Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi matkusteva nainen on miehille turn off?

Vierailija
23.10.2020 |

Täältä monta kertaa lukenut

Kommentit (503)

Vierailija
421/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämäkin on muka sukupuolikysymys? Taitaa liittyä ihan muihin piirteisiin ihmisessä.

En itse tunne ketään joka ei matkustelisi, miestäkään. Ihan yhtä aktiivisesti reissaa poikaporukat kuin tyttöporukatkin meidän piireissä, eikä kyllä todellakaan pannakseen.

Vierailija
422/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole turn-off, paitsi josn matkustaminen tarkoittaa vain lentämistä rantalomakohteisiin. Jos nainen tykkäisi Itä-Euroopasta ja junalla matkustamisesta niin olisi minun makuuni.

Me kävimme saksalaisen ystävättäreni kanssa Puolassa, kun kummankaan ystäväpiiriä ei itäinen Eurooppa kiinnostanut ja meitä taas kiinnosti. Eli minä lähtisin mielelläni kiertämään puolisoni kanssa Itä-Eurooppaa, Venäjää, Mongoliaa jne. junilla, jos minulla olisi se puoliso ja joka pitäisi samoista kohteista.

Pienikokoisena naisena en uskalla yksin matkustaa kohteissa tai lähteä pitkille junamatkoille, joissa on oikeasti vaarana joutua miesten kynsiin. Olisikin ihanaa olla mies, kun maailma olisi niin paljon avoimempi ja turvallisempi. Nyt matkustan turvallisissa kaupunkikohteissa ja välttelen kuhisevia turistipaikkoja jo turvallisuussyistä.

Rantalomalle minut saa ajettua ehkä kirveellä uhaten. Lähtisin mieluummin Islantiin tai Kanadan vuorille mökkilomalle. Ihana ajatus hautautua rakkaan kanssa jonnekin korpeen, ihan vain me kaksistaan, ilman mitään kiirettä tai huolta muusta maailmasta. Hyvää ruokaa, lämmin mökki, kaunis luonto.

Mä kirjoitin tuon edellisen kommentin ajatuksella "jos olisin vapaa". Olen ollut naimississa 22 vuotta ja pari kertaa kävin vaimoni kanssa junalla Euroopassa mutta nyt hän ei terveyssyistä pääse minnekään.  Aina ei voi saada mitä haluaa. Onneksi voin matkustella aikuisen poikamme kanssa mutta emme hirveän usein koska rahatilanne ei maailman paras koska olemme investoineet "seiniin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten maailmankuvan avartaminen matkustelemalla on samassa sarjassa kuin miesten kehittyminen tenniksenpelaajina penkkiurheilemalla.

Oikeasti vain on kivaa kokea elämyksiä ja lipitellä skumppaa, tai katsella urheilua samalla kun maistelee erikoiskaljoja.

Se mikä avartaisi maailmankuvaa tai auttaisi kehittymään urheilijana, ei vain ole yhtä kivaa.

Onko tuttavapiirissäsi oikeasti miehiä, jotka luulevat, että urheilua katsomalla kehittyy itse kyseisessä lajissa? Vai mistä olet tuollaista saanut päähäsi? Tunnen paljon urheilua katsovia miehiä ja olen ihan varma, ettei yhdelläkään ole vastaavia ajatuksia.

Vierailija
424/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten maailmankuvan avartaminen matkustelemalla on samassa sarjassa kuin miesten kehittyminen tenniksenpelaajina penkkiurheilemalla.

Oikeasti vain on kivaa kokea elämyksiä ja lipitellä skumppaa, tai katsella urheilua samalla kun maistelee erikoiskaljoja.

Se mikä avartaisi maailmankuvaa tai auttaisi kehittymään urheilijana, ei vain ole yhtä kivaa.

Juuri näin. Valtaosa naisista menee pällistelemään maisemia suu auki ja makailemaan auringossa. Väittävät toki monet kulttuurielämykseksi.

Pahinta on kun valehtelee itselleen. Muille valehtelemiseslla ei niin väliä.

Vierailija
425/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole turn-off, paitsi josn matkustaminen tarkoittaa vain lentämistä rantalomakohteisiin. Jos nainen tykkäisi Itä-Euroopasta ja junalla matkustamisesta niin olisi minun makuuni.

Me kävimme saksalaisen ystävättäreni kanssa Puolassa, kun kummankaan ystäväpiiriä ei itäinen Eurooppa kiinnostanut ja meitä taas kiinnosti. Eli minä lähtisin mielelläni kiertämään puolisoni kanssa Itä-Eurooppaa, Venäjää, Mongoliaa jne. junilla, jos minulla olisi se puoliso ja joka pitäisi samoista kohteista.

Pienikokoisena naisena en uskalla yksin matkustaa kohteissa tai lähteä pitkille junamatkoille, joissa on oikeasti vaarana joutua miesten kynsiin. Olisikin ihanaa olla mies, kun maailma olisi niin paljon avoimempi ja turvallisempi. Nyt matkustan turvallisissa kaupunkikohteissa ja välttelen kuhisevia turistipaikkoja jo turvallisuussyistä.

Rantalomalle minut saa ajettua ehkä kirveellä uhaten. Lähtisin mieluummin Islantiin tai Kanadan vuorille mökkilomalle. Ihana ajatus hautautua rakkaan kanssa jonnekin korpeen, ihan vain me kaksistaan, ilman mitään kiirettä tai huolta muusta maailmasta. Hyvää ruokaa, lämmin mökki, kaunis luonto.

Ite oon mies mutta en kyllä nähnyt mitään pervoa käytöstä venäläisissä junissa kun matkustin Vladivostokiin. Ja siellä oli matkustajien joukossa yksinäisiä nuoria naisiakin. Ja siis matkustin useissa junissa koska pysähdeltiin eri kaupungeissa matkalla.

Enemmän harmitti se kun odotti sellaista vodkanhuuruista matkaa mutta eihän siellä kukaan edes ryypännyt. Paitsi me kaverin kanssa.

Vierailija
426/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustavamies kirjoitti:

Siis mikä juttu tämä on että miehiä häiritsee naisten matkustelu? En ole ikinä tollaisesta kuullutkaan ja kuulostaa aivan älyttömältä. Olen mies pääkaupunkiseudulta. Onko tällainen jotenkin yleisempää maaseudun miehillä?

Kyllä mun kaikki miespuoliset kaveritkin tykkää matkustella. Nainen joka ei siitä tykkäisi kuulostaa todella takapajuiselta enkä sellaisen kanssa voisi seurustella.

Ja kuten jo mainittu tässä ketjussa ei matkustus ole kallista nykyään. Ja maatakin pitkin voi matkustaa jos lentäminen ahdistaa. Tallinnasta pääsee bussilla vaikka minne ja Helsingistä vaikka Pekingiin saakka junalla.

Minä tapasin vähän aikaa sitten miespuolista ystävääni, jonka kanssa yhdessä harmiteltiin, että tämän vuoden muutamat perinteiset matkan jäävät nyt koronan takia ohi meiltä molemmilta. Hän matkustaa paljon jalkapallokautena katsomaan otteluita paikan päälle. Minä taas käyn tapaamassa ystäviäni ja kiertelemässä hyviä kirjakauppoja ja museoita.

Meillä on aina tapana jutella matkasuunnitelmista, matkahaaveista (tyyliin minne menisit jos voitat lotossa) ja jakaa matkakokemuksia ja vinkkejä. Ensi vuonna hän menee naimisiin ja suunnitteleilla on häämatka vaimon kanssa maahan, jossa itse käyn usein, joten minun puoleen käännyttiin matkasuunnitelmien kanssa.

Vierailija
427/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä! Tykkään tosin bussista enemmän kuin junasta. Ennen korona-aikaa otin usein Tallinnasta bussin ja ajoin sillä Varsovaan, josta matka jatkui minne mieli teki. Ihan parhaita reissuja, tapasin ihan mahtavia tyyppejä ja näin tosi siistejä juttuja.

Olisipa vaan taas pian mahdollista!

LuxExpress oli halpa ja tasokas - no, ehkä vessaa lukuun ottamatta. En tiedä onko enää olemassa :-/

Oli ainakin heinäkuussa. Riikan kautta Klaipedaan. 🙂

Vierailija
428/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Valtaosa naisista menee pällistelemään maisemia suu auki ja makailemaan auringossa. Väittävät toki monet kulttuurielämykseksi.

Kyseessä on harrastus. Eihän mekään aina löydetä tryffeleitä. Elämys ratkaisee ja koiran mielestä etsiminen menee elämyksen piikkiin.

Vierailija
429/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittais matkusteleva nainen, kunhan se ei tarkoita sitä, että nainen haluaa ja minä suunnittelen kuitenkin ne matkat. Mielellään lähtisin mukaan tai sitten antaisin mennä yksin, mutta en tee matkailusta itselleni "harrastusta".

Vierailija
430/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on harrastus. Eihän mekään aina löydetä tryffeleitä. Elämys ratkaisee ja koiran mielestä etsiminen menee elämyksen piikkiin.

Mä luulen, että ne parhaat elämykset tapahtuu siellä pään sisällä ja siihen ei tarvita matkailua, tai stimulanttia. 

Mulle ainakin tää korona-aika ei oo tuottanut mitään tuskaa, tai edes haittaa.

Vierailija
431/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Usein naisten toivekohteet eroavat hieman miesten vastaavista.

Olen sitten mielestäsi muuta kuin useat naiset mutta jätän sen matkailun profiilini että vältän kaltaisesi miehet.

Vierailija
432/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsekkiläinen junayhtiö on kyllä ollut paras kokemus junalla matkustamisesta ikinä. Suosittelen!

Alankomaissa junalla matkustaessa silmä lepää plus halpaa. Suosittelen.

Vierailija
433/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että ne parhaat elämykset tapahtuu siellä pään sisällä ja siihen ei tarvita matkailua, tai stimulanttia. 

Mulle ainakin tää korona-aika ei oo tuottanut mitään tuskaa, tai edes haittaa.

Mikä järki missään harrastuksessa on kerta mielikuvitus ajaa saman asian?

Vierailija
434/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä! Tykkään tosin bussista enemmän kuin junasta. Ennen korona-aikaa otin usein Tallinnasta bussin ja ajoin sillä Varsovaan, josta matka jatkui minne mieli teki. Ihan parhaita reissuja, tapasin ihan mahtavia tyyppejä ja näin tosi siistejä juttuja.

Olisipa vaan taas pian mahdollista!

LuxExpress oli halpa ja tasokas - no, ehkä vessaa lukuun ottamatta. En tiedä onko enää olemassa :-/

Oli ainakin heinäkuussa. Riikan kautta Klaipedaan. 🙂

Mekin käytiin Klaipedassa mutta omalla autolla. Riikaan saakka on menty joskus LuxExpressillä, samoin Pietarissa on käyty. Vilnaan taidettiin lentää, vaikka sinnekin olisi LuxExpressillä päässyt. Mutta niin Latviassa, Liettuassa kuin muissakin  "Itä-Blokin maissa" on sitten matkusteltu sekä busseilla että junilla.

Vierailija
435/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustavamies kirjoitti:

Siis 8mikä juttu tämä on että miehiä häiritsee naisten matkustelu? En ole ikinä tollaisesta kuullutkaan ja kuulostaa aivan älyttömältä. Olen mies pääkaupunkiseudulta. Onko tällainen jotenkin yleisempää maaseudun miehillä?

Kyllä mun kaikki miespuoliset kaveritkin tykkää matkustella. Nainen joka ei siitä tykkäisi kuulostaa todella takapajuiselta enkä sellaisen kanssa voisi seurustella.

Ja kuten jo mainittu tässä ketjussa ei matkustus ole kallista nykyään. Ja maatakin pitkin voi matkustaa jos lentäminen ahdistaa. Tallinnasta pääsee bussilla vaikka minne ja Helsingistä vaikka Pekingiin saakka junalla.

Minä tapasin vähän aikaa sitten miespuolista ystävääni, jonka kanssa yhdessä harmiteltiin, että tämän vuoden muutamat perinteiset matkan jäävät nyt koronan takia ohi meiltä molemmilta. Hän matkustaa paljon jalkapallokautena katsomaan otteluita paikan päälle. Minä taas käyn tapaamassa ystäviäni ja kiertelemässä hyviä kirjakauppoja ja museoita.

Meillä on aina tapana jutella matkasuunnitelmista, matkahaaveista (tyyliin minne menisit jos voitat lotossa) ja jakaa matkakokemuksia ja vinkkejä. Ensi vuonna hän menee naimisiin ja suunnitteleilla on häämatka vaimon kanssa maahan, jossa itse käyn usein, joten minun puoleen käännyttiin matkasuunnitelmien kanssa.

Onnea hääparille! 🙂

Vierailija
436/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa misten metsästys- ja kalastusreissuista on pelkkiä ryyppyreissuja vaikka ne muuta väittää.

Vierailija
437/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi matkusteleva nainen. Matkani maksan itse, maksajaa en etsi Tinderistä. Mies kelpaisi reissuseuraksi jos maksaisi omat lentonsa. Reissuja en tee korona aikana ja osaan suunnitella reissuni hiljaa itsekseni. Lähes jokaisella matkallani sinkkuna olen tavannut paikallisia miehiä, koska ovat paremman näköisiä kuin suomalaiset ja osaavat olla kohteliaita ja hyväkäytöksisiä.

Vierailija
438/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa naisista ei ymmärrä mitään niistä musikaaleista ja teatteriesityksistä. Ne halutaan nähdä koska ne on tunnettuja, hienoja ja ulkomailla. Päälle skumppaa ja ravintolaillallinen toki. Ja kuva instaan.

Voi jukra. Sun olis pitänyt kertoa tuo mun entiselle reksille ja muulle opettajakunnalle. Ne kun viattomuuksissaan järjesti meidän eteläsuomalaisen pikkukunnan koulusta useampia teatteri- ja ooperamatkoja Helsinkiin joka vuosi, ja niihin sai lunastaa lippuja oppilaat, opettajat ja muu koulun henkilökunta. Ideana oli että me työläispaikkakunnan nuoret ja vanhemmatkin saatettais vaikka aidosti nauttia kulttuurista - kuvittele. Reissuilla oli mukana kaikenikäisiä oppilaita, opettajia ja keittiöstä usein koko porukka - ja mikä pahinta, ne keittäjät oli naisia vielä kaikki. Mutta turhaahan se nyt sitten varmaan oli koska eihän me tyhmät naispuoliset oppilaat ja keittäjät voitu mitenkään ymmärtää niitten esitysten päälle mitään eikä  nauttia niistä jos ei ymmärretty kaikkia laulun sanoja. Oopperassa laulettiin italiaksi ja muutama teatteriesitys oli ruotsinkielinen, hui. Todella harmi ettet ollut aikoinaan valistamassa näiden matkojen järjestäjiä siitä miten turhaa heidän vaivannäkönsä oli.

Vierailija
439/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsekkiläinen junayhtiö on kyllä ollut paras kokemus junalla matkustamisesta ikinä. Suosittelen!

Alankomaissa junalla matkustaessa silmä lepää plus halpaa. Suosittelen.

Kiitos vinkistä, pitää joskus kokeilla. En ole käynyt Amsterdamin ulkopuolella muuten kuin työmatkalla, joten sekin maa on vielä tutkimatta.

Vierailija
440/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää. Ihmiset tykkäävät erilaisista matkakohteista, paljon matkustelevat usein nimenomaan välttelevät turistirysiä, haluavat kokea kyseisen maan kulttuurin aidommin ja monet tykkäävät aktiivilomista, vaelluksesta, retkeilystä, laskettelemisesta jne. Ihmisen junttius paljastuu kyllä siitä, jos kuvittelee matkusteluhalun tarkoittavan viinan- ja seksinhuuruista löhöilyä turistirysässä. Parasta matkustelu on hyvässä seurassa, mieluiten oman rakkaan kanssa. Niin, itse asiassa on aika hyvä junttitutka tuo, että "en tykkää matkustelevista naisista".

Jos laskettelukeskukset eivät ole turistirysiä, niin mitkä sitten ovat? Aika monet vaelluskohteetkin alkavat olla nykyään, löytyy ravintola ja hotellit ja kaikki.

Se että liikut paikasta toiseen kävellen tai teet jotain ei tarkoita ettei kyseessä olisi turistireissu.

Sama pätee kaupunkilomiin. Oikeati siellä kiirrellään ne nähtävyydet, kauppakadut ja ehkä kuuluisa vanhakaupunki. Kaikissa näissä riittää turisteja ja palveluita turisteille. Ne mestat joissa enemmistö porukasta asuu, skipataan suosiolla.

Asun maassa, jossa on paljon näitä turistikohteita. Onhan se nyt tietenkin eri asia olla niissä kuin niissä paikoissa, joissa turistit ei käy.

Mutta silti minusta on joskus tosi kivaa itsekin mennä niihin turistikohteisiin. Tuntuu, että olisi itsekin lomalla, vaikka illaksi palaa kotiin omaan sänkyyn. Se mikä on outoa, on tämä ajatus ettei paikalliset, jotka asuvat näissä kaupungeissa, käy näissä kyseisten kaupunkien ravintoloissa esimerkiksi ja jos turisti sinne päätyy se muuttuu turistirysäksi.

Kyllä käy, lukuunottamatta jotain ihan kunnon turistirantaravintolaa, jossa on ainoastaan joku turistimenu. Monessa maassa oman maan kansalaiset matkustavat siellä omassa maassa aika paljonkin. Lasketaanko se nyt ”pilaantuneeksi” kohteeksi?

Turisti kohteen elämä on monelle ihan sitä tavallista elämää. Aamulla noustaan avamaan se baari tai levittämään se rantatuoli. Toiset paikallisbussien sijaan kuljettaa turistibussia, sekin on ihan heidän arkeaan tai ihan perusarkenaan myy jotain jääkaappimagneettia.

Turistikohteiden arki ei ole suomalaisen arjen näköistä, mutta kyllä se on ihan aitoa arkea ja elämää niille, jotka noissa paikoissa asuvat, elävät ja käyvät töissä. Joten voisi sanoa, että jopa siinä kaikkein pahimmassa turistirysässä voi kokea ihan aitoa paikallisten turistirysässä elävien arkea. Jos taas haluaa nähdä jonkun tehdasalueen ja duunarien arkea, niin voihan sen hotellin tietenkin varat jostain lentokentän läheltä ja kierrellä jotain kaupungin ulkopuolisia alueita. Aidoimman kokemuksen arkikokemuksesta voisi saada siinä 7-8 aikaan aamulla ja 17-18 illalla. Jos ihan kunnon arkikokemuksen haluaa maasta, voi odottaa milloin yövuoro pääsee ja ajella sitten heidän perässä johonkin lähiöön tai johonkin pikkupaikkakunnan omakotialueelle ja aamulla käydä jossain paikallisessa Lidlissä hakemassa leipää ja vessapaperia. Niin ja aamulla voi mennä seisomaan jonkun koulun eteen katsomaan kuinka aidosti lapset menevät kouluun.

Matkustamisessa ei ole tärkeintä joku ”aitous”, vaan että oli kivaa ja rahanarvoista. Oli se sitten, että sai koko lomaan kellua uimaltaassa ja tulla ruskeana kotiin tai tyytyväisenä puhelin täynnä kuvia, joita sitten muita kiusatakseen postata koko loppuvuosi instaan kuvia. Tai vaikka sitä, että söi koko viikon ravintolassa kaikenlaista paljon halvemmalla kuin Suomessa,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme