Voi hyvät hyssykät, nyt on laitettu ilmaa asunnon hintaan
https://www.etuovi.com/kohde/21012114
Ja eihän tuo sisustus mukaan tule, jos siihen on joku ihastunut. Pelkästään nuo kaapistot, seinät ja tapetti.
Kommentit (87)
Tuolta kattoterassilta tulee varmaan kivasti meteliä.
Yök, onpa pieni. Ei tuossa kyllä pariskunta voi asua, ei ole yksinkertaisesti tilaa. Meillä on 4 huonetta ja keittiö joka on kyllä ihan minimi missä kestää asua.
Itse asunnosta voisin maksaa 40-50 000e jos se olis jossain muualla, tykkään roosasta joten värit kyllä kävis mulle, ehkä vähän liikaa omaankin makuun että pitää olla kaikki paikat vaal.punaista.
Mutta tuolla alueella en asuisi edes ilmaiseksi. Ja jos olis tuo 450 000e ylimääräistä niin ostaisin mieluummin asunnon Berliinistä tai Pariisista, saisi samalla rahalla sieltä ydinkeskusta-asunnon ja vielä paljon paremman.
Kuka haluaa maksaa puoli miljoonaa kämpästä Kalliossa, jossa narkit mölisee kadulla 24/7
Sinänsä asunto ihan söpö ja tyylissään hienosti sisustettu (vaikka en itse olekaan kasarifani) mutta
-harva haluaa noin paljon vaaleanpunaista, etenkään kylppäriin. Eli moni haluais remontoida = lisäkuluja
-kaikki ikkunat etelään, asunto korkealla = kuuma
-pesukone ilmeisesti on keittiössä? Usein ovat aika äänekkäitä, kiva kuunnella linkousta
-taloyhtiön yhteinen terassi yläpuolella = kesällä kun ikkunoita haluaa pitää auki mahdolliset äänet kuuluvat. Se ei tietenkään kaikkia häiritse.
-suihku näyttää ahtaalta
-olkkarin lattia vinyyliä ja makkarissa kokolattiamatto
Vierailija kirjoitti:
Makkarissa ei ole ovea, että ei ole hyvä ratkaisu pariskunnalle. Että heti remppahommiin, että saa oven?
Koska ostaako yksineläjä itselleen tuon hintaisen asunnon?
En ymmärrä mitä varten ei ole hyvä ratkaisu pariskunnalle? Meillä on kyllä makkarissa ovi mutta ei se ole tainnut olla koskaan kiinni.
En tykkään tuosta keittiöstä, kaikki valkoista (paitsi tasot). Muutenkin tylsä! Olisi vaan antanut olla tuossa entisen seinän.
Vielä rumalla seudulla, mutta ihan kiva parveke, mutta ei ihan 400 tonnin arvoinen parveke.
Asunnon myynnissä merkitsee sijainti sijainti sijainti, näköala, asunnon pohja on aikalailla tärkeä asia. Kaiken muun voi muuttaa, eli siis sisustuksen. On aivan sama mitä hattaratöhnää asunto on väärällään, sillä ei ole mitään merkitystä, siitä ei kannata maksaa ylimääräistä. Tämä Bo Lkv myy asuntoja jollain ihme mielikuvilla, minusta hieman asiakkaan aliarvioimista. Pitävät suomalaisia niin tyhminä että kun asunto on täynnä hattaraa niin hintalappu on melkein 500 000 eur. Tuokin asunto on kuuma kesällä, kylpyhuone oli vanha ja kulunut, ei parveketta, näkymät ikkunoista ankeat, mutta mukamas "kauniita" kuvia laitellaan ilmoitukseen, naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on edullinen. Loistava sijainti ja hulppeat näköalat + jättimäinen parveke.
Mun mielestä just tuo "hulppeat näköalat"oli hassu, kun kuvien perusteella sieltä parvekkeelta näkyy lähinnä harvakseen jököttäviä neukkukuutioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makkarissa ei ole ovea, että ei ole hyvä ratkaisu pariskunnalle. Että heti remppahommiin, että saa oven?
Koska ostaako yksineläjä itselleen tuon hintaisen asunnon?
En ymmärrä mitä varten ei ole hyvä ratkaisu pariskunnalle? Meillä on kyllä makkarissa ovi mutta ei se ole tainnut olla koskaan kiinni.
En tykkään tuosta keittiöstä, kaikki valkoista (paitsi tasot). Muutenkin tylsä! Olisi vaan antanut olla tuossa entisen seinän.
Eihän tuo keittiö edes ole valkoinen?
Mutta joo, mikä ettei pariskunnalle?
Vierailija kirjoitti:
Yksineläjä ei saa lainaa noin paljon. Ja syystä. Hyvätuloiset pariskunnat taas haluavat enemmän keskustaan. Kallio on kuitenkin hiukan syrjässä, vaikka on siistiytynyt.
Totta kai yksineläjä voi saada tarpeeksi lainaa, tarvitaan vaan tarpeeksi kovat tulot ja jotain vakuuksia. Eri asia, kuinka moni haluaa sillä rahalla juuri tämän.
Vierailija kirjoitti:
Ukko37 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bo:lla on kovat välityspalkkiot, siksi hinta on laitettu törkeästi ylihintaiseksi. Ahneet välittäjät, siinäpä syy. Asunnon oikea hinta olisi 150 000 eur. Toivottavasti kukaan hullu ei mene maksamaan tuollaisia hintoja, pohja ihan hyvä asunnossa, kylppäri remontti edessä, näytti aika järkyltä, vaaleanpunainen yök. Helsingin hinnoissa ei näytä olevan mitään järkeä, ei mitään järkeä.
Ai?
Montako tarjousta olet heiltä pyytänyt?Itse olen 2 kämppää olen heidän kauttaan myynyt viimeisen 2v aikana.
Hinnat muutaman satasen enempi kuin kilpailijoilla.Erona se, että molemmat asunnot myytiin yli pyyntihinnan, kun muissa yrityksissä hintaa tingitään alaspäin.
Mielelläni maksan välittäjälle 500 enemmän, jos hän saa asunnostani 5000e enemmän kuin muut.
Eli Bon kanssa viivan alle jää minulle enemmän kuin muiden kanssa.
Ja tämä tarina on tosi.
Miksi haluat maksaa välittäjälle, oletko jotenkin yksinkertainen. Kerrostaloasunnon myynti on helppoa tehdä ihan itse kaupungissa. Pankissa saa hoidettua kaikki asiat niinkuin kuuluu. Itse en ainakaan halua maksaa välittäjälle tyhjästä 5000 eur. Koko välitysala on huijausta.
Moni ei halua ostaa suoraan omistajalta. Uskovat (virheellisesti), että välittäjä on turvallisempi ja takaa, että kaupat menevät oikein. Ne jotka haluavat ostaa suoraan, tarjoavat korkeintaan pyydetyn hinnan ja laskennallisen välityspalkkion erotuksen. Ei ostajatkaan hölmöjä ole. Tarjoavat tee-se-itse - myyjille vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Asunnon myynnissä merkitsee sijainti sijainti sijainti, näköala, asunnon pohja on aikalailla tärkeä asia. Kaiken muun voi muuttaa, eli siis sisustuksen. On aivan sama mitä hattaratöhnää asunto on väärällään, sillä ei ole mitään merkitystä, siitä ei kannata maksaa ylimääräistä. Tämä Bo Lkv myy asuntoja jollain ihme mielikuvilla, minusta hieman asiakkaan aliarvioimista. Pitävät suomalaisia niin tyhminä että kun asunto on täynnä hattaraa niin hintalappu on melkein 500 000 eur. Tuokin asunto on kuuma kesällä, kylpyhuone oli vanha ja kulunut, ei parveketta, näkymät ikkunoista ankeat, mutta mukamas "kauniita" kuvia laitellaan ilmoitukseen, naurettavaa.
Osittain samaa mieltä, tämä nimenomainen asunto on varsin kallis. Mutta ehkä sinäkin yliarvioit ostajia, mielikuvat on tärkeitä eikä läheskään kaikki asunnonostajat ole hirmu rationaalisia ja katso vain taloyhtiön kirjanpitoa.
Kylpyhuone on muuten vasta rempattu.
Karmea värimaailma. Lisäksi WC-pönttö väärin asennettu (pitäisi olla 20 cm tilaa molemmin puolin). Ja suihkussa kaapit tilaa viemässä!
Hinta pitäisi olla alempi koska noista tulee lisää kustannuksia omistajalle.
No nythän mää sen vasta hokasin, ettei tuossa asunnossa ole lainkaan parveketta !!
Kuvia on kuitenkin monta siitä terassista, joka ei suinkaan kuulu tuohon asuntoon, vaan on talon
yhteinen!
Vierailija kirjoitti:
Yök, onpa pieni. Ei tuossa kyllä pariskunta voi asua, ei ole yksinkertaisesti tilaa. Meillä on 4 huonetta ja keittiö joka on kyllä ihan minimi missä kestää asua.
Monet nuoret parit haluavat ostaa kolmion. Ihan varoiksi, jos tuleekin perheenlisäystä. Ylimääräinen huone menee aina työhuoneena tai vierashuoneena.
Hesarissa oli, että trendi on muutenkin se, että ostetaan isompia asuntoja kaupunkialueelta, kolmioita ja neliöitä.
Vierailija kirjoitti:
ei se ole hullu kun pyytää vaan se joka maksaa.
Ja oikeesti: asunto myydään kalustamattomana. Joskus on parempikin nähdä asuto tyhjänä, miltä näyttää parketit ja tapetit jne.
Kyllä sekin voi olla hullu joka pyytää, ei välttämättä tule tarjouksia ollenkaan jos lähtö on tajuttoman yläkantissa.
Paljonkohan tuosta asunnosta saisi vuokraa, jos pistäisi vuokralle? Asuntojen myyntihinnat ja vuokrataso kulkevat käsikkäin.
Rakennuskustannukset ja tontin maapohja-hinta eivät ole koskaan määränneet asunnon hintaa Suomessa 😖. Grynderi vetää hinnan hatusta, vähän sijainnin mukaan 🤑.