nuolia paloi uuniin!!!!
Tulin baarista kotiin tuossa pari tuntia sitten. Laitoin ranskalaiset uuniin ja otin uunista ihan ajallaan. Käytin sellaista taikina nuoliaa lastana ja tyrkkäsin sitten tyhjän pellin leivin paperin kanssa takasin uuniin. Ei menny pitkään ku alko kauheena kärytä. Menin keittiöön ja tajusin, että mulla oli jääny uuni päälle, en ollu muistanu sammuttaa. Sammutin ja katoin uuniin ja se hemmetin nuolia oli jääny siihen pellille ja sulanu sinne uuniin. kauhee savu ja haju. Voiko sellanen palanu muovi tuottaa jotain myrkyllisiä savuja, tarviiko tästä nyt huolestua? Oon avannu kaikki ikkunat että tuulettus hyvin ja parvekkeen ovi on auki kans. Onneks palovarotin ei ole toiminnassa, muuten olis varmaan koko rappu heränny!
Kommentit (16)
En puhunut nuolista vaan nuoliasta. Ymmärrät varmaan mitä tarkotan? ;)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 05:46"]En puhunut nuolista vaan nuoliasta. Ymmärrät varmaan mitä tarkotan? ;)
[/quote]
Se on nuoliJA! Nuolet ovat ihan kuule jotain muita..
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 05:57"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 05:46"]En puhunut nuolista vaan nuoliasta. Ymmärrät varmaan mitä tarkotan? ;)
[/quote]
Se on nuoliJA! Nuolet ovat ihan kuule jotain muita..
[/quote]
No ihan sama oli mikä oli, en minä sitä kysynyt. Halusin lähinnä tietää että onko ne muovin käryt vaarallisia hengitettynä?
Kyllä ne muovin käryt on myrkyllisiä, mutta jos kerran tuuletit hyvin eikä tunnu mitään huimausta tai päänsärkyä, niin eiköhän kaikki ole ihan ok. Uuni kannattaa myös pestä tai tuulettaa hyvin.
En ole mikään asiantuntiJa mutta voin vakuuttaa että ne kaasut ei ole kovin terveellisiä. Eli kannattanee tuuletella vähän...
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 06:02"]
Kyllä ne muovin käryt on myrkyllisiä, mutta jos kerran tuuletit hyvin eikä tunnu mitään huimausta tai päänsärkyä, niin eiköhän kaikki ole ihan ok. Uuni kannattaa myös pestä tai tuulettaa hyvin.
[/quote]
Ei tunnu huimausta, päätä vähän särkee, mutta se voi johtua laskuhumalasta. Oon tuulettanu hyvin ja jätän vielä ikkunat auki. Pitää huomenna alkaa sitten uunin pesuun.
Nuolia on monikkomuoto sanansta nuoli. Itsekin hämmästyin otsikkoa, että mitä ihmeen nuolia sinne uuniin unohdit.
Nuolija siis.
Kyllähän muovista lähtee myrkyllistä savua, mutta kun olet tuulettanut hyvin ja tosiaan peset sen uunin kunhan päivä valkenee, eipä tuosta mitään sen kummempaa pitäisi seurata.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 06:23"]
Nuolia on monikkomuoto sanansta nuoli.
[/quote]
Tai siis tarkoitan sanasta nuolen. Unohdin nuolen (yksi), unohdin nuolia (useita).
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 06:25"]
[/quote]
Tai siis tarkoitan sanasta nuolen. Unohdin nuolen (yksi), unohdin nuolia (useita).
[/quote]
Ai eihän otsikko edes ollut "unohdin nuolia"... mitä mä nyt sekoan ---> takaisin nukkumaan. Öitä :D
[/quote]
[/quote]
Totta eli nuolen nänniä =yksi rinta, nuolia nänniä = molempia rintoja
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 06:28"]
[/quote]
[/quote]
Totta eli nuolen nänniä =yksi rinta, nuolia nänniä = molempia rintoja
[/quote]
No niin niin, kuten sanoin.
Minä nyt nuolia huuliani saadakseni viimeisetkin sokerinmuruset suuhuni.
kiitos vastauksista. Minä painelen nyt nukkumaan ja päivällä oottaakin sitten uunin pesu. Ap
Laita se palovaroitin kuntoon heti tänään! Toivottavaa olisi, että naapurin palovaroitin toimii ja herättäsi vaikka turhaankin!
leikitkö intiaania? onneksi nuolien lisäksi ei ollut sulkapäähine siellä uunissa, se ois lehahtanu aika pahasti!