Minkäikäinen isoäitisi oli, kun sinä synnyit?
Ennehän saatiin lapset paljon nuorempina kuin nykyisin keskimäärin. Oliko mummosi mummoikäinen vai keski-ikäinen, kun sinä olet syntynyt?
Minun mummoni olivat vasta 43 ja 46, kun synnyin.
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 17:24"]
Olen syntynyt 1980, äitini 1961 ja isoäitini 1943. Laskekaa siitä.
[/quote]
Too much information, äitisi ikää ei tarvita laskutoimituksessa.
Eihän lapsia suinkaan nykyistä nuorempina ennen saatu, niitä saatiin vain pidemmällä haitarilla, ehkä eka parikymppisenä ja viimeinen nelikymppisenä.
Mun isoäiti oli 73 v kun minä synnyin ja 42 v silloin kun eka lapsenlapsi syntyi.
Mummo oli 46, kun minä synnyin. Lapsenlapsia hänellä oli monta ennen minua. Äidinäiti oli kuollut jo äitini ollessa lapsi.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 17:24"]
Olen syntynyt 1980, äitini 1961 ja isoäitini 1943. Laskekaa siitä.
[/quote]
Olen saman ikäinen ja sulla on 10v nuorempi äiti kuin mulla! Vähän epäreilua.
En ole ihan varma, mutta äidin äiti saattoi olla joku 58v ja isän puolelta joku 45v. En muista/tiedä mummojeni syntymävuosia... Jostain syystä mulla ei ole ollut koskaan kovin läheiset välit isovanhempiini vaikka normaali perhe ollaan ja paljon mummoloissa käytiin.
Kuolleita molemmat. :(
Jos olisivat olleet elossa niin yli kuudenkympin (itseasiassa toinen jo melkein 70) olisivat molemmat olleet. Vanhempani ovat isojen perheidensä nuorimpia ja mun vanhimmat serkut on yli 20 vuotta mua vanhempia, mikä selittänee tätä tilannetta.
38v ja 48v. En ollut kummallekaan eka. Ekan syntyessä olivat 36v ja 43v.
Olivat 73 v ja 65 v. Ei sitä entisaikoihinkaan kaikkia lapsia niin nuorina hankittu, vaikka nykysukupolvi joskus luulee "mummoäitiyden" keksineensä. Vanhempi mummoista oli mummo jo minun äitini syntyessä.
Molemmat mummot oli 48-v kun synnyin.
45v ja 49v. Molemmat vanhempani ovat sisarusparvensa esikoisia. Nuorimman tätini saadessaan kuopuksensa äidinäiti (45v kun synnyin) oli jo 75v.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 18:37"]Toinen 74v ja toinen 66v.
[/quote]
Jatkan vielä... Aika hauskaa sinällään, että olen syntynyt -89 ja tuo vanhempi noista oli tullut mummoksi ensimmäistä kertaa jo 50-luvulla :)
56v ja 57v
Olen syntynyt 60-luvun alkupuolella.
mummo OLISI ollut 76 laskujen mukaan, mutta ehti onneksi kupsahtaa pari vuotta ennen, muuten olisin minäkään tuskin saanut alkujani... t. iltatähden tytär.
Isoäitini olivat 34v ja 51v kun synnyin. Tuosta 34v mummosta tuli 56 vuotiaana isomummo, miettikääs sitä!
Olen nyt 37, ja olisi kamalaa olla jo mummo! Omat lapseni ovat nyt 5 ja 7v, joten meidän suvussa ainakin lapset saatiin ennen nuorempina.