G:Haluaisitko lapsesi säästävän neitsyytensä avioliittoon? Tyttöjä vai poikia?
Minä en haluaisi, ja poikia on, mutta sama koskisi tyttöjäkin.
Kommentit (11)
Jos heistä tuntuu oikealta ja hyvältä " säästää" , niin tehkööt niin. Jos taas tahtovat kokeilla aiemmin tai eivät edes koskaan mene naimisiin, niin ok. Kunhan rakastaisivat ja tulisivat rakastetuiksi ja olisivat onnellisia. Tyttöjä ovat.
Mielestäni olisi kuitenkin hyvä kokeilla seksiä ennen avioliittoa, koska jos seksi kuitenkin jollain tapaa epäonnistuu, on turhauttavaa elää seksuaalisesti huonossa suhteessa...
vaikka olen äiti en halua puuttua kenenkään seksielämään, itse menetin neitsyyteni 15 vuotiaana ei siitä mitään ole aiheutunut...
Toivoisin, että he malttaisivat hiukan odottaa, eivätkä syöksyisi heti 12-vuotiaana jonkun kanssa sänkyyn. En osaa sanoa mitään oikeaa ikää seksielämän aloittamiseen. Sen verran ikää ja kypsyyttä kuitenkin, että tajuaa, miten lapset maailmaan tulee, mikään ehkäisykeino ei ole 100% ja että sitä toista ihmistä siinä puuhassa täytyy kunnioittaa ja arvostaa. Ja että tajuaa sen, että ei menetä mitään, vaikka seksikumppaneita ei nuorena ja paljon olisikaan. Yhdenkin kanssa voi saada hyvää ja arvokasta halutessaan aikaiseksi.
(olettaen että asiaan ei liity mitään hyväksikäyttöä tms, jolloin kyse ei mun mielestä kyllä olisi " seksielämästä" vaan väkivallasta.)
Mutta äitinä toivon etteivät neitsyenä naimisiin menisi. Yritän kasvattaa heistä vastuullisia ihmisiä jotka muistavat myös vastuunsa näissä asioissa.
Lasten sukuelämä on heidän oma asiansa, johon vanhempien on sairasta sekaantua.
Ei se avioliittoon neitsyyden säästäminen ole mikään erityinen pointti tai saavutus. Tärkeämpää on oikea ja fiksu asenne koko seksuaalisuuteen.
Mulla sekä tyttö että poika