneen, jolla sain nopeasti raastettua ison kasan porkkana ja lantturaastetta. Aloin myös käyttää enemmän mielikuvitusta ruokien suhteen. Ranskalaisten sijaan tehtiinkin uunijuureksia jne. Maustetun jogurtin sekaan sekoitan maustamatonta jogurttia puolet.
Nyt kun 1,5v on mennyt jatkan edelleen tätä omaa tapaani. Jouluna annoin itselleni oikeuden lipsua ja nyt paino 73kg. Tasaisesti kuitenkin se yhä jatkaa laskuaan. Vähän kerrallaan ja toki olisin saanut enemmän pudotettua tässä ajassa, jos olisin satsannut enemmän.
Tiedän ja tunnen kuitenkin itseni, voin olla hyvinkin kurinalaisella dieetillä, mutta dieetit päättyvät aina jossain vaiheessa ja silloin painokin palaa. Siksi olen edennyt hiljalleen. Nyt voin jo sanoa että muutos on pysyvä ja pudotettavaa on toinenkin 10kg, mutta en pidä kiirettä sen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 06:46"]
Eli olen todella lihava. Pituus 164cm ja paino tänään 93kg. En pysty kauheasti liikkumaan,mutta kevyttä kotijumppaa pystyn. Olen niin masentunut painoni takia.Nutrilettiä en pysty syömään. Auttakaa oikeasti!
[/quote]
ap, kokoisesi ihminen voi laihduttaa kalorimäärällä 1200-1600. Alle tuon 1200:n ei pidä päiväannosta laskea. Kokeile kaloreiden laskemista, jotta hahmotat sopivat annoskoot. http://kalorilaskuri.fi/ruokapaivakirja. (Hanki keittiövaaka, punnitse annokset aluksi, jotta näet aidosti miten paljon syöt.)
T: 164/ 99,2kg
kaloritarpeeni iän mukaan on 1995kcal päivässä, jos en liiku lainkaan
Jos syön sen 1200, lalihdun periaatteessa vajaan kilon viikossa
Lisää ruokavalioosi paljon kasviksia. Jätä kaikki sokeriset herkut pois, ei vain karkkia ja pullaa vaan myös piilosokerit kuten mehut ja maustetut jogurtit, murot yms. Vähennä vaaleat viljat minimiin ja käytä vain täysjyvätuotteita ja niitäkin kohtuudella. Juo paljon vettä.
Liikunnan merkitys laihduttamisessa ei ole niin suuri, enemmän vaikutusta on sillä mitä laitat suuhusi. Oletan että syömällä olet kilosi kerännyt, syömistä muuttamalla ne lähtevätkin.
Minä laihdutin viisi vuotta sitten 17 kiloa neljässä kuukaudessa syömällä yksinkertaisesti todella vähän ja liikkumalla. Ei ole tullut kilot takaisin.
Iso muutos tulee painoon jo siitä, että korvaat kahvipullat banaanilla, vaalean leivän tilalle ruisleipää, karkkien tilalle viinirypäleitä. Banaani ja rypäleet ovat makeita hedelmiä ja niitten avulla tottuu hyvin nopeasti eroon pullasta ja karkeista. Noinkin pieni korjaus tekee ihmeen paljon,kokeiltu on.
Joku ruokavaliossa mättää kyllä ja pahasti. En syö vaaleaa leipää ollenkaan. Pastaa,riisiä,perunaa syön noin kerran kuussa. Varmaankin syön vaan liikaa päivän mittaan. Kerran viikossa herkutellaan lapsien kanssa. ap
Pulla ei itse asiassa ole kovin huono kahvileipä, sitä suositeltiin laihdutusryhmässä. Kekseissä on helposti paljon enemmän kaloreita, puhumattakaan wienereistä. Banaanissa on yli 100kcal, mutta on se parempi kuin kuin suklaapatukka. Viinirypäleetkin ovat melko kaloripitosia. Hedelmiä syömällä voi kyllä saada ylimääräisiä kaloreita.
Ruisleipäviipaleessa on 60kcal (Vaasan ruispala), isossa paahtoleipäviipaleessa 76kcal.
Kannataa muistaa, että terveellisyys ja keveys eivät ole synonyymejä.
Mä syön aina liikaa. Mä joko syön normaalisti, mikä tarkoittaa sitä, että annoskoot ovat tosi isoja tai sitten en syö ollenkaan. Olen sua lyhyempi ja painan 65 kiloa, mutta olisin aika hemmetin lihava, jos en pitäisi ruuattomia kausia. Ei sekään ole terveellistä, mutta en vain osaa syödä terveellisesti ja normaalisti. Sitä yritetty jos jonkinlaisen ruokavalion ja personal trainerin kanssa.
Sinuna mä ottaisin jonkun pienehkön lautasen ja söisin aina vain sen verran mitä lautaselle mahtuu. Ei ylimääräisiä naposteluja, ei lasten jämien syömistä.
Moi olen 10v 150cm 50kg painava tyttö haluaisin laihduttaa ja ajattelin tällaista dieettiä käyn joka toinen päivä lenkillä ja syön kolme kertaa päivässä menen karkkilakkoon ja joka päivä 5 punnerrusta ja 10 vatsalihasta ja juon paljon vettä ja syön paljon hedelmiä ja vihanneksia miltä kuulostaa ? Kommentoikaa!!! Koska tarvitsen apua ruokavalion Kanssa !!