Onko teidän lähipiirissä "koronakieltäytyjiä"?
Tarkoitan siis näitä jotka alkavat marttyyriksi jos kaupassa suositellaan maskia, ja haluavat myös tulla kyläilemään vaikka ovat juuri tulleet Ruotsista käymästä jne. Leimaavat koronasta huolissaan olevat ihmiset hysteerikoiksi, ihan vain siksi koska suurin osa kuolleista on vanhuksia. En minäkään hysteriaa kannata, mutta minusta on ihan sallittua olla varovaisella mielellä? Ei tätä kyllä enää mihinkään kausiflunssaan voi verrata.
Kommentit (59)
Ai niin se koronakin on. Miten teillä se menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Yks reissaajakaveri yritti tuppautua kahvittelemaan ja loukkaantui kun ehdotin kävelylenkkiä sen sijaan. Olen kuulemma hullu, median aivopesemä hysteerikko. "Menihän sikainfluenssakin ohi ja ihan turhaan siitä sillon jauhettiin," oli kaverin sanoma. Öö. Vois ensin vilkaista noita sairastumis/kuolematilastoja ennen kuin alkaa vertailemaan.
Sairastumis/kuolematilastoihin ei kannata luottaa. Että ööh vaan itsellesi!
Jaahas, siellä on propagandamateriaalit opiskeltu 😂 Nojoo, eihän nuo tarkkoja ole, ja varmaan niissä on vähän "extraa" milloin mistäkin syystä. Mutta kyllä niistä voi jotain edes päätellä, jos siis ottaa ensin foliohatun päästä ☺️
Onhan näitä ekstroverttikavereita, jotka ovat kyllästyneet koronaan kauan sitten, käyvät kaikkialla mihin vaan pääsee. Käyvät koronatesteissä kyllä myöskin.
Olen onnellinen että omassa lähipiirissä on vain normaalisti eläviä ihmisiä. Voidaan kyläillä toistemme luona, isovanhemmat ottavat lapsia yökylään, pieniä juhlia voidaan järjestää, harrastuksissa käydään, matkaillaan kotimaassa jne.
Meillä mummo 84 v ei käytä maskia, kun "ei tykkää käyttää kuonokoppaa".
Joopa, ei kai siitä kukaan varsinaisesti tykkää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Vielä rasittavampi kuin niinikään lähipiiriin kuuluva maskifanaatikko.
Itse en maskeja ole kenellekkään tuputtanut enkä siis mene saarnaamaan jos tuolla joku maskiton kulkee. Mua vaan huvittaa kun jotkut tuntuu pitävän sitä kauheana loukkauksena jos esim kauppa vaatii maskin käyttöä, ihan kuin siinä joutuisi luopumaan jostain elämää suuremmasta periaatteesta 😂 Ihmettelen tuota ärsyyntymisreaktiota, mitä siinä muka menettää jos noudattaa suosituksia? Vai onko se sitten turhamaisuutta, pelkääkö joku näyttävänsä hassulta maski naamassa?
Sinulle on siis ihan sama mitä suositellaan niin sinä noudatat? Et kyseenalaista mitään vaan teet niin kuin ylempi taho käskee?
Ihmiset eivät käytä maskeja koska ne ovat turhia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikemminkin vähän toiseen suuntaan. Isovanhemmat eivät voi tavata lapsiaan/lastenlapsiaan, vaikka ovat todellisuudessa hyvä kuntoisia. Surettaa, että isovanhempien ja lastenlasten välit etääntyy nyt kovasti.
Oma mummoni (ainut elossa oleva isovanhempi) on myös hyväkuntoinen vaikka ikää on päälle 80. Harmittaa ettei voi vierailla mutta onneksi puhelin on keksitty 🙂
Me ollaan kyllä vierailtu ihan normaalisti 88v mummon luona...
Milloin te uskotte, ettei se maski suojaa?
Itse myös ehkä olen salaa kieltäytyjä..nytkin lähdin vkl lomalle, mutta en siitä suuremmin huutele ja muutenkin elän ja harrastan ihan normisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä ihme siinä on kun niiden nuhaisten lasten kanssa pitää tulla kylään, ja usein kertoa siitä nuhaisuudesta vasta kylään tultaessa? Sitä ei vaan voi ymmärtää. Lapsista tarttuu taudit ihan yhtä lailla kuin aikuisistakin.
Tätä ihmettelen kans. Tai parhaimmassa tapauksessa kerrotaan vasta jälkikäteen.
Tässä aiemmin syksyllä mulla kävi kaveri lapsensa kanssa kylässä. Vierailusta päivän tai parin päästä mulla alkoi kurkkukipu ja muut flunssaoireet, ja ilmoitin tästä heti kaverillekin varmuuden vuoksi. Hänen vastaus: "Joo meillä onkin Pirjoliisa ollut koko viikon yskäinen ja nuhainen". Ja päätit sitten lähteä luokseni kyläilemään kera tämän Pirjoliisan, joka on sitä ikää ja lapsityyppiä, että nuolee vierailun aikana kämppäni lattiasta kattoon?! Selvisi siinä sitten mistä taudin sain ja sen takia jouduin töistä saikulle ja koronatestiin, ei onneksi ollut koronaa.
Joo kyllä samaa itekin ihmettelen.. meille tuli myös sukulaisen lapsen kylään yskässä ja kuvassa ja toki se tauti sitten meidän lapsiinkin tuli.. Eikä ees vaivauduttu kysymään, että haittaako jos nuha/yskässä kylään tullaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en maskeja ole kenellekkään tuputtanut enkä siis mene saarnaamaan jos tuolla joku maskiton kulkee. Mua vaan huvittaa kun jotkut tuntuu pitävän sitä kauheana loukkauksena jos esim kauppa vaatii maskin käyttöä, ihan kuin siinä joutuisi luopumaan jostain elämää suuremmasta periaatteesta 😂 Ihmettelen tuota ärsyyntymisreaktiota, mitä siinä muka menettää jos noudattaa suosituksia? Vai onko se sitten turhamaisuutta, pelkääkö joku näyttävänsä hassulta maski naamassa?
Sinulle on siis ihan sama mitä suositellaan niin sinä noudatat? Et kyseenalaista mitään vaan teet niin kuin ylempi taho käskee?
Ihmiset eivät käytä maskeja koska ne ovat turhia.
Tietenkään se, että käytän maskia ei tarkoita sitä että tekisin ihan mitä tahansa joku käskee kyseenalaistamatta, tämähän on ihan typerää logiikkaa?
Minulla on ihan omat aivot, joilla voin miettiä, mikä milloinkin on järkevää. Nyt käytän maskia siksi, että siitä ei ole minulle tai muille mitään haittaa, vaan päinvastoin, se voi mahdollisesti hidastaa vakavan taudin leviämistä. Tämä "ihmiset tekee ihan mitä vaan käsketään ja kohta käsketään tehdä sitä sun tätä ja kaikki on oppineet vaan tottelemaan"- höpinä on ihan uskomatonta ja kertoo vaan sitä jauhavien kyvyttömyydestä käyttää omia aivoja sen arvioimiseen mikä on järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään kauppa vaadi maskia
Kyllä niitäkin on. Ruokakaupat eivät käsittääkseni saa vaatia. Koska kaikkien pitää saada ruokaa.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät käytä maskeja koska ne ovat turhia.Tietenkään se, että käytän maskia ei tarkoita sitä että tekisin ihan mitä tahansa joku käskee kyseenalaistamatta, tämähän on ihan typerää logiikkaa?
Minulla on ihan omat aivot, joilla voin miettiä, mikä milloinkin on järkevää. Nyt käytän maskia siksi, että siitä ei ole minulle tai muille mitään haittaa, vaan päinvastoin, se voi mahdollisesti hidastaa vakavan taudin leviämistä. Tämä "ihmiset tekee ihan mitä vaan käsketään ja kohta käsketään tehdä sitä sun tätä ja kaikki on oppineet vaan tottelemaan"- höpinä on ihan uskomatonta ja kertoo vaan sitä jauhavien kyvyttömyydestä käyttää omia aivoja sen arvioimiseen mikä on järkevää.
Kuin omalta näppikseltäni.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se sataprosenttisesti suojaa, mutta kuinka typerä pitää olla, jos uskoo, ettei maskit suojaa mitään. Nämä on kai niitä Qanon:in aivopesemiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä ihme siinä on kun niiden nuhaisten lasten kanssa pitää tulla kylään, ja usein kertoa siitä nuhaisuudesta vasta kylään tultaessa? Sitä ei vaan voi ymmärtää. Lapsista tarttuu taudit ihan yhtä lailla kuin aikuisistakin.
Tätä ihmettelen kans. Tai parhaimmassa tapauksessa kerrotaan vasta jälkikäteen.
Tässä aiemmin syksyllä mulla kävi kaveri lapsensa kanssa kylässä. Vierailusta päivän tai parin päästä mulla alkoi kurkkukipu ja muut flunssaoireet, ja ilmoitin tästä heti kaverillekin varmuuden vuoksi. Hänen vastaus: "Joo meillä onkin Pirjoliisa ollut koko viikon yskäinen ja nuhainen". Ja päätit sitten lähteä luokseni kyläilemään kera tämän Pirjoliisan, joka on sitä ikää ja lapsityyppiä, että nuolee vierailun aikana kämppäni lattiasta kattoon?! Selvisi siinä sitten mistä taudin sain ja sen takia jouduin töistä saikulle ja koronatestiin, ei onneksi ollut koronaa.
Joo kyllä samaa itekin ihmettelen.. meille tuli myös sukulaisen lapsen kylään yskässä ja kuvassa ja toki se tauti sitten meidän lapsiinkin tuli.. Eikä ees vaivauduttu kysymään, että haittaako jos nuha/yskässä kylään tullaan!
Joo, ihan kohteliasta ois etukäteen kysyä, että sopiiko että tullaan silti. Ihan jo normaalitilanteessakin, mutta erityisesti nyt, kun pienessäkään flunssaoireessa ei oikein uskalla lähteä mihinkään, ja meillä ei ainakaan saa edes mennä lähellekään työpaikkaa. Jos tuo olisi sattunut muutaman viikon myöhemmin, en olisi edes saanut sairasajalta palkkaa, kun soppari vaihtui toisenlaiseen ja sairastuessa työvuorot olisi vaan peruuntuneet. Ihan pikkuisen olisi siinä vaiheessa ottanut päähän, että piittaamattoman kaverin vuoksi jäi vuokrarahat tienaamatta.
Piti ihan miettiä, että onko vai eikö. Suurin osa tutuistani elää ihan normaalia elämää. Niin elän itsekin, mutta mun normaalini oli ennen pandemiaakin lähes omaehtoista karanteenia. Ei meille kukaan änkeä käymään, mutta ei ängennyt ennen pandemiaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se sataprosenttisesti suojaa, mutta kuinka typerä pitää olla, jos uskoo, ettei maskit suojaa mitään. Nämä on kai niitä Qanon:in aivopesemiä.
En tiedä mikä on joku Qanon, halpa kopiokonemerkki? Mutta riittää kun lukee ihan maskeista tehdyt testit niin se riittää kyllä. Niistä näkee että hyöty on täysin kosmeettinen. Jos jokin esim suojaa vain 20% jostain niin se on jo turha. Pahimmillaan se toimii päinvastoin mikä oli tarkoitus, eli kosmeettisen hyödyn vuoksi aiheutat itsellesi suuremman tartuntariskin käsitellessäsi maskia. Toisekseen, se maski ei suojaa sinua. Se suojaa hieman muita sinulta. Jos et sairasta mitään. Se on turha.
Turhaa tätä kuitenkaan selitän kun sinä olet jokin aivopesty sekopää. Te ette ymmärrä edes lukemaanne ellei se lue huruhörhöjen foliohattujen sivuilla.
Ei suoranaisesti koronakieltäytyjiä, mutta oudon välinpitämättömiä koronan suhteen. Joudun kerta toisensa jälkeen selittämään eri ihmisille, miksi en riskiryhmäläisenä lähde korona-aikaan uimaan, leffaan, jooga kurssille tai kyläilemään toiseen kaupunkiin.
Nyt vähän koronan ohi, mutta sairastamiseen liittyvää kuitenkin. Meillä on sukulaisperhe 5 henkilöä jotka aina Etelä-Suomesta tulevat tänne pohjoisen mummolaan juhlapyhinä ja missä kunnossa milloinkin. Saattaa olla että yksi perheen lapsista on oksentanut edellisenä päivänä ja vähän lämpöäkin on ollut mutta, ”lähdettiin nyt kuitenkin kun oli suunniteltu ja luvattu”. Muistan yhdenkin pääsiäisen kun perheen äiti oli sairaana. Minulle asia selvisi vasta kun oli aika sytyttää kokko. Äiti tuumi, ”mä en taida nyt jaksaa lähteä kun tuota kuumettakin on ollut nyt yli 38 useamman päivän, taidan ottaa Buranan mut menkää te muut”. Ihan kiva, sitten saa pikku pelko persuuksissa olla että milloin se iskee sitten meille nämä tuliaiset! Onneksi on em. perheelläkin tullut vähän järkeä käteen tässä Koronan aikana.
Sairastumis/kuolematilastoihin ei kannata luottaa. Että ööh vaan itsellesi!