Miksi juotat lapsellesi rasvatonta maitoa?
Tai muutenkin syötät rasvatonta ruokaa. Tai välttelet eläinrasvaa.
Kommentit (127)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 04:34"][quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 03:57"]Miksi? Ette tajua että kasvuun tarvitaan myös rasvaa.
Aivotoimintaan tarvitaan sekä hormonitoimintaan
myös.
Lapsille on siis turha juottaa rssvatonta.
Kaiken lisäksi se on pahaa.
[/quote]
Tarvitsee, pehmeää ja kovaa, mutta kovaa rasvaa vähemmän. Ja sitä saa piilomuodossa niin paljon ja siksi vältettävä kaikessa mahdollisessa, esim. maidossa --> rasvaton.
Neuvolassa ja aikoinaan sanoivat, ettei maidossa pidä olla rasvasta ( = kovaa rasvaa), se on haitallista ja sitä saa liikakin, jo ihan huomaamattaan.
Olette varmaan huomanneet vaikka mäkkärin ranskalaisissa tai donitseissa kuinka se KOVA RASVA jää kitalakeen oikeen kiinni. Liukasta paksua mönjää. Niin miten sitten verisuoniin!!! Kotsanope jo aikoinaan tiesi tästä kertoa.
Tyhmä joka muuta väittää. Ota selvää ensin, kiitos.
[/quote]
Siis hyvänen aika kyllä nyt järkeä saa käyttää :D eli jos syöt joka päivä piilorasvaa sisältäviä tuotteita tai mäkissä niin ehkä on ihan hyvä että juot rasvatonta maitoa!!
meillä teini juo rasvatonta luomumaitoa, siihen tottunut, muu maistuu pahalta. Eläinrasvat nostavat kolesterolia, aiheuttavat sydän- ja verisuonitauteja. Siksi ei kannata päivittäusenä juustonakaan syödä niitä rasvaisimpia juustoja, esim 17% ei ole mikään kevytjuusto, siinä on 1/5 rasvaa. Lapseni saa hyviä rasvoja mm oliivi-, rypsi- ja avokadoöljystä ja avokadosta, näitä käytämme päivittäin.
terv. 10 v elintarvikealalla
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 07:48"]
Olette varmaan huomanneet vaikka mäkkärin ranskalaisissa tai donitseissa kuinka se KOVA RASVA jää kitalakeen oikeen kiinni. Liukasta paksua mönjää. Niin miten sitten verisuoniin!!! Kotsanope jo aikoinaan tiesi tästä kertoa.
[/quote]
Ai jumalauta, ansaitset kyllä oikein Nobelin tästä vastauksesta... Että jos donitsin rasva jää kitalakeen niin entä sitten verisuonistoon.
No kuule. Siellä elimistössä on kaikenlaisia entsyymejä, hormoneja ja välittäjäaineita, jotka toimii ihan omalla tavallaan. En minä sen tarkemmin sitä tässä nyt osaa selittää. Mutta tuo vertauksesi nyt vaan aiheutti oikein kunnon facepalm -reaktion...
Millä te sitten selitätte että toisten, kuten minun, kokonaiskolestroli on laskenut 6,3:sta 5,2:een kun oon karpannut? Ja viimeisimmässä kokeessa HDL:n, LDL:n ja Triglyjen suhdeluku oli lääkärin mielestä täysin kohdallaan, en nyt muista mitä ne oli. Työterveyshoitaja alkoi paasata että pitäis olla alle 5, mutta nauroin paskaisesti ja sanoin siitä että tosiaan Ruotsissa viiteavot ovat paljon korkeammalla enkä ymmärrä tätä että miten se meri vaikuttaa siihen onko mikä terveempää vai ei. Myös kardiologi (mulla on eräs sydänsairaus jota seurataan) oli ihan sitä mieltä että jatka samaan malliin.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 08:04"]
meillä teini juo rasvatonta luomumaitoa, siihen tottunut, muu maistuu pahalta. Eläinrasvat nostavat kolesterolia, aiheuttavat sydän- ja verisuonitauteja. Siksi ei kannata päivittäusenä juustonakaan syödä niitä rasvaisimpia juustoja, esim 17% ei ole mikään kevytjuusto, siinä on 1/5 rasvaa. Lapseni saa hyviä rasvoja mm oliivi-, rypsi- ja avokadoöljystä ja avokadosta, näitä käytämme päivittäin.
[/quote]
Eläinrasvat eivät nosta kolesterolia eivätkä aiheuta sydän- ja verisuonitauteja.
Neuvolassa ja kouluterveydenhuollossa kehotettiin.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 08:15"]
[/quote]
JA Oikea Asiantuntija sillä perusteella? Wau. Laitoskeittäjä/tiskari vai Saarioisten Äiti?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 01:53"]
[/quote]
En tee mitään noista, mutta osa lapsistani kyllä pitää rasvattoman maidon mausta enemmän kuin kevytmaidon. Hekin kuitenkin juovat maitonsa ihna itse, ei tarvitse "juottaa".
Miksi itse juotat lapsillesi? Onko heillä jokin kehitysviive tai vamma?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 03:43"]
Margariini ei kelpaa edes kärpäsille. Miten joku täysjärkinen voi laittaa sitä omaan, saatikka sit lapsensa, suuhun.
[/quote]
Jos itsellä tai lapsella on maitoallergia, ei ole paljon vaihtoehtoja.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 08:22"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 08:15"]
[/quote]
JA Oikea Asiantuntija sillä perusteella? Wau. Laitoskeittäjä/tiskari vai Saarioisten Äiti?
[/quote]
kuule ihan tuotekehityksessä olen, alan tutkinto, yksi suomen tunnetuimmista elintarvikealan brändeistä.
anna mä arvaan, sä olet ammattiltasi karppaaja?! :D
Rasvaton vs Kevyt:
33 vs 39 kaloria / 100g eli 6! kaloria enemmän.
2dl lasissa on 3g rasvaa.
Jos joku on sitä mieltä, että tuo on liikaa ja vaarallista tai oikeestaan että sillä olisi mitään merkitystä. Meillä on kevytmaitoa, koska kahvissa se on vaan parempaa.
Koska en halua, että lapseni suoniin kertyy eläinrasvaa. Haitallista eläinrasvaa saa niin paljon piilorasvana joka paikasta, että varsinkin maito rasvattomana. Piilorasvaa tulee jäätelöistä, jogurteista, pullasta, juustoista, lihasta jne.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 03:33"]
Te ketkä suositte rasvatonta maitoa käytättekö voita vai margariinia leivän päälle? Ruuanlaittokermaa vai aitoaa?
[/quote]
Beceliä leivälle, voita käytän äärimmäisen harvoin (ehkä pari kertaa vuodessa leivontaan tms), kermaa käytämme myös hyvin harvoin. Ruokakermaa (yleensä kolme juustoa) 2-3 x vuodessa, samoin oikeaa kermaa 2-3 x vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 08:20"]
Neuvolassa ja kouluterveydenhuollossa kehotettiin.
[/quote]
Olen missannut AV-palstan perusidean: Älä ikinä luota oikeisiin ammattilaisiin ja asiantuntijoihin. Todellinen Totuus löytyy vain palstafanaattikkojen saarnoista. ;)
Rasvaa kuuluu saada elimistöön. Syöhän lapset leipää ja voita vähän päälle.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 07:48"][quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 04:34"][quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 03:57"]Miksi? Ette tajua että kasvuun tarvitaan myös rasvaa.
Aivotoimintaan tarvitaan sekä hormonitoimintaan
myös.
Lapsille on siis turha juottaa rssvatonta.
Kaiken lisäksi se on pahaa.
[/quote]
Tarvitsee, pehmeää ja kovaa, mutta kovaa rasvaa vähemmän. Ja sitä saa piilomuodossa niin paljon ja siksi vältettävä kaikessa mahdollisessa, esim. maidossa --> rasvaton.
Neuvolassa ja aikoinaan sanoivat, ettei maidossa pidä olla rasvasta ( = kovaa rasvaa), se on haitallista ja sitä saa liikakin, jo ihan huomaamattaan.
Tyhmä joka muuta väittää. Ota selvää ensin, kiitos.
[/quote]
Siis hyvänen aika kyllä nyt järkeä saa käyttää :D eli jos syöt joka päivä piilorasvaa sisältäviä tuotteita tai mäkissä niin ehkä on ihan hyvä että juot rasvatonta maitoa!!
[/quote]
Idiot.
Kukaan ei sanonut viestissä, että käy mäkissä syömässä. Ja vielä joka päivä.
Muut ihmisillä on näin huono luku- ja tekstinymmärtämistaito?!
Mäkki oli esimerkki, miltäse kova rasva tuntuu jo suussa, ja saatika verisuonissa.
Täytyi olla provo.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 08:13"][quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 07:48"]
[/quote]
Ai jumalauta, ansaitset kyllä oikein Nobelin tästä vastauksesta... Että jos donitsin rasva jää kitalakeen niin entä sitten verisuonistoon.
No kuule. Siellä elimistössä on kaikenlaisia entsyymejä, hormoneja ja välittäjäaineita, jotka toimii ihan omalla tavallaan. En minä sen tarkemmin sitä tässä nyt osaa selittää. Mutta tuo vertauksesi nyt vaan aiheutti oikein kunnon facepalm -reaktion...
Millä te sitten selitätte että toisten, kuten minun, kokonaiskolestroli on laskenut 6,3:sta 5,2:een kun oon karpannut? Ja viimeisimmässä kokeessa HDL:n, LDL:n ja Triglyjen suhdeluku oli lääkärin mielestä täysin kohdallaan, en nyt muista mitä ne oli. Työterveyshoitaja alkoi paasata että pitäis olla alle 5, mutta nauroin paskaisesti ja sanoin siitä että tosiaan Ruotsissa viiteavot ovat paljon korkeammalla enkä ymmärrä tätä että miten se meri vaikuttaa siihen onko mikä terveempää vai ei. Myös kardiologi (mulla on eräs sydänsairaus jota seurataan) oli ihan sitä mieltä että jatka samaan malliin.
[/quote]
Sinähän se saatanan idiootti tunnut paremmin tietävän kuin asiantuntijat, kovista rasvoista ja esimerkeistä :D
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 08:25"]
Margariini ei kelpaa edes kärpäsille. Miten joku täysjärkinen voi laittaa sitä omaan, saatikka sit lapsensa, suuhun.
[/quote]
[/quote]
On vaihtoehtoja. Esim. soijalevite, tai se että ei laita mitään levitettä. Margariini on ihan totaalista turhuutta.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 08:46"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 08:25"]
[/quote]
[/quote]
On vaihtoehtoja. Esim. soijalevite, tai se että ei laita mitään levitettä. Margariini on ihan totaalista turhuutta.
[/quote]
Miksi margariini on turhuutta? Siitä saa hyviä pehmeitä rasvoja, jos öljyjä ei tule päivittäin saatua riittävästi.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 08:13"][quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 07:48"]
[/quote]
[/quote]
Ps. Viittaamasi asia oli ammattilaisen suusta, ei minun.
Esemerkkinä hyvä, eikä kovin vaikea, paitsi sulle ;)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 01:53"]
[/quote]
Meillä ei käytetä maitotuotteita ruoanlaitossa ollenkaan. Voin ja margariinin sijaan, käytän oliivi-, avokado- ja auringonkukkaöljyä, joista saa hyvälaatuista rasvaa ruokaan. Lapset juovat rasvatonta maitoa, koska se maistuu heille paremmin.
Minä olen itse vegetaristi, joten siksi en käytä eläinperäisiä rasvoja ruokavaliossamme ollenkaan.
Kasvirasvat ovat hellempiä sydämelle ja verisuonille.