Naapuri luistelee tuolla tiellä ja toinen naapuri hiekottaa
Mä lapioin lunta hiekan päälle ja kakarat heittää vettä.
Keitin sitten kahvit ja kaakaot, pullatkin leivoin. Tuolla ne nyt niitä lipittää ja mussuttaa.
Kommentit (9)
Nyt se naapuri teki piruetin ja se toinen naapuri jahtaa niitä kersoja lapiolla. Kahvitermarin toivat onneksi takaisin ja kupit sekä pullalautasen.
Heh, tästä sais tehtyä hyvän sarjakuvan :D Tosin aika absurdin kun mitään en tajunnut.
Mietin, jos menisin tekemään nyt lumiukon tuohon pihalle. Noilla naapureilla joku kumma tarve pilata toisen ilo. Ekaks toinen luistelee onnessaan jäisellä pihatiellä ja sit toinen tulee ja viskoo hiekkaa, että luistelu tyssäisi siihen. Kato ettei kaadu. Tavallaan ymmärrän, mutta olis nyt kerrankin antanut toisen luistella, kun niin näytti siitä nauttivan. Mutta ei. Pakko se oli mennä nyt se hiekka sinne viskomaan. Onneksi noi kersat haluaa kanssa pelata lätkää, että on ton reppana naapurin puolella. Mä nyt viskoin vaan sitä lunta sinne tienpenkalle, että saan auton ajettua pihaan. Niin paljon tuota lunta ja nyt ku sää lauhtui, niin aika raskasta tehdä lumitöitä.
Joo, mä meen tekemään sen lumiukon ja tarjoan noille toisen kierroksen pullia.
Perhana, unohdin pullat uuniin ja nyt tuli sitten aika paistuneita pullia. Onneksi ei vielä palaneita, kait ihan syötäviä kuitenkin. Oisko joku teistä halunnut kanssa pullia? Tein vähän turhan ison taikinan ja ajattelin pakastaa suurimman osa, mutta pakkanen täynnä. Pitäs hankkia kyllä se arkkupakastin. Mistähän sais edullisesti? Sit pitäis leipoa pipareita ja joulutorttuja kanssa. Mut niitä en kyllä noille naapureille taida tarjota. Säästän sukulaistytöille. 5 tyttöä, ihania. Tulee joulupyhinä käymään.
No mutta. Pihan kersat oli jo alotellu näköjään lumiukkojen tekoa, meen kaveriksi. Niin kivaa hommaa.
No nyt se lumi sit suli pois ja mun lumiukko siinä samalla. Mut enää ei naapurit tappele, kun ei voi luistella, eikä tartte hiekottaa. Jännään tässä nyt, et josko ne aloittais kuitenkin taas jonkunlaisen kinastelun, hauskoja tyyppejä. Kerran ne tappeli siitä, kun toinen oli pakannut tavarat kaupassa muovipussiin. Kun pitäisi aina olla se oma kassi mukana. Sit ois muka pitänyt kuulemma mielummin ottaa se paperikassi muovipussin sijaan, jos kassi unohtuu. Tuosta ne väänsi ja käänsi. Kuulemma luonto saastuu tuosta muovipussista. Tavallaan ymmärrän kyllä ton pointin, mutta yksi muovipussi? Jos nyt olis ollut kyse koko kylän muovipusseista, olisin minäkin metakan nostanut. Vähän harmittaa noi kersat nyt, kun lumet suli. Niillä oli niin hauska jääliukumäki noiden naapurien pihojen välissä :D Siitä ne meni vauhdilla ja naapurit hermostu siihen metakkaan. Vanhin kersoista keksi ottaa autotallista puutarhaletkun ja kasteli sit sen mäen kunnolla. Mä kävin salaa illalla sitä koittamassa. Otin pahvinpalasen ja laskin sillä. Oi joi kun oli hupaisaa. Täytyykin tämä päivä leipoa joulutorttuja ja pipareita, saa vähän joulun tunnelmaa, kun maa on noin mustana.
Mitää? :D