Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku käynyt high schoolia Yhdysvalloissa?

Vierailija
10.01.2014 |

Onko totta, että ne cheerleaderit ihan oikeasti pukeutuvat kouluun niihin asuihinsa? Ovat siis tavallisilla koulutunneilla niissä vaatteissaan? Vai onko vain telkkarin tuoma harhaluulo?

Mun silmiin vaan näyttää niin käsittämättömän naurettavalta, että joku olisi ympäri vuoden jossain jumppavaatteissa koulussa. Miksei balettitanssijatkin olisi tutuissaan tai painijat painitrikoissaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin meidän lapsilta ja cheerleadereillä oli ihan tavalliset vaatteet koulussa päällä : )

Vierailija
2/11 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaveri oli vaihtarina Kaliforniassa 90-luvulla, ja joskus olivat kuulemma jos oli joku teemapäivä tai urheilupäivä, ja jos ottivat kuvia vuosikirjaan eli silloin nämä olivat käyneet kampaajalla ja meikissäkin. Muuten tuo elämä siellä oli sellaista yhtä pinnallista ja hierarkista kuin olemme jenkkien nuorisoleffoista ja -sarjoista nähneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kyllähän mekin hiihdetään kouluun kesät talvet.

Vierailija
4/11 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:17"]

No mutta kyllähän mekin hiihdetään kouluun kesät talvet.

[/quote]

joo ja väistellään pingviinejä ja jääkarhuja hiihtäessä :DDD

Vierailija
5/11 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se jenkkiläinen high school -elämä voi kauhean mukavaa olla. Ihan jokaisessa sarjassa Criminal Mindsia myöten viitataan high school -helvettiin. Ei tuollainen ikuisuuslegenda tyhjästä synny. Luultavasti meininki on todella ikävää meikäläisten lukioihin ja amiksiin verrattuna.

Vierailija
6/11 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut vaihtarina 90-luvun puolivälin tienoilla USA:ssa high schoolissa. Ei ne cheerleaderit niitä asujaan joka päivä käyttäneet, mutta tosiaan sellaisina tiettyinä teemapäivinä, jos oli eri lajien kotijoukkueen peli samana päivänä tai jotain pep rallyjä tms. En muista enää tarkalleen :) Noin muuten se touhu ihan oikeasti on yhtä kliseistä, mitä tv-sarjoissa. Mun mielestä melkein pahempaakin. Ihmiset jaetaan eri ryhmiin, on jocks, nerds, popular people... Vähän sellaista kastijakoa ikään kuin. Tosi tarkkaa, kenen kanssa ollaan tekemisissä.

Ruokatunnit oli aina samoihin kellonaikohin joka päivä eri vuorossa ja ihmiset söi aina samoissa pöydissä niiden omien porukoidensa kanssa joka päivä :) Mun mielestä se touhu oli todellisuudessa vielä paljon pahempaa, mitä tv-sarjojen antama kuva. En yhtään liioittele, mutta toki tää on vain mun näkökulma siitä, miltä se tuntui teini-ikäisestä ulkomaalaisesta. "Oh, she's from Sweden" oli tää mun paikkani siinä yhteisössä. :)

Vierailija
7/11 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 14:57"]

Mä oon ollut vaihtarina 90-luvun puolivälin tienoilla USA:ssa high schoolissa. Ei ne cheerleaderit niitä asujaan joka päivä käyttäneet, mutta tosiaan sellaisina tiettyinä teemapäivinä, jos oli eri lajien kotijoukkueen peli samana päivänä tai jotain pep rallyjä tms. En muista enää tarkalleen :) Noin muuten se touhu ihan oikeasti on yhtä kliseistä, mitä tv-sarjoissa. Mun mielestä melkein pahempaakin. Ihmiset jaetaan eri ryhmiin, on jocks, nerds, popular people... Vähän sellaista kastijakoa ikään kuin. Tosi tarkkaa, kenen kanssa ollaan tekemisissä.

Ruokatunnit oli aina samoihin kellonaikohin joka päivä eri vuorossa ja ihmiset söi aina samoissa pöydissä niiden omien porukoidensa kanssa joka päivä :) Mun mielestä se touhu oli todellisuudessa vielä paljon pahempaa, mitä tv-sarjojen antama kuva. En yhtään liioittele, mutta toki tää on vain mun näkökulma siitä, miltä se tuntui teini-ikäisestä ulkomaalaisesta. "Oh, she's from Sweden" oli tää mun paikkani siinä yhteisössä. :)

[/quote]

Jaiks! Kuulostaa mukavalta..

Vierailija
8/11 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan seiskaa, noina pep rally -päivinä oli myös futis- tms. joukkueen jäsenillä pelipaita päällä koko päivän. Jossain kohtaa sitten koko koulu kerättiin samaan tilaisuuteen, jossa nämä cheerleaderit huudatti ja nostatti yhteishenkeä illan peliä varten.

Vierailija
9/11 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niillä usein ainakin 90-luvun puolivälin tienoilla. Siis muulloinkin kuin teema- ja pelipäivinä. Harjoituksia saattoi olla useampia päivässä ja eivät viitsineet vaihtaa kuteita.

Vierailija
10/11 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelipäivinä oli asut päälläkoko päivän. ei muulloin

Vierailija
11/11 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 14:57"]

[/quote] Miten vaihtaria kohdellaan suomalaisessa koulussa. Tulevatko esim. kaikki ujot puhumaan hanelle englantia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi