Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kysymys EI allergisten lasten vanhemmille!

Vierailija
23.07.2006 |

Millä pesette lattianne? Kuulin mielenkiintoisen väitteen, että allergiat saattaisivat johtua siitä, että lattioita pestään " liian voimakkailla" kemikaaleilla...

Lapsethan pieninä makaavat/ryömimät/konbttaavat/leikkivät lattialla, ja jos lattiasta irtoaa joitakin " höyryjä" ne voivat altistaa lapsen allergioille/astmalle tmv. Aikuiseen ne eivät vaikuta/hän ei niitä huomaa koska ei ole samalla lailla lattialla...

Pitääkö suosia käyttämään mäntysuopaa, jos tässä lapsia kohta könyää lattioilla...?;)

Ja huom, nykyään allergiat ovat yleistyneet saman kaavan mukaan, mitä nämä pesuaineet ja mm. tujummat lakat/maalit mitä " ennen vanhaan oli" .

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkut tietysti tulee aina pois pyyhittyä.

Ja ihan yleispuhdistusainetta käytetään.

Pyykinpesuaine on ihan tavallinen hajusteellinen ja huuhteluainettakin käytetään. Ei ole mitään allergioita ollut.

Vierailija
2/33 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestään lattiat kerran kuussa,ei allergioita. Pesussa aineena on Super10.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsiä pestään kokoajan ja käytetään käsidesiä, kaikki vihannekset pestään huolellisesti jne. Silti muilla(kaan) lapsilla ei ole mitään allergioita, sairaalla lapsella oli mutta sairauden vuoksi annettu lääkitys poisti nekin samalla kun vastustuskyky vietiin lääkkein pois.

Vierailija
4/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvinta yleispuhdistusainetta käytetään mitä kaupasta löytyy.

Vierailija
5/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ph arvo on suositusten mukainen ja muutenkin erittäin allergia ystävällinen ja hyvä pesuaine.

Mitään erikoisia emäksisiä tai happamia pesuaineita ei käytetä eikä meillä ole niitä allergioitakaan.

Vierailija
6/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosi harvoin lattioita pestään, ehkä n.4krt vuodessa. Imuroimme ehkä n. 2krt/kk.

Lapsi on saanut möyriä lattioilla vapaasti enkä mä saa kohtausta jos on vahingossa multaa mennyt suuhun ulkona.

Tää kuulostaa nyt kovin yksisilmäiseltä mutta kyllä olen tuttavapiirissä laittanut merkille että ne lapset jotka elävät ylipuhtaissa kodeissa ovat allergisia jollekin tai muuten kipeitä kokoajan.

Vierailija
7/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

parketinpesuaineella liian harvoin. 1-2 viikon välein tai jos on selvästi likaista. Merkkiä en muista, mutta yleensä pesuaineista valitaan ympäristöystävällisempiä vaihtoehtoja ja vältetään hajusteita. Imuroidaan silloin kun äitiä aivastuttaa. Eläimiä meillä ei ole.

Ei ole lapsilla allergioita, mutta en usko että se siivoustottumuksista johtuu, vaan pikemminkin lasten isältään saamasta perimästä :)

Itse olen maatalon tyttö ja meillä on ollut eläimiä navetassa ja sisällä (kissoja, koiria ja siellä navetassa isompiakin otuksia) eikä äiti ole mikään siisteysintoilija. Silti sairastuin pahaan allergiaan lapsena, kuten moni muukin omassa suvussani on sairastunut jo sukupolvia ennen minua. Ei oikein ole siedätyshoito toiminut. Ja kyllä suututtaa aina kun appi alkaa mainostamaan kuinka allergiat on itse aiheutettuja :(

sorry, vähän meni off topic

Vierailija
8/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosiaan ole mikään hysteerinen pöpöjen jahtaaja...

Vierailija
9/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Ajaxxia käytetään. Liian harvoin pestään mutta näköjään on hyväksi kun näyttää siltä että muillakin ei allergisilla siivotaan harvemmin!

Vierailija
10/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään lattiat ainakin kerran viikossa. Aika useasti pelkällä vedellä tai sit mäntysuovalla.

Kuopuksella ei ole mitään allergioita. Esikoisella taas on kamala litania. Ja esikoinen on pitkään imetetty tapaus. :p

Vierailija
11/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittakoon nyt vielä, että kissa löytyy. Enkä imettänyt kumpaakaan lastani, korvikkeella mentiin alusta asti.

Vierailija
12/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jo 90-luvulla siivousohjeita kun annettiin laitoshoitoloihin, käskettiin jättää kemikaalit pois. Eli vettä ja vettä. Eri pintoja pitää hoitaa erilaisilla aineilla ja ne saa käyttää normaalistikin.

Vierailija
13/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata myöskään imuroida liikaa, pieni pölymäärä auttaa lasta kehittämään sietokykyä pölyallergiaa vastaan. Ei olla pahemmin keitelty tuttipulloja tai muutakaan, ja lapsi on ainakin vielä nyt taaperoiässä terve - ei korvatulehduksia, muutama pieni flunssa on sairastettu. Meillä vanhemmilla on jos jotain allergiaa ja minulla atooppinen ihottuma, joten tarkoituksella olen yrittänyt välttää liikaa puunaamista. Lastakin on kylvetetty korkeintaan 1-2 krt/vko, ja iho on ollut aina erinomaisessa kunnossa.

Vierailija
14/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

imuroidaan n. 3 krt. viikossa.

Vierailija
15/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaatin pesuaineella tai yleispesuaineella.

Vierailija
16/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tavallinen vanha kunnon muovimatto, on yksi allergien aiheuttaja.

Vierailija
17/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kaikki kodin pintamateriaalit saattavat erittää huoneilmaan " myrkkyjään" . Nyt taitaa olla jokin sertifikaattijärjestelmä uusille materiaaleille, joka kertoo nuo haihtumispitoisuudet.

Allergiat ovat varmasti osittain seurausta tästä valtavasta kemikaaliarsenaalista, jonka keskelle nykyihminen on joutunut.

Vierailija
18/33 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään lattiat harvoin ja fairylla :D

Vierailija
19/33 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

imuroidaan pikkuisen useammin...

Vierailija
20/33 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä että allergiat ovat lisääntyneet pikemminkin nykyisten ruokailusuositusten kuin pesuaineiden takia.