Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän lähipiirissä "koronakieltäytyjiä"?

Vierailija
23.10.2020 |

Tarkoitan siis näitä jotka alkavat marttyyriksi jos kaupassa suositellaan maskia, ja haluavat myös tulla kyläilemään vaikka ovat juuri tulleet Ruotsista käymästä jne. Leimaavat koronasta huolissaan olevat ihmiset hysteerikoiksi, ihan vain siksi koska suurin osa kuolleista on vanhuksia. En minäkään hysteriaa kannata, mutta minusta on ihan sallittua olla varovaisella mielellä? Ei tätä kyllä enää mihinkään kausiflunssaan voi verrata.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meidän koira ei millään suostu pitämään maskia

Vierailija
2/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Vielä rasittavampi kuin niinikään lähipiiriin kuuluva maskifanaatikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Yks reissaajakaveri yritti tuppautua kahvittelemaan ja loukkaantui kun ehdotin kävelylenkkiä sen sijaan. Olen kuulemma hullu, median aivopesemä hysteerikko. "Menihän sikainfluenssakin ohi ja ihan turhaan siitä sillon jauhettiin," oli kaverin sanoma. Öö. Vois ensin vilkaista noita sairastumis/kuolematilastoja ennen kuin alkaa vertailemaan.

Vierailija
4/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ja he ovat ainoita ihmisiä, kenen kanssa koronasta viitsin edes puhua.

Vierailija
5/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin vähän toiseen suuntaan. Isovanhemmat eivät voi tavata lapsiaan/lastenlapsiaan, vaikka ovat todellisuudessa hyvä kuntoisia. Surettaa, että isovanhempien ja lastenlasten välit etääntyy nyt kovasti.

Vierailija
6/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en maskeja ole kenellekkään tuputtanut enkä siis mene saarnaamaan jos tuolla joku maskiton kulkee. Mua vaan huvittaa kun jotkut tuntuu pitävän sitä kauheana loukkauksena jos esim kauppa vaatii maskin käyttöä, ihan kuin siinä joutuisi luopumaan jostain elämää suuremmasta periaatteesta 😂 Ihmettelen tuota ärsyyntymisreaktiota, mitä siinä muka menettää jos noudattaa suosituksia? Vai onko se sitten turhamaisuutta, pelkääkö joku näyttävänsä hassulta maski naamassa?

Vierailija
7/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en maskeja ole kenellekkään tuputtanut enkä siis mene saarnaamaan jos tuolla joku maskiton kulkee. Mua vaan huvittaa kun jotkut tuntuu pitävän sitä kauheana loukkauksena jos esim kauppa vaatii maskin käyttöä, ihan kuin siinä joutuisi luopumaan jostain elämää suuremmasta periaatteesta 😂 Ihmettelen tuota ärsyyntymisreaktiota, mitä siinä muka menettää jos noudattaa suosituksia? Vai onko se sitten turhamaisuutta, pelkääkö joku näyttävänsä hassulta maski naamassa?

Ei mikään kauppa vaadi maskia

Vierailija
8/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen koronakieltäytyjä eli en käytä maskia, pese käsiä tai tee mitään muutakaan koronan leviämisen estämiseksi. Minusta ihmisten määrän väheneminen on pelkästään positiivinen asia. 

Vierailija
9/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikemminkin vähän toiseen suuntaan. Isovanhemmat eivät voi tavata lapsiaan/lastenlapsiaan, vaikka ovat todellisuudessa hyvä kuntoisia. Surettaa, että isovanhempien ja lastenlasten välit etääntyy nyt kovasti.

Oma mummoni (ainut elossa oleva isovanhempi) on myös hyväkuntoinen vaikka ikää on päälle 80. Harmittaa ettei voi vierailla mutta onneksi puhelin on keksitty 🙂

Vierailija
10/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronakieltäytyjä kuulostaa ihmiseltä, joka kieltäytyy sairastamasta koronaa.

Vierailija
11/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään kauppa vaadi maskia

Ei ei mutta ainakin täällä päin sitä suositellaan.

Vierailija
12/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tuttuni ei taida maskia käyttää kaupassa, koska sitä ei oo erityisesti edes suositeltu, toisin kuin julkisisissa liikennevälineissä.

Vierailija
13/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen koronakieltäytyjä eli en käytä maskia, pese käsiä tai tee mitään muutakaan koronan leviämisen estämiseksi. Minusta ihmisten määrän väheneminen on pelkästään positiivinen asia. 

Niin, no. Totta. Harmi vaan ettei voi valita niitä ihmisiä jotka vois ihan hyvin karsiutua...

Vierailija
14/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä ihme siinä on kun niiden nuhaisten lasten kanssa pitää tulla kylään, ja usein kertoa siitä nuhaisuudesta vasta kylään tultaessa? Sitä ei vaan voi ymmärtää. Lapsista tarttuu taudit ihan yhtä lailla kuin aikuisistakin.

Vierailija
15/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä ihme siinä on kun niiden nuhaisten lasten kanssa pitää tulla kylään, ja usein kertoa siitä nuhaisuudesta vasta kylään tultaessa? Sitä ei vaan voi ymmärtää. Lapsista tarttuu taudit ihan yhtä lailla kuin aikuisistakin.

Tätä ihmettelen kans. Tai parhaimmassa tapauksessa kerrotaan vasta jälkikäteen.

Tässä aiemmin syksyllä mulla kävi kaveri lapsensa kanssa kylässä. Vierailusta päivän tai parin päästä mulla alkoi kurkkukipu ja muut flunssaoireet, ja ilmoitin tästä heti kaverillekin varmuuden vuoksi. Hänen vastaus: "Joo meillä onkin Pirjoliisa ollut koko viikon yskäinen ja nuhainen". Ja päätit sitten lähteä luokseni kyläilemään kera tämän Pirjoliisan, joka on sitä ikää ja lapsityyppiä, että nuolee vierailun aikana kämppäni lattiasta kattoon?! Selvisi siinä sitten mistä taudin sain ja sen takia jouduin töistä saikulle ja koronatestiin, ei onneksi ollut koronaa.

Vierailija
16/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nämä on ihan oma klaaninsa. 'Ei minussa mitään koronaa ole enkä minä sitä voi levittää, median keksimä asia koko korona,'. Yhden kaverini argumentti oli, että nämä vanhukset jotka kuolee koronaan olisivat kuolleet joka tapauksessa eli nämä eristäytymiset ja muut on turhaa hysteriaa. Rajoitukset pitäisi poistaa kun kuulemma ihmiset tekee itsemurhia kun niin ahdistuvat etätöissä ja kun ei voi mennä baariin ryyppäämään kuten ennen. Teki mieli heittää vasta-argumentti ja sanoa että eivätköhän nuo yksilöt olisi päätyneet itsemurhaan joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin jos laukaisevana tekijänä on kotona oleilu...

Vierailija
17/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä aiemmin syksyllä mulla kävi kaveri lapsensa kanssa kylässä. Vierailusta päivän tai parin päästä mulla alkoi kurkkukipu ja muut flunssaoireet, ja ilmoitin tästä heti kaverillekin varmuuden vuoksi. Hänen vastaus: "Joo meillä onkin Pirjoliisa ollut koko viikon yskäinen ja nuhainen". Ja päätit sitten lähteä luokseni kyläilemään kera tämän Pirjoliisan, joka on sitä ikää ja lapsityyppiä, että nuolee vierailun aikana kämppäni lattiasta kattoon?! Selvisi siinä sitten mistä taudin sain ja sen takia jouduin töistä saikulle ja koronatestiin, ei onneksi ollut koronaa.

Miksi alapeukut tähän?

Vierailija
18/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuuliaista korona uskovaista esittävä kieltäytyjä. Oikeasti en pidä tautia minään, esitän vain ettei hysteerisesti hyökkäisi.

Vierailija
19/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä mun elämän parasta aikaa, saa luvan kanssa kotona erakoitua. Introvertin unelma, tuntuu että oon ensimmäisen kerran kunnolla elossa ja kuikoistan kun muut riutuu.

Mutta joo. En siis kyläile myöskään ihan peruskunnioituksesta toisten terveyttä kohtaan. En halua myöskään riskeerata vanhempieni terveyttä ramppaamalla ympäri pitäjää. Käytän maskia kaupassa vaikka kyseessä on pikkupaikkakunta, ja valtaosalla muistakin asiakkaista on maskit. Joku yksittäinen tyyppi saattaa olla ilman. En minäkään ymmärrä tätä "vastarannankiiskeyttä", miksi ei voisi vaan pelata varman päälle ja noudattaa suosituksia. Rasittavaa seurata sivusta tuota aikuisten kiukuttelua, "muahan ei kukaan määräile" jne.

Vierailija
20/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut tähän?

Hyvä kysymys. Todennäköisesti joku koronakieltäytyjä triggeröityi, tai sitten useampi tunnisti itsensä teksistä. 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä