Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija
Poiminta

Mihin katosivat erilliset, ovelliset keittiöt, joissa ei tarvinnut kokkailla pepun kolahdellessa sohvaan?

• ylös 868
  • alas 56

Sivut

Kommentit (570)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tulevat taas muotiin kyllä. Jos nyt rakennettaisi niin tulisi erillinen keittiö avomallisen sijasta.

• ylös 387
  • alas 45
Vierailija

Mitä enemmän on suljettuja tiloja ja seiniä, sitä enemmän menee neliöitä hukkaan.  Avokeittiö säästää huomattavasti tilaa ja on sitä paitsi usein käytännöllisempi kuin umpikeittiö.

• ylös 213
  • alas 612
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tulevat taas muotiin kyllä. Jos nyt rakennettaisi niin tulisi erillinen keittiö avomallisen sijasta.

Ei taida ihan pitää paikaansa.  Uusissa asunnoissa, joita esimerkiksi lehdissä mainostetaan, pohjapiirroksessa ei esiinny kuin avokeittiöitä.  En ota kantaa onko se hyvä vai huono asia.

• ylös 273
  • alas 23
Vierailija

Ne katosivat, koska nykyään on rakastettava kokkailla useana iltana viikossa isolle ystäväporukalle samalla kun seurustelee heidän kanssaan. Näinhän meille kertoo jokainen sisustuslehteen haastateltava.

• ylös 1.1k
  • alas 10
Vierailija

Harva enää tekee kotona niitä isompia kokkauksia mitä vanhassa maailmassa. Kesällä toki grillissä pihalla, mutta se on oma lukunsa.

• ylös 63
  • alas 304
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Omaan naapurustoon on valmistunut kolme omakotitaloa tämän kesän aikana. Kaikissa avokeittiö. että koska tämä sinun "nyt" mahtaa olla?

• ylös 107
  • alas 145
Vierailija

Eihän nykyisin muutenkaan suosita asunnoissa suljettavia huoneita.  Kaksiossa, joka ei ole kulmassa eikä läpitalon eli ikkunat ovat samaan suuntaan, makuuhuoneeseen mennään usein olohuoneesta ulkoseinän läheltä, ja makuuhuoneen erottaa olohuoneesta vain liukuovi.

• ylös 223
  • alas 6
Vierailija

Älytön muoti. Jossain pikkuluukussa tuon ymmärtää, mutta ei muuten.
Yksikään tiskikone ei ole äänetön eikä yksikään liesituuletin vedä kaikkia hajuja pois.

• ylös 768
  • alas 47
Vierailija

Minä tykkään katsoa telkkaa ruokaa laittaessa, niin avomalli sopii minulle. Sohvalta on myös jääkaapille lyhyempi matka. Mutta ymmärrän, että joku haluaa erillisen keittiönkin, jotkut haluaa erillisen ruokailuhuoneenkin.

• ylös 277
  • alas 33
Vierailija

Mun olohuoneessa ei ole eikä tule olemaan keittiön kalusteita. Tai jääkaappia, ihan kuin Uuno Turhapuro-elokuvassa.

• ylös 316
  • alas 18
Vierailija

Asun 70-luvun elementtitalossa kaksiossa, 58m2, ja tässä on kunnollinen ovellinen keittiö, mahtuu ruokapöytä 5lle, ja kaikki muutkin huoneet väljän oloisia. Myös kylpyhuone ja vaatehuone. Putkikuilu on keittiön ja kylppärin välissä, ei kuulu kohinat huoneisiin. Nyt olen katsellut näitä uusia asuntoja, eikä niissä ole yhtä hyviä pohjia. Just nämä keittiönurkat tai kylppärit makuuhuoneen seinän takana, ei ei. Asun mieluummin neukkukuutiossa edelleen.

• ylös 522
  • alas 9
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun olohuoneessa ei ole eikä tule olemaan keittiön kalusteita. Tai jääkaappia, ihan kuin Uuno Turhapuro-elokuvassa.

Uuno oli mun idoli lapsena, siitäkö tämä avokeittiö - innostus johtuukin?

• ylös 122
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Säästetään tilaa ja kalliita neliöitä.

Sekä tehdään kokkaamisesta sosiaalinen tilanne sen sijaan, että yleensä vaimo piiloutuu yksin keittiöön kokkaamaan perheen tai vieraiden viihtyessä olohuoneessa.

• ylös 115
  • alas 205
Vierailija

Meidän kakkosasunnossa eräässä suurkaupungissa ulkomailla on tällainen otsikossa kuvailtu. Onhan se kiva katsella telkkaria sohvalla samalla kun kumppani ruskistaa kyljyksiä ja tiskikone hurisee vieressä. Not.

• ylös 310
  • alas 26

Sivut