Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi outoa, jos vaikkapa 40-vuotias suomal. ei ole käynyt Hesassa?

Vierailija
14.05.2008 |

.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä nyt Korkeasaaressa ja Linnanmäellä kuuluu jokaisen käydä

Vierailija
42/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne tiedot saa paljon paremmin vaikka netistä. Ei kai kukaan omien mielikuviensa perusteella kerro.. En ole käynyt Helsingissä kahdeksaan vuoteen, ei tosiaan ole ollut asiaa. Ehkä viisi kertaa olen käynyt 35-vuotisen elämäni aikana. Täytyy sanoa, että itseäni häiritsisi jotenkin, jos en olisi käynyt koskaan, mutta ei minusta ole outoa, jos joku ei ole käynyt eikä haluakaan käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten minusta on outoa jos helsinkiläinen ei ole tamperetta pohjoisemmassa käynyt.Varsinkin kun nämä käymättömyyden johtuu vain ja ainoastaan periaatteesta. Olemme uhmaikäisten lasten kanssa ajaneet Suomea ristiinrastiin käytiin viime kesänä Kilpisjärvellä Saanaa kattomassa ja täytyy sanoa, että matkailu yleensä avartaa ja on mukavaa, mutta se oli kyllä turhin ja tyhmin reissu ikinä. Ajaa nyt piikkinä johonkin ja tulet samaa tietä takaisin. Jos haluat vaihtelua reittiin täytyy mennä naapurimaiden kautta.

Vierailija
44/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä siellä on syytä käydä, jos ei ole mitään asiaa.

Vierailija
45/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä tietää asioita esim Helsingistä, vaikka siellä en olisi käynytkään. Ja toisaalta vaikka olen melkein vuosittain käynyt siellä, en kyllä osaisi siitä kovin paljoa kertoa. Aiemmin en kehdannut kenellekään sanoa, etten ole koskaan käynyt Tallinnassa. Nyt kun olen siellä kerran käynyt, melkein nolotttaa sanoa, että olen siellä käynyt, kun en paljon satamaa pidemmälle päässyt (eli en juurikaan mitään oppinut). En koe tuolla matkallani kovinkaan paljon sivistystäni kartuttaneeni.

Vierailija
46/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkopuolella? Luulee että maailma loppuu siihen kun Ikean valoja ei enään näy.

Vierailija
47/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joo, eivät mun mieheni hollantilaiset isovanhemmatkaan ole "sotien jälkeen" käyneet Amsterdamissa. Kai se on verrannollista.

Vierailija
48/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

IMun mielestä helsinkiläiset on sivistymättömiä juntteja, jotka eivät tiedä edes Suomen kuutta suurimpaa kaupunkia!

Vierailija
49/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ne asiat sitten ovat mitä siellä pitää nähdä, että se kuuluu siihen yleissivistykseen? Jos esimerkiksi käy Oulunkylässä sukulaisen luona, onko se yhtä sivistävää kuin Kiasma? Voihan Helsingissä käydä ei-sivistävässä tarkoituksessakin.

todennäköisesti sivistävämpää ja enemmän mieleen jäävää kuin Kiasman läpi ravaaminen - ellei sitten sukulaiset ole jotenkin ahdistavia ja erityinen mielenkiinto nykytaiteeseen.

Vierailija
50/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuonne menee tollistelemaan jos ei ole sinne mitään asiaa. Näkeehän sitä telkkarista melkein joka päivä. Ei siellä mitään niin ihmeellistä ole. Itse olen käynyt pari kertaa ja ei kyllä sivistänyt yhtään :)

Vierailija
51/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin se kertoo paljon ihmisestä

Vierailija
52/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää jotain Helsingistä ja miksei New Yorkistakin käymättä siellä. Myanmarissakin on kuulemma ollut paha myrsky.

Vierailija
53/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää jotain Helsingistä ja miksei New Yorkistakin käymättä siellä. Myanmarissakin on kuulemma ollut paha myrsky.

kertoohan se yleensä jonkunlaisesta nurkkapatrioottisuudesta tai jämähtäneisyydestä, jos perse kasvaa naavaa samalla paikkakunnalla koko iän. Mutta yksin käynti Helsingissä ei ole se kriteeri, millä voi tällaista jämähtäneisyyttä mitata.

Vierailija
54/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole muualla Kuin Helsingissä ja lähiympäristössä palloillut. Siinäpä vasta kapea-alainen juntti.

Vierailija
55/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole muualla Kuin Helsingissä ja lähiympäristössä palloillut. Siinäpä vasta kapea-alainen juntti.

tehdä tai nähdä jotain uutta. Se, että ei ole kiinnostunut mistään muusta kuin ihan siitä omasta lähiympäristöstä, ja lähipiiristä. Se kertoo sivistymättömyydestä.

Vierailija
56/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä nyt Korkeasaaressa ja Linnanmäellä kuuluu jokaisen käydä

Vierailija
57/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranuan eläinpuistossa ja tivolissa Rovaniemellä. En tarvi Helsinkiä.

Vierailija
58/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä varsinkaan mikään yleissivistyksen mittari. Minä olen käynyt Helsingissä vain penskana ja toivon, ettei enää tarvitsisi mennäkään. Helsinkiä näkee kyllä joka tuutista, jos kiinnostusta riittää. Koen sivistyneeni huomattavasti enemmän, kun olen kiertänyt Suomen muita kaupunkeja ja kuntia. Olen saanut reissuillani paljon sellaista oppia ja sivistystä, mitä muualta en olisi saanut. Helsinki-tietoutta saa kyllä siellä käymättäkin, joten reissut kannattaa käyttää muuhun.

Vierailija
59/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin 40 vuotias Kilpisjärveläinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi