Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Oliko sopiva ikä? Liian nuori? Liian vanha? Oikea kumppani? Väärä kumppani? Mitä neuvoja antaisit nuoremmalle itsellesi nyt vanhempana ja viisaampana?

Sivut

Kommentit (95)

Syntymäpäivänäni kun täytin 16, valitsin miehen viemään neitsyyteni koska tuntui nololta olla neitsyt kokeneen kaverin silmissä. Onneksi mies oli minua vanhempi ja käytti kumia. Pari viikkoa tämän jälkeen tapasin ensimmäisen mieheni, joten olisinpa odottanut siihen asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olin 22. Silloin olin mielestäni liian vanha. Jälkeenpäin ajateltuna kumppani oli aivan väärä, joten olisin voinut etsiskellä pidempään.

Sen ikäiselle itselleni sanoisin, että keskity opiskeluun äläkä haikaile kaikenmaailman luusereiden perään.

Vierailija

Pari viikkoa tämän jälkeen tapasin ensimmäisen mieheni, joten olisinpa odottanut siihen asti.

Miksi et malttanut odottaa? Oliko se niin upeaa, kun sai olla itsekin "kokenut" kaverin silmissä?

Olin 25. Yritin monesti aiemmin muttei onnistunut. Tapailin sitä ennen hetken miestä joka ei koskaan edes yrittänyt harrastaa seksiä kanssani neitsyyteni takia. Nykyinen sitten survaisi kunnolla pohjaan ja minä huusin kuin riivattu, mutta olipahan homma vihdoin hoidettu.

17v, silloinen poikaystävä oli paljon kokeneempi (saman ikäinen), mutta odotti niin kauan kuin halusin. Oli erittäin hellävarainen ja huomioon ottava. Jäi mukavat muistot, vaikka ei oltu yhdessä paria kuukautta kauempaa. Ei mitään valittamista tai muutettavaa näin 10 vuotta jälkeen päin ajateltuna.

20 v. Olisin jonkin verran aikaisemminkin, jos olisin tavannut oikeanlaisen ihmisen. Toisaalta myös myöhemminkin, koska jätkä oli kyllä ihan sopiva, mutta ei herättänyt paljoa tunteita. En muuttaisi mennisyyttä tältä osin silti.

19-vuotiaana. Sopivan ikäisenä väärän miehen kanssa, ei ollut seurustelukumppani. Silloiselle itselleni sanoisin, että anna palaa, seuraavaa tilaisuutta ei tule.

Olin 15-vuotias ja tein sen ystäväni kanssa, joten ei hyvä juttu. Tietenkin olisi voinut mennä enemmänkin pieleen, mutta silti. Ensinnäkin olin liian nuori ja näin jälkeenpäin kaduttaa, että valitsin juuri sen ystävän.

18v. huonon poikaystävän kanssa. Sitä ennen olin lomalla ja tapasin ihanan miehen, jonka kanssa en kuitenkaan harrastanut seksiä. Toivon näin jälkeenpäin, että olisin lomahuumassa menettänyt neitsyyteni sille kiiltokuvapojalle, eikä myöhemmin sille huonolle poikaystävälle. Olisi jäänyt parempi muisto. =P

Iästä - 18 v. on minusta ihan OK ikä.

Immenkalvon menetin 30-vuotiaana. Oli oikea kumppani:D En kadu mitään eli ei neuvoja annettavaksi, tekisin samoin, jos uusiksi ottaisin elämäni:D

Fyysinen neitsyys meni 11-vuotiaana kun raiskattiin. Siitä nyt ei varmaan tarvitse edes mitään sanoa.

Henkinen neitsyys (eli kun omasta tahdosta päätin harrastaa seksiä ensimmäisen kerran) meni 15-vuotiaana pojalle, jonka kanssa sitten seurusteltiinkin 5 vuotta ja ehdittiin kihloihin asti. Ei taidettu vielä virallisesti seurustella kun ensimmäisen kerran seksiä harrastettiin, se varmaan oli mun puolelta vähän sellainen varmistus saada poika itselleni. En pitänyt seksiä isona asiana, se oli vähän sellanen ihan sama juttu niihin aikoihin. Ei tuntunut juuri miltään, niinkun ei myöhemminkään tuon miehen kanssa (mies oli silloin neitsyt, ja oli aina tooooooodella pienikaluinen, joten sen 5 vuotta seksi oli mun kannalta ihan tunnotonta) mutta olihan se ihan kiva olla sille ensimmäinen seksikokemus ikinä. Ikä oli ihan ok, ja tilannekin ihan ok, ei valittamista.

Lasketaanko miehet mukaan? Poikuusneitsyys?

Itse olin 25 ja tuleva vaimoni noin 27 (neitsyt hänkin). Ihan ok vaikka vähän sählinkikokemus. Kunpa vain olisin tajunnut olla menemättä naimisiin tuon ensi kokemuksen kanssa!

18-vuotiaana festareilla teltassa yhden yön juttu pienessä pöhnässä. Itse tapahtuma ei ollut kovin hohdokas eikä mieleenpainuva, paitsi ehkä se, että sillä pojalla (19-vuotias) oli kuiva räkäkikkare sieraimessa. Olin huojentunut, kun neitsyys oli vihdoin takanapäin. Olin kaveripiirini viimeinen neitsyt, en ollut koskaan edes seurustellut. Olin kyllä pari kertaa suudellut poikaa.

Saakohan tähän esittää miehisen näkökulman ilman, että tulee ristiinnaulituksi? En siis halua tällä mielipiteelläni perustrollata vaan puhun ihan vilpittömästi omasta kokemuksestani.

Luin nuo aiemmat vastaukset, ja toteanpa vaan, että todella myöhään on naisella neitsyys menetetty kun ikää on ollut 20-25v. Tuo on mielestäni todella ahdistavaa. Käytin itsekin jo termiä "menetetty" neitsyys. Miksi tämä asia on tytöille näin vaikea? Onko siinä jotain menettämistä? Pojilla kai kyse on poikuuden menettämisestä, mutta harva kundi sitä todella suree jälkeenpäin tai edes pohtii, ellei sitten ole tullut hyväksikäytetyksi tai vastaavaa traumaa. Onko tässä kyse kulttuurin tuomasta moralismista? Suomihan ei ole maailman avoimimmin seksuaalisuuteen suhtautuvia maita/kulttuureita, mutta pahempiakin paikkoja on.

Itselläni mielenkiinto tyttöihin heräsi jo ala-asteella. Olin luokallani ainoa, jolla oli avoimesti "tyttökavereita" jo silloin. En ymmärtänyt mikä siinä oli niin häpeällistä. En tietystikään kuvitellut, että mitään seksiin liittyvää silloin olisi tapahtunut, mutta jossain ehkä yläasteen aikoihin sekin puoli alkoi kiinnostaa. 7-9 luokkalaisena olin edelleen ainoa luokaltani, joka seurusteli, mutta mitään seksiin liittyvää ei tapahtunut kuin vasta 19-vuotiaana. Eikä olisi ollut minusta kiinni! Murrosikäisellä pojallahan seisoo muutenkin kaiket päivät pitkät.

Ehkä noin viidesluokkalaisena olen masturboinut ensimmäisiä kertoja ja varmasti fantasioinut oman ikäisistä tytöistä ja varmaan vanhemmistakin. Yksi seurustelukumppanini, jo aikuisiällä kylläkin, kertoi aloittaneensa masturboinnin jo viisivuotiaana, vaikka ei ehkä tiennyt mitä se tarkoitti silloin. Kyse ei siis varmaan ole sukupuolten eriaikaisesta seksuaalisesta heräämisestäkään, vaikka yksilötasolla asia olisikin näin.

Kyselin joskus naispuolisilta työkavereiltani, että mikä siinä "pillun antamisessa" on tytöillä niin vaikeaa. Ja kysehän on nimenomaan antamisesta, poikahan on vain saamapuolella ja aina se vonkaaja. Vastaukset pyöri suunnilleen jossain "haluaa odottaa" - "tytöille se vaan on enemmän henkinen asia" välimaastossa. Selkeää syytä ei oikein tuntunut olevan. Siitä huolimatta ajankohta, missä se ensimmäinen kerta sitten tapahtuu on aina onneton. Joko kännissä, tai sitten muuten vaan kokemattomuuttaan tuherretaan jossain kaverin bileissä. Ei minkäänlaista suunnitelmallisuutta. Vain hirveää pelkoa. Verta joillakin joka paikassa ynnä muuta kamalaa, mistä varmaan on jo etukäteen peloteltukin.

Tyttöjen ja poikien seksuaalisuus eriytetään jo varhaisessa vaiheessa ja minulla on esimerkiksi pitkä ajanjakso nuorten tyttöjen seksuaalisuudesta ja alastomuudesta täysin pimennossa. Omia nuorempia sisarruksia ja muita vauvaikäisiä olen nähnyt alastomia ehkä jonnekin 5-vuotiaaksi asti. Sitten seuraavat näköhavainnot on noin 17-18 vuoden väliltä. Pojilta on kokonaan suljettu pois se miltä edes alaston tyttö näyttää 13-14 vuotiaana. Tämä on aikanamme ehkä vieläkin tabumpi aihe, koska kaikenlainen hyväksikäyttö on nettimaailman myötä lisääntynyt. Aikuisena miehenä en luonnollisesti voi enää edes ajatella tuonikäisten tyttöjen seksuaalisuutta muussa kuin kylman analyyttisesä mielessä leimaantumatta pedofiiliksi tai muuten vain pervoksi.

Jos lapsille puhuttaisiin avoimesti seksuaalisuudesta ja opetettaisiin myös ehkäisyn käyttöä, sellaisista asenteista, että varhain aloitettu seksi johtaa automaattisesti teiniraskauksiin voitaisiin päästä pois. Eihän sen tarvitse näin olla. Miksi seksin harrastamista pelätään vaikka se on yksi parhaista asioista elämässä, kunhan sen tekee oikein? Veikkaampa, että moni teinipoika on valmis hommiin, kunhan mimmi vaan on valmis.

Joku tuolla jo kirjoittikin, että "täytin 16 ja valitsin itselleni miehen joka vei neitsyyden." Kuinkahan moni 16-vuotias poika voisi vaan valita itselleen kumppanin?

Onpa jännä peukuttaja täällä. Yläpeukuttaa niitä, jotka ovat menettäneet neitsyytensä alaikäisenä, ja alapeukuttaa niitä, jotka ovat olleet täysi-ikäisiä. Kyseinen peukuttaja on varmaan itse nainut ensimmäistä kertaa joskus 12-vuotiaana.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat