kysymys EI allergisten lasten vanhemmille!
Millä pesette lattianne? Kuulin mielenkiintoisen väitteen, että allergiat saattaisivat johtua siitä, että lattioita pestään " liian voimakkailla" kemikaaleilla...
Lapsethan pieninä makaavat/ryömimät/konbttaavat/leikkivät lattialla, ja jos lattiasta irtoaa joitakin " höyryjä" ne voivat altistaa lapsen allergioille/astmalle tmv. Aikuiseen ne eivät vaikuta/hän ei niitä huomaa koska ei ole samalla lailla lattialla...
Pitääkö suosia käyttämään mäntysuopaa, jos tässä lapsia kohta könyää lattioilla...?;)
Ja huom, nykyään allergiat ovat yleistyneet saman kaavan mukaan, mitä nämä pesuaineet ja mm. tujummat lakat/maalit mitä " ennen vanhaan oli" .
Kommentit (33)
ja turhan harvoin vaikka on kissaa ja koiraa. Mut ei allergiaa.
ja tolulla tms.
Lisäksi perheessä pörrää eläimiä ;) Siedätys hoitoa ;)
Meillä ei myöskään käydä suihkussa joka päivä, mutta kädet pestään pari kertaa päivässä.
Käytän vain hajusteettomia ja liuoteettomia aineita. En koskaan rasvaa lapsia (koska ei iho kuivu, kun ei liikaa pestä) enkä käytä huuhteluainetta (kuivausrumpu on).
Ei allergiaa, täysin terveitä lapsia, vaikka itse olen astmaatikko ja allergikko. Oma kissa-allergiani parani kahdessa kuukaudessa, kun otimme kissoja sijaishoitoon. Nyt omia on neljä, eikä oireen oiretta kellään.
meillä myös kaksi kissaa joten eläinpölyä riittää!
vaikuttavat, sillä itse en esim. ymmärrä, miksi pyykinpesuaineissa pitää olla hajusteita... Itse käytän Miniriskiä, ennen nestemäistä, mutta nykyään jauhetta kun se kauppa jossa käymme nykyään ei myy tuota nestemäistä:( Huuhteluainetta en käytä koskaan...
Joskus harvemmin käytän Puu-Tolua.
Meillä pestään eteinen - keittiö-ruokailutila-olohuone oikeastaan joka päivä ainakin päällisin puolin (valkoinen laattalattia + tumma parketti).
Yleensä pyyhkäistään pelkällä vedellä koska 8 kk touhupakkaus nuolee, siis ihan tosiaan nuolee lattiaa ryömiessään. Välillä jos on extra likainen niin laitan jotain yleispesuainetta mitä sattuu olemaan (ajax, andy jne.) ja pyyhkäisen sitten kriittiset paikat vielä vedellä päälle.
Ohi asian, kuulostaapa hysteeriseltä meiningiltä näin kirjoitettuna, mutta oikeasti ei edes vie kauheasti aikaa ja on melko pakollinen toimenpide noilla pintamateriaaleilla :) Ja kyllähän kai jotkut imuroikin joka päivä...
Eli jos kotia kuurataan oikein ahkerasti niin lapsi ei altistu niille normaaleille pöpöille yms. ja on täten alttiimpi allergioille.
Tämä ei tietenkään tarkoita, että tarvitsee sekasorrossa elää, mutta liika siisteys ei ole hyvästä.
Siksi ei pestä usein, kun meillä on paljon mattoja, ei pääse lattiat likaantumaan : )
Tietysti, jos on joku erityisen likainen paikka, niin silloin käytän jotain yleispuhdistusainetta.
Meilläkään ei turhia rasvailla eikä käytetä antibakteerisia pesuaineita. Lapset ovat terveitä, hyväihoisia eikä allergioista tietoakaan.
fairyllä tai tolulla.
ei allergioita!
3 lasta eikä kellään mitään allergiaa, mutta myös me vanhemmat ollaan oltu aina allergittomia.
meillä pestään mäntysuovalla n. 2 kertaa viikossa ja 3 kerta tolulla.