Kävitkö vauvavuonna baarissa?
Itsellä ei ollut mitään tarvetta saada vauvaa hoitoon baarin takia. Kummaksuttaa tällainen, mammojen kanssa bilettämään, asenne.
Kommentit (30)
Kävin. Nytpä sitten en esimerkin vuoksi enää viitsi käydä, kun on jo "vanha".
En käynyt. Enkä kaivannut. Konsertissa ja rakkaan ystävän syntymäpäivilä ja jonkin kerran elokuvissa ja teatterissa olen käynyt. Baarielämää en kaipaa lainkaan. Ja vauvat ovat olleet isän hoidossa näinä aikoina. Jos joku äiti kuitenkin kaipaa baari-iltaa silloin tällöin, ja hoitaja on lapsen isä, niin mikäpä siinä.
Kävin, siitä saakka kun vauva oli noin 8kk, kolmena tai neljänä yönä viikossa. Töissä. Isä kotona lapsen kanssa.... imetin illalla lähtiessa ja yöllä kotiin palattua. Ei ongelmaa :)
Kävin kerran. Tällä paikkakunnalla ei oikein ole kivoja baareja eikä mulla ole täällä sellaisia tuttavia, joiden kanssa baarissa käydäkään. Kävin toisella paikkakunnalla kavereiden kanssa, mies oli mukana ja äitini hoiti vauvaa.
Kävin laivareissulla lapsettomien kavereiden kanssa. Vauvaa ei tarvinnut laitta hoitoon, oli kotona isänsä kanssa.
Joo, tuli sitä käytyä baarissa muutamaan otteeseen. Palasin töihin kun lapsi oli 4kk:n ikäinen joten oikeastaan aikaa baarissa käymiseen ei ollut. Harrastukset veivät myös aikaa joten viikonoput oltiin sitten kotona perheen kesken.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 01:07"]
Itsellä ei ollut mitään tarvetta saada vauvaa hoitoon baarin takia. Kummaksuttaa tällainen, mammojen kanssa bilettämään, asenne.
[/quote]
En käy baareissa, mutta jos kävisin, taaperoni nukkuisi isin kanssa kotona sen ajan. Käyn kuitenkin salilla kaksi kertaa viikossa, usein niin, että lähden kun taapero on hereillä, ja jää itkemään perään. Minusta tämmöinen järjestely tuntuu vielä kurjemmalta, eikö? Mutta ainahan se on se BAAARI mikä on kirosana äideille. Mutta tämähän olikin vain provo.
Seuraavana iltana sairaalasta tulon jälkeen jo käytiin baarissa juomassa skumppaa. :)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 15:35"]Niin. Se on minusta aina niin hupaisaa että baarit on turhia niiden mielestä jotka eivät baareissa käy. Tästä aiheesta keskustellessa kyllä huomaa ehkä parhaiten että kun ihminen ei ole ihan penaalil terävin kynä, hän ei pysty ollenkaan ymmärtämään muunlaisia ratkaisuja kuin omiaan.
Sillon kun lapsesta huolehditaan kunnolla, ei ole merkitystä käykö äiti tai isä joskus konsertissa, kirjastossa tai baarissa. Lapsellehan nuo kaikki on samalla viivalla.
Sekään ei ole huono asia että äiti on vauvan kanssa eka vuoden 24/7. Jos siis haluaa siihen sitoutua eikä se käy liian tukalaksi.
Kasvattakaa vähän edes ymmärtämystänne please.
Niin ja aina te moititte baareissa käyviä äitejä! Sitä en kyllä tajua miksi miehellä on eri velvollisuudet kuin naisilla.
Ja baarireissu ei aina edellytä korvikkeena antamista. Vaikka ei väliä oikeasti silläkään... Mutta mä olen kyllä pumpannut vauvalle maitoa ekat kuukaudet.
[/quote]
PRESIIS! <3
Ymmärrän sen, että vauva voi ihan yhtä hyvin, on hoitaja kuka tahansa turvallinen aikuinen. Toki ensisijaisesta hoitajasta ei tule olla liian pitkiä aikoja erossa. Mutta ehän baari-ilta toki tarkoita monen tunnin eroa lapsesta, kun lapsi siitä osan nukkuukin. Oikeastaan lapsen hyvinvointia enemmän vaan mietitytti, nauttiiko äiti oikeasti siitä biletyksestä kun oma pieni on kotona. Itse en nauttisi, mutta näemmän meitä on erilaisia :).Enkä koe olevani fanaattinen, jos tällä hetkellä elämäni keskeinen sisältö on oma lapsi ja hänen kanssaan oleminen.