Miksi juotat lapsellesi rasvatonta maitoa?
Tai muutenkin syötät rasvatonta ruokaa. Tai välttelet eläinrasvaa.
Kommentit (127)
Kuinka moni suomalainen käyttää äidinmaitoa ruokavaliossaan pidempään kuin 5 vuotta elämästään? Kuinka moni pidempään kuin vuoden? Onko se oman lajin pennunruokaa nimenomaan luotu ravitsemaan kyseisen lajin jälkeläisiä?
Lehmänmaito on äidinmaitoa vain vasikalle ja vasikkakin käsittääkseni juo ternimaitoa eikä tätä tehotuotantomaitoa.
^Ja taas joku joka kuvittelee tietävänsä karppaamisesta jotain. Virallisten suositusten ongelma on se, että ne ei pidä nälkää. Vaikkei sokeria ja valkoista viljaa käyttäisikään. Virallisen keveys ja täysjyväviljoihin kallistuminen nyt vaan aiheuttaa heikon olon. Ja elimistössä hiilihydraatti muuttuu sokeriksi, oli se saatu missä muodossa tahansa. Virallisterveellinen ruokavalio aiheuttaa verensokerin heittelyä, insuliinin liikaeritystä ja sitä kautta lihomista. Ja tiedoksi: karppaaja ei ahmi kermaa, voita ja lihaa mielin määrin. Puoli kiloa kasviksia, normaali määrä proteiinia ja loput tarvittavista kaloreista rasvasta. Nimenomaan karppaus on auittanut siihen, ettei tarvitse ahmia. Verensokeri pysyy tasaisena ja nälkä poissa. Syön sen ihan tavallisen suurinpiitrein laskennallisen määrän kaloreina, 1500-2000 päivässä, milloin mitenkin. Enkä todellakaan ahmi mitään. Voin vaan hyvin ilman väsymyksiä ja koomaa, mitä ns. terveellisesti syöminen aiheuttaa... Ja ilman nälkäkiukkua.
Miksi mulla on alhainen kolesteroli vaikka käytän punaista maitoa ja voita?
Kyllä kasvavat lapset tarvitsevat rasvaa kasvuun.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 14:08"]
Miksi mulla on alhainen kolesteroli vaikka käytän punaista maitoa ja voita?
Kyllä kasvavat lapset tarvitsevat rasvaa kasvuun.
[/quote]
Juuri siksi kun käytät voita ja punaista maitoa.
Lapset tarvitsevat tosiaan rasvaa. Tarhassa ja koulussa he eivät sitä saa, joten vanhempien pitäisi siitä huolehtia.
Eikä lapset saa tarhassa ja koulussa proteiiniakaan tarpeeksi.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 11:30"]
Miksi edes juoda maitoa? Ihminen ei tarvitse lehmän maitoa mihinkään. Ei, vaikka neuvolan terveydenhoitaja niin sanoo.
[/quote]
Ihminen on sekasyöjä, joka käyttää esim. maitotuotteita ravinnossaan. Maito, juustot, jugurtit, viilit, yms. ovat aina kuuluneet ihmisen ravintoon. Eikä pelkästään lehmänmaito, vaan myös esim. lampaan ja kamelin maito. Sekasyöminen on edistänyt ihmislajin säilymistä. Voit verrata asiaa vaikkapa jättiläispandoihin, jotka syövät jotain tiettyä bambua. Ei tätä eläintä olisi enää ilman ihmisen suojelua. Mitä rajoitetumpi ruokavalio, sitä huonommat mahdollisuudet säilyä.
Meillä juodaan ainoastaan punaista maitoa ja käytetään ruoan teossa voita. Lapsi alkanut juoda punaista maitoa jo vuoden ikäisestä lähtien, vaikka neuvola yritti laittaa juomaan ja syödään mahdollisimman vähärasvaista ja lisäämään öljyä ruoan sekaan, jotta lapsi saa tarvitsemansa rasvan. Pidän itse sitä järkevämpänä, että lapsi saa rasvansa maidon ja ruoan kanssa, eikä millään öljyn lisäyksellä.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 10:56"]
Osteoporoosia esiintyy eniten länsimaissa, joissa myös käytetään maitotuotteita eniten. Eli joku siinä kalsiuminsaannissa mättää maidosta huolimatta (tai siitä johtuen).
[/quote]
Kyse ei ole kalsiumin saannista, vaan kalsiumin imeytymisestä. On hyödytöntä ja jopa haitallista nauttia runsaasti kalsiumia, jos ei huolehdi siitä, että saa myös D- ja K2-vitamiinia riittävästi. K2-vitamiinia saa vihreistä kasviksista sekä tietyistä juustolajikkeista ja rasvaisesta viilistä. Jos kalsiumi ei imeydy luustoon, se pyörii verisuonissa ja kaikkihan me tiedämme, mitä siitä ajan mittaan seuraa.
Siksi, että lapsellani on familiaalinen hyperkolesterolemia eli synnynnäinen kolesterolisairaus, jossa kolesteroli on syntyessäänkin jo n.2 kertaa normaalia korkeampi.
Rasvaton maito, Becel/Benecol-levitteet, kasvikset, pääsääntöisesti vähärasvainen liha, ei turhia leivänpäällisjuustoja tai -makkaroita. Näillä olen onnistunut pudottamaan lapseni kolesterolia ilman lääkitystä huomattavasti. Enkä ole mikään natsi kuitenkaan, eli on meillä joskus uunimakkaraa tai lapsi saa suklaapatukan tms.
Mutta ihan turha mulle ainakaan paasata miten ne eläinrasvat ovat hyviä ja eivät kyllä tuki suonia.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 06:57"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 10:56"]
Osteoporoosia esiintyy eniten länsimaissa, joissa myös käytetään maitotuotteita eniten. Eli joku siinä kalsiuminsaannissa mättää maidosta huolimatta (tai siitä johtuen).
[/quote]
Kyse ei ole kalsiumin saannista, vaan kalsiumin imeytymisestä. On hyödytöntä ja jopa haitallista nauttia runsaasti kalsiumia, jos ei huolehdi siitä, että saa myös D- ja K2-vitamiinia riittävästi. K2-vitamiinia saa vihreistä kasviksista sekä tietyistä juustolajikkeista ja rasvaisesta viilistä. Jos kalsiumi ei imeydy luustoon, se pyörii verisuonissa ja kaikkihan me tiedämme, mitä siitä ajan mittaan seuraa.
[/quote]
Niinpä, sitä verisueonten kalkkeutumista josta niin väärällä perusteella voita syytetään...
Lapsellani oli allergisoitunut maidolle alle yksi vuotiaana, ja hiljalleen alettiin kokeilemaan "oikeaa" maitoa. Rasvaton maito uppos heti hyvin, ei tullut mitään reaktioita, mutta rasvallisesta maidosta tyttö oksenteli. Nyt ollaan menty ihan rasvattomalla, mutta muuten esim. puuroon lisään rasvaa muuten.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 15:19"]
Meillä juodaan ainoastaan punaista maitoa ja käytetään ruoan teossa voita. Lapsi alkanut juoda punaista maitoa jo vuoden ikäisestä lähtien, vaikka neuvola yritti laittaa juomaan ja syödään mahdollisimman vähärasvaista ja lisäämään öljyä ruoan sekaan, jotta lapsi saa tarvitsemansa rasvan. Pidän itse sitä järkevämpänä, että lapsi saa rasvansa maidon ja ruoan kanssa, eikä millään öljyn lisäyksellä.
[/quote]
Siin on äiti, joka tietää lapsen parhaan.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 15:07"]
Maito, juustot, jugurtit, viilit, yms. ovat aina kuuluneet ihmisen ravintoon. Eikä pelkästään lehmänmaito, vaan myös esim. lampaan ja kamelin maito.
[/quote]
Nyt tuli kyllä paksua valetta. Ihmislaji on syönyt maitotuotteita vain viimeisen 12 000 vuoden ajan.
Itse olen nuori, ja juonut aikalailla koko elämän täysmaitoa. Parempaa kuin se rasvaton litku. Ja voita tulee vedettyä, ällöjä ne voimariinit sun muut keijut.
Antakaa lasten kasvaa. Ei ihme että nykynuoret ovat
lasten kokoa, pieniä kääpiöitä.
voita ja kermaa juomana rasvaton maito, tottumus
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 04:34"][quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 03:57"]Miksi? Ette tajua että kasvuun tarvitaan myös rasvaa. Aivotoimintaan tarvitaan sekä hormonitoimintaan myös. Lapsille on siis turha juottaa rssvatonta. Kaiken lisäksi se on pahaa. [/quote] Tarvitsee, pehmeää ja kovaa, mutta kovaa rasvaa vähemmän. Ja sitä saa piilomuodossa niin paljon ja siksi vältettävä kaikessa mahdollisessa, esim. maidossa --> rasvaton. Neuvolassa ja aikoinaan sanoivat, ettei maidossa pidä olla rasvasta ( = kovaa rasvaa), se on haitallista ja sitä saa liikakin, jo ihan huomaamattaan. Olette varmaan huomanneet vaikka mäkkärin ranskalaisissa tai donitseissa kuinka se KOVA RASVA jää kitalakeen oikeen kiinni. Liukasta paksua mönjää. Niin miten sitten verisuoniin!!! Kotsanope jo aikoinaan tiesi tästä kertoa. Tyhmä joka muuta väittää. Ota selvää ensin, kiitos. [/quote] Juuri näin!
[/quote]
Justiinsa. Mäkkärin ranskalaiset ja donitsit paistetaan KASVIöljyssä. Teollista, prosessoitua mönjää, joka menee suoraan suoniin tukkimaan ne umpeen.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 04:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 03:57"]Miksi? Ette tajua että kasvuun tarvitaan myös rasvaa.
Aivotoimintaan tarvitaan sekä hormonitoimintaan
myös.
Lapsille on siis turha juottaa rssvatonta.
Kaiken lisäksi se on pahaa.
[/quote]
Tarvitsee, pehmeää ja kovaa, mutta kovaa rasvaa vähemmän. Ja sitä saa piilomuodossa niin paljon ja siksi vältettävä kaikessa mahdollisessa, esim. maidossa --> rasvaton.
Neuvolassa ja aikoinaan sanoivat, ettei maidossa pidä olla rasvasta ( = kovaa rasvaa), se on haitallista ja sitä saa liikakin, jo ihan huomaamattaan.
Olette varmaan huomanneet vaikka mäkkärin ranskalaisissa tai donitseissa kuinka se KOVA RASVA jää kitalakeen oikeen kiinni. Liukasta paksua mönjää. Niin miten sitten verisuoniin!!! Kotsanope jo aikoinaan tiesi tästä kertoa.
Tyhmä joka muuta väittää. Ota selvää ensin, kiitos.
[/quote]
No haa-ii-sta. Ihan fuulaa latelet.
Minulla on paljon kokemusta snagareista, kebabista, Mäkkäreistä, Heseistä ja nyt kaikkein uusimpana kohteena myös Burger Kingistä kun se vihdoin tänne Turkuun tuli, ja yleisesti ottaen pidän valtavasti ns. mättöruuasta, ja nyt vielä viimeisen vuoden ajan minulla on itsellänikin ollut rasvakeitin kotona sotkuisessa keittiössäni, eikä kitalakeeni ole tähän varhaiseen keski-ikään mennessä jäänyt kiinni milloinkaan mitään "kovaa rasvaa". Vihanneksen krämmäleitä kylläkin muutaman kerran, niin että olen joutunut kovaan paniikkiin sekä kakonut ja rykinyt kauhuissani kun olen luullut tukehtuvani.
Ja jos nyt välttämättä haluat uskoa että suonesi ovat tukossa rasvaklimpeistä, niin käytä torjuntalääkettä: juo venäläistä vodkaa pari snapsilasillista (8-12 cl) vuorokaudessa. Se pitää verenkiertokaluston varmasti puhtaana.
Sinä nro 14 sensijaan tarvitsisit ihan jotain muuta kovaa: ensin kerran sinne kurkkuusi, sitten sen jälkeen monta kertaa n. puoli metriä alemmaksi (olettaen, että olet nainen).
T. Ruokamuotovaliojätkä.
Miten te ihmiset olettekaan niin auktoriteettejä palvovia, että uskotte kaiken, mitä THL tai vastaaavat viranomaistahot sanovat? Ei mikään ihme, että tämän maan kansa on niin sairasta. Surullista, että myös auktoriteettiuskovaisten vanhempien lapset joutuvat kärsimään. Toivottavasti joskus tulevaisuudessa ihmiset oppivat taas ajattelemaan ihan itse.
Maidosta: Jos juotte sitä siinä uskossa, että se on hyvä kalsiumin lähde, niin onneksi olkoon Valion aivopesusta! Lehmän maito - varsinkaan erittäin pitkälle prosessoidussa/käsitellyssä muodossa - ei todellakaan ole ihmiselle hyvää ravintoa.
En ymmärrä miksi jotkut haluavat eläinrasvoja lapsileen huvikseen syöttää. Nämä "toisinajattelijoiden" kirjoitukset - vaikka kuinka hienoin kemiallisin ja fysikaalisin termein olisivat esitetty, ovat vain yksittäisten ihmisten kirjoituksia. Asiantuntijoita, nimekkäitäkin, tuntuu löytyvän. Itse alan kolutusta omaava pidän näiden palstojen keskusteluja suorastaan vaarallisina. Mutta huomatkaa... taas puhutaan mielipiteistä.