Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Kela kysyy omistanko metsää?

Vierailija
09.10.2020 |

Omistan. Meneekö se ja ottaa metsät haltuun tai pakottaa myymään että saan Kelan "etuuksia"?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitää myydä.

Vierailija
2/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ensin realisoida ja käyttää sun omaisuus. Vasta sitten voit saada tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästä saatu tuotto on tuloa, joka varmaankin sitten vaikuttaa etuuksiin, tai jopa "etuuksiin", mitä ne lienevätkään.

Vierailija
4/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ainakaan toimeentulotukia ei tipu jos metsiä ei myydä pois.

Vierailija
5/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu mitä tukea haet...(?)

Vierailija
6/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukeen metsä vaikuttaa mutta ei työmarkkinatukeen. Asumistukeenkin vain silloin jos jatkuvasti myöt sitä esim. harvennnutat.

Vierailija
7/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyödy metsästä mitään, en oksan oksaa. Mutta se on minulle perinnöksi annettu. Nyt en saa sitten opintotukia, asumistukia ja mahdollista toimeentulotukea kun metsä on minulle testamentattu?

Vierailija
8/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hyödy metsästä mitään, en oksan oksaa. Mutta se on minulle perinnöksi annettu. Nyt en saa sitten opintotukia, asumistukia ja mahdollista toimeentulotukea kun metsä on minulle testamentattu?

Metsästä hyödyt kun sen myyt pois. Saat siis rahaa. Pitäisi jo yksinkertaisemman ymmärtää.

Vierailija
9/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et niin, voit asua siellä metsässä ja syödä sieltä, joten et mitään tukia edes ansaitse

Vierailija
10/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaava toimeentulotuki pitäisi lopettaa kokonaan ja nostaa työttömyysturva sen oikealle tasolle.

Vierailija
11/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen tulee ensisijaisesti hankkia rahansa itse. Jos on aiemmin onnistunut keräämään omistusta, tulee nuo omistukset muuttaa rahaksi ennen kuin voi saada viimesijaista tukea eli toimeentulotukea. Se on tarkoitettu oikeasti varattomien ihmisten tueksi, joilla ei ole mitään omistuksia joita voisi rahaksi muuttaa.

Ihminen kun on loppuviimein vastuussa omasta toimeentulostaan.

Vierailija
12/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistukset eivät vaikuta tukiin, mutta tulot vaikuttavat. Eli vaika olisi miljoona hehtaaria metsää, mutta ei ole siitä tuloja, niin ei saisi vaikuttaa asiaan.

Vierailija
13/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niitä metsiä tarvi heti myydä kyllä tukia saa jonkun aikaan samoin kuin yrittäjätkin saa.

Vierailija
14/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen tulee ensisijaisesti hankkia rahansa itse. Jos on aiemmin onnistunut keräämään omistusta, tulee nuo omistukset muuttaa rahaksi ennen kuin voi saada viimesijaista tukea eli toimeentulotukea. Se on tarkoitettu oikeasti varattomien ihmisten tueksi, joilla ei ole mitään omistuksia joita voisi rahaksi muuttaa.

No eikä pidä. Kyllä siinä annetaan reilusti aikaa.

Vierailija
15/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistukset eivät vaikuta tukiin, mutta tulot vaikuttavat. Eli vaika olisi miljoona hehtaaria metsää, mutta ei ole siitä tuloja, niin ei saisi vaikuttaa asiaan.

Metsästä saa tuloja. Metsän laskennallinen tulo per hehtaari huomioidaan laskelmissa.

Vierailija
16/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukeen metsä vaikuttaa mutta ei työmarkkinatukeen. Asumistukeenkin vain silloin jos jatkuvasti myöt sitä esim. harvennnutat.

Tai työttömyyspäivärahat, pitää ilmoittaa joka kerta kun metsästä tulee tuloa. Sama periaate kun osingoissa ja palkkatuloissa yms royaltit. 

Vierailija
17/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollinen metsätuotto on tuloa, joka huomiodaan esim asumistuessa. 

Vierailija
18/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsästä hyödyt kun sen myyt pois. Saat siis rahaa. Pitäisi jo yksinkertaisemman ymmärtää.

Mutta kun minulla ei ole oikeutta myydäkään sitä. En ole ainoa omistaja kyseissä metsässä.

Vierailija
19/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ainakaan toimeentulotukia ei tipu jos metsiä ei myydä pois.

Joskus takamuinoin jouduin hakemaan toimeentulotukea, kun työnantaja ei antanut työsuhteen loputtua liittoon kelpaavaa palkkatodistusta. Sossu näki verotiedoistani, että minulla on metsä-/pääomatuloja. Tiedon asiasta se lähetti myös Kelaan ja PAM:ille, joille piti tehdä asiasta selvitys. Asiaa varten menin papereitteni kanssa verotoimistoon ja minut ohjattiin suoraan metsäverottajalle, joka sossun paperia vilkaistuaan kysyi, että onko minulla S-etukorttia - mielenkiintoiseksi menee ajattelin minä ja kerroin kortin löytyvän. Osuuskauppa Suur-Savo oli maksanut edellisellä verokaudella muutaman euron osinkoa ja se näkyi sossussa metsätulona. Verottaja laati lauselman, jotka sitten toimitettiin Sossuun, Kelaan ja liittoon...

Vierailija
20/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tulonsiirroista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan