Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävitkö vauvavuonna baarissa?

Vierailija
20.01.2014 |

Itsellä ei ollut mitään tarvetta saada vauvaa hoitoon baarin takia. Kummaksuttaa tällainen, mammojen kanssa bilettämään, asenne.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin, noin kerran kuukaudessa. Mitään hoitajaa ei ole tarvinnut etsiä kun on tuo lapsen isä saman katon alla.

Vierailija
2/30 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Meilläkin isä on isä eikä mikään satunnainen hoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oma elämä ei kuollut lapsen saantiin, lapsella on myös osallistuva isä. toki  menot on vähentynyt jo imetyksestäkin johtuen mutta edelleen käyn viikottain salilla, joogassa, ratsastamassa, tapaan ystäviäni ja noin kerran kuussa baarissakin tai lasillisella. mies on vauvan kanssa ja kuntosali on vanhempieni lähellä ja vanhempani ovat mielellään sen tunnin vauvan kanssa vauvan nukkuessa. onnellinen äiti jaksaa myös paremmin. ja minä en ole onnellinen pelkästään kotona kökkiessäni.

Vierailija
4/30 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään kaikki yhdessä (vauva 3kk) illalla lasilliselle. Vauva nukkuu yleensä tyytyväisenä.

Vierailija
5/30 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne te lasilliselle illalla menette vauva mukana?

Vierailija
6/30 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Suomessa , niin täällä alkoholikulttuuri on erilainen. lasillinen tarkoittaa lasillista, ja lapset ovat tervetulleita minnevain. Käymme kerran viikossa aperitiivilla, eli lasit viiniä ja siihen kylkeen syötävää. Viikonloppuisin saatamme lähteä istumaan esim terassille juomaan lasilliset. Se on harmi, että Suomessa ei ole samanlaista kulttuuria. Missä asun Bar tarkoittaa kahvilaa ja pub baaria, mutta eivät kyllä pubitkaan mitää suomalais tyylisiä kapakoita ole, vaan ravintoloita.

Vierailija
7/30 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin. Ekan kerran menin vauvan ollessa 2 viikon ikäinen. Isä oli vauvan kanssa. Muulloin kävin milloin mieli teki. Suunnilleen 1-2 kertaa per pari kk. 

Vierailija
8/30 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kyllä. Eikä mitään hoitajaa tarvittu lapsella on ISÄ!

Vierailija
9/30 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut mitään mielenkiintoa tai en jaksanut hillua yötämyöden kun vauva oli pieni. Oli rintaruokinnalla eikä huolinut pulloa. Niin suurta tarvetta ei ollut lähteä että olisi sen tähden väkisin tarvinnut opettaakaan. En kuitenkaan tuomitse niitä jotka käyvät. Isäntä mullakin on ja olen kyllä myöhemmin sitten hyödyntänyt sen seikan ja lähtenyt jammaamaan. Todellisuudessa en myöskään hennonnut pienestä olla erossa;) Olen hiukan pölö..

Vierailija
10/30 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa en tainnut käydä kuin kerran tai kaksi, kolmet polttarit kävin kyllä juhlimassa. Muuten sitten miehen kanssa käyty viitisen kertaa elokuvissa tai syömässä kaksin. Ei mullakaan ole ollut varsinaista tarvetta antaa lasta hoitoon, mutta oon huomannu myös sen, että se antaa uutta puhtia jaksaa arki, kun käy vähän tuulettumassa :) oon kyllä ollu itsekäs ja tehny remonttia paljon, jolloin mummot on olleet lasta hoitamassa, sekä hierojalla n. kerran kuussa. Hermo lepää kun saa edes hetken olla omissa ajatuksissaan, ja jaksaa taas keskittyä täysillä lapseen :) ja miehen kanssa laatuaika on ihan yhtä tärkeää, muuten huomaa äkkiä että ollaankos sitä vain kämppäkavereita etuuksilla.. mun ajatus ei riitä molempien, miehen sekä lapsen, yhtäaikaiseen "hemmotteluun".

Vierailija
11/30 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus vaikka tapaamassa kavereita, erään yhdistyksen kokouksissa, jopa tietokilpailussa. Isä hoiti vauvaa. Pubissa voi käydä vaikkei ryyppäisikään tuntikaupalla. Ja mä en voinut imettää, lapsi sai erikoiskorviketta, joten imetys ei ollut ongelma.

Vierailija
12/30 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En harrasta baarissa käyntiä. En ennen lapsia enkä niiden jälkeen.

Vierailija
13/30 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt, vaikka olisihan tuo saattanut ihan hyvää tehdä:) Vauva oli tissitakiainen, ei kelvannut tutti eikä pullot, joten eipä siitä isästä ollut tuossa ruokinnassa alussa paljon hyötyä.

Huh, onneksi lapsi kohta 7v. joten helpottaa jo kummasti:)

Vierailija
14/30 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin. 5 lasta olen saanut. Baari ei ole paikka joka määrittelee minut. Yhä käyn baarissa vaikka lapset on vähän isompia, myös vanhempani käy baarissa vaikka ovat isovanhempia. Järkyttävää mutta sellainenkin asia on kuin juominen ilman humalahakuisuutta. Raskausajalla joskus pysyttelin pois paikoista joissa silloin tupaanpoltto oli sallittua, silloin tuli savusta huono olo.

Vierailija
15/30 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että monella on tarve puolustella juomistaan sillä, että sen myötä on parempi vanhempi, kun käy vähän baarissa. Minusta merkki tiiviistä kiintymyssuhteesta on se että turhanpäiväisten syiden takia ei tee mieli edes vauvan luota poistua. Luonnollista emonvaistoa. Kaikki päivittäiset asiat (ainakin lähes) vauvavuonna ovat sellaisia, joihin koko perhe voi yhdessä osallistua. Kauheinta on kun kuulee, että jotkut lapset totutetaan satunnaiseen korvikkeeseen ihan vain siitä syystä että äiti pääsee välillä "viettämään iltaa tyttöjen kanssa". Nauttikaa nyt herranjumala siitä hetkestä kun se rakas on pieni!

Vierailija
16/30 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 10:23"]

Minne te lasilliselle illalla menette vauva mukana?

[/quote]

Sellaiseen ravintolaan, jossa tarjoillaan pöytiin ja vaunut saa siihen viereen.

Vierailija
17/30 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Se on minusta aina niin hupaisaa että baarit on turhia niiden mielestä jotka eivät baareissa käy. Tästä aiheesta keskustellessa kyllä huomaa ehkä parhaiten että kun ihminen ei ole ihan penaalil terävin kynä, hän ei pysty ollenkaan ymmärtämään muunlaisia ratkaisuja kuin omiaan.

Sillon kun lapsesta huolehditaan kunnolla, ei ole merkitystä käykö äiti tai isä joskus konsertissa, kirjastossa tai baarissa. Lapsellehan nuo kaikki on samalla viivalla.

Sekään ei ole huono asia että äiti on vauvan kanssa eka vuoden 24/7. Jos siis haluaa siihen sitoutua eikä se käy liian tukalaksi.

Kasvattakaa vähän edes ymmärtämystänne please.

Niin ja aina te moititte baareissa käyviä äitejä! Sitä en kyllä tajua miksi miehellä on eri velvollisuudet kuin naisilla.

Ja baarireissu ei aina edellytä korvikkeena antamista. Vaikka ei väliä oikeasti silläkään... Mutta mä olen kyllä pumpannut vauvalle maitoa ekat kuukaudet.

Vierailija
18/30 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti baareissa ole viihtynyt vuosikausiin kun ikääkin on jo 36v, mutta kävin kyllä kaksissa festareilla, pari kertaa kavereiden illanistujaisissa ja kerran miehen kanssa laivalla. Suurinpiirtein samalla kaavalla mentin isompienkin lasten vauva-aikana. Esikoisen kohdalla 10 vuotta sitten taisin käydä jopa baarissa pari kertaa.

Ihmettelen myös, että eikö ap:n lapsella ole isää? Ja edelleen eniten ihmettelen sitä, että miksi se, että käy jossain joskus, tarkoittaisi automaattisesti sitä, että kauheat kännit olisi heti ottamassa? Kyllä vaan kummasti jaksaa arkea lasten kanssa kun on viettänyt hauskan illan kavereiden kanssa ihan vaan jutellen, syöden hyvin ja ottamalla vaikka pari rentouttavaa viinilasillista.

Vierailija
19/30 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastailee. On meillä isä, joka touhuaa lapsen kanssa paljonkin. Yhdessä tehdään perheen kanssa paljon juttuja, käydään kylässä, ulkoillaan, shoppaillaan, käydään ravintolassa syömässä ym. Mut vauvavuosi on menty pääasiassa sillä tyylillä että niitä juttuja tehdään mihin voi vauvakin osallistua. Mieskään ei ole tainnut käydä baarissa kertaakaan.... tai olisiko ollut työpaikan pikkujouluissa ja yksissä polttareissa poikkeamassa. Jotenkin meistä vaan tuntunut siltä että nuoruudessa on saatu bilettää ihan varastoonkin, että nyt nautitaan tästä perhearjesta.

Vierailija
20/30 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ap, miksi sinua häiritsee muiden valinnat? Kai oikeasti ymmärrät että vauvalle ei ole mitään haittaa siitä että häntä hoidetaan kunnolla vaikka hoitaja ei koko ajan ole äiti. Tai edes isä. Taidat olla vähän fanaattinen muussakin vauvaasi liittyvässä. Se kyllä helpottaa kun saat lisää lapsia.