Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen nainen käyttää Longchampin kangaslaukkua (le pliage)??!!

Vierailija
25.11.2013 |

Siis arkilaukkuna. Mun mielestä sellainen, jolla ei ole varaa oikeaan merkkilaukkuun, joten pakko ostaa sellainen, ja sitten ollaan muka vielä niin ylpeitä siitä.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on monta Longchampin veskaa, ja rakastan niitä! Parasta niissä on ajattomuus, 10 vuotta sitten hankkimani ovat ihan yhtä tyylikkäitä vielä tänäkin päivänä eli ovat todella hintansa väärtejä :)

Vierailija
2/101 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä on sellaisten blogien tarkoitus jossa haukutaan ja mollataan tiettyjä tuotteita ja vielä niitä kaikkia (lukijoita) jotka käyttää/ostaa niitä tuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 10:11"]

http://www.lily.fi/blogit/jennyb/longchamp-fashion-quirk-ruined-taste

Oisko tää ap?

[/quote]

Olipas asenteellinen blogikirjoitus! Miten joku voi vihata jotain laukkumerkkiä näin paljon.

Vierailija
4/101 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 10:11"]

http://www.lily.fi/blogit/jennyb/longchamp-fashion-quirk-ruined-taste

Oisko tää ap?

[/quote]

Olipas asenteellinen blogikirjoitus! Miten joku voi vihata jotain laukkumerkkiä näin paljon.

[/quote]

Niin ja sitten toisessa postauksessaan ihaili Vuittonin logokuviolaukkuja. Kenellähän se on se huono maku :D

Vierailija
5/101 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:50"]

Minkälainen nainen tietää mikä tuo on??? Voi iesus, ja pitäis olla vielä joku susiruma merkkilaukku ja olla ylpee laukusta jossa on joku merkki???

Mulle käsilaukussa merkkaa käytännöllisyys ja se että se on hieno (väri&kuviot) ja se että multa kuluu mahdollisimman vähän rahaa siihen, ostan kuitenkin puolen vuoden tai vuoden päästä uuden. Minä käytän rahani mielummin johonkin muuhun.

[/quote]

No eihän tuo nyt mikään erikoinen merkkilaukku ole, minulla on käytössä, sillä sinne mahtuu paljon tavaraa, se kestää paljon painoa, kestää säätä kuin säätä, ja jos tulee jotain likaa, voi pyyhkäistä helposti puhtaaksi. Juuri vähän aikaa sitten myin n. 12 vuotta vanhan Longchampini (joka oli muuten edelleen uutta vastaavassa kunnossa) varmaan kalliimpaan hintaa kuin olin sen alunperin ostanut.

Toiset meistä pitävät klassisesta tyylistä ja hillityistä väreistä, toiset räikeästä ja kuviollisesta. Uskoisin, että tuo tällä hetkellä käytössäni oleva, 100 euroa maksanut Longchampini tulee käytössä paljon edullisemmaksi kuin useampi huonolaatuinen halpislaukku.

Vierailija
6/101 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:48"]

Mua sen sijaan vähän kiinnostaisi tietää miksi jotkut käyttää Longchampin sitä sellaista pienehköä jotain toalettilaukkua esimerkiksi baarissa ikäänkuin clutchina? Onko ne siis ihan vaan niin kivan näköisiä jonkun mielestä, että sopivat juhlavaatteidenkin kanssa vai mikä tämä juttu on? Joo, ei ole multa mitenkään pois, mutta jotenkin vaan niin erikoisen tuntuista kannella jotain meikkipussia mukana.

[/quote]

Käyttäähän ne monet Vuittonin Pochette Accessory -pussukkaa iltalaukkuna, sekin on tehty meikkilaukuksi ja siinä on se hihna sitä varten että sen voi laittaa sillä klipsillä ison laukun sisäpuolelle kiinni niihin metallisiin D-lenksuihin joita Vuittonin laukkujen sisällä yleensä on (esim. Neverfull).

Vierailija
7/101 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:10"]

Mun mielestä kyseinen laukku on kaamea mummolaukku!

[/quote]

Jos tuolle MUMMOlinjalle lähdetään niin eiköhän Vuittonin monogrammi ja Chanelin tikkilaukut ole sitä sarjaa :DDD Nehän on suunniteltu alunperin keski-ikäis- ja eläkeläisrouville joilla oli sellainen vanha tyyli ja varaa ostaakin niitä. Olen itse 30+ ja sitä mieltä että suostun kantamaan sellaisia vasta yli viiskympisenä, jos silloinkaan.

Ihmetyttää nuoret suomalaiset bloggaajat joilla jokin pakkomielle näyttää keski-ikäiseltä tantalta ja vetää tikkilaukut olalle/käteen, tikkitakit/liivit päälle ja tikkikumpparit jalkaan!

Vierailija
8/101 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittien nuorilla kuninkaallisilla ja Ruotsin prinsessoilla on näkynyt noita nylonkasseja. On se ihme jos ei kosmopoliittisille suomalaisille kelpaa! ;D Suomalaiset vaatii vaan jotain Vittuunia koska sillä pystyy leuhkimaan, edes vähän jos ei millään muulla pysty brassailla.

Vierailija
9/101 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Longchampin ja M.Korsin kantajat käyttää sitä kuin mitä tahansa laukkua, mutta Vuittonin omistajat kuskaavat niitä laukkujaan arvokkaamman näköisesti laukku pitkällä nostaen, kuin ne olisivat jotain kallisarvoisia esikoislapsia!

Vierailija
10/101 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin etsinyt sopivaa koululaukkua. Tuo onkin just sopiva mulle, kiitos vinkistä ap. :)

Vierailija
11/101 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:03"]

Justiinsa joo, kukaan ei vaan kehtaa tunnustaa täällä halveksuvansa niitä.. Itse en kyllä varmasti käyttäisi, enkä muitakaan persaukisten pissislaukkuja.

ap

[/quote]

Tuo ei ole pissislaukkua nähnytkään, täydellinen on täti-ihmisten arkilaukku! Nykyään alkaa näkyä täällä Suomessakin nuoremmilla naisilla, kun on päästy eroon Guess-ihannoinnista.

Vierailija
12/101 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita näkee yleensä keski-iän ylittäneillä ja teini-ikäisillä. Monta kertaa bussilla kulkiessakin oon naureskellu, miten oikeasti joka toisella bussiin astuvalla teinitytöllä on just tuo laukku. Samoin aina muutamalla mummolla yleensä.

Samalla tavalla kaupungillakin kävellessä heti teinilaumaa ohittaessa huomaa, että joka toinen tyttö kantaa samaa kassia mukanaan.

Vierailija
13/101 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukkuni on kovassakin arkikäytössä ostoskassina. Aina mukana kaupunkilomilla olkalaukussani, jos vaikka sattuisi löytämään jotain kivaa. Kestävä, kevyt kantaa ja mahtuu pieneen olkalaukkuun. 

Vierailija
14/101 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:48"]

Mua sen sijaan vähän kiinnostaisi tietää miksi jotkut käyttää Longchampin sitä sellaista pienehköä jotain toalettilaukkua esimerkiksi baarissa ikäänkuin clutchina? Onko ne siis ihan vaan niin kivan näköisiä jonkun mielestä, että sopivat juhlavaatteidenkin kanssa vai mikä tämä juttu on? Joo, ei ole multa mitenkään pois, mutta jotenkin vaan niin erikoisen tuntuista kannella jotain meikkipussia mukana.

[/quote]

Käyttäähän ne monet Vuittonin Pochette Accessory -pussukkaa iltalaukkuna, sekin on tehty meikkilaukuksi ja siinä on se hihna sitä varten että sen voi laittaa sillä klipsillä ison laukun sisäpuolelle kiinni niihin metallisiin D-lenksuihin joita Vuittonin laukkujen sisällä yleensä on (esim. Neverfull).
[/quote]

Onko se nyt sitten joku puolustus, että noin tehdään Luikkareillakin? ;) Musta se on silti vähän hölmön näköistä kuljeskella ympäriinsä toalettipussin kanssa. Mulla on muuten kyllä Pochette ja myönnän sitä joskus käyttäneeni pitkän hihnan kanssa rentona pussukkana, johon mahtuu pikkulompsa, avaimet ja huulirasva esim. reissatessa, joten taidan näyttää itsekin toopelta vaikka useimmiten Pochette oikeaa hommaansa hoitaakin. Iltalaukuksi en kyllä sitäkään miellä.

Vierailija
15/101 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän. Ensin sellainen ostettiin perheen teinille. Kerran sitä laukkua sitten lainasin ja totesin erinomaiseksi: riittävän iso läppärille ja papereille, kuitenkin kevyt kantaa. Ostin sitten samanlaisen myös itselleni. Hinta/laatusuhde hyvä, kun osti Stokkan 20% alekupongilla. Lapsen laukusta meni vetoketju rikki vuoden käytön jälkeen ja se korvattiin ilmaiseksi.

Vierailija
16/101 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Haluatko tavata mut jotta näet millainen olen :) Sano aika ja paikka! Otan laukun mukaan niin näet kokonaisuuden :)

Vierailija
17/101 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on se kuvioitu kesän sesonkikuosi, se on ihana! ja käytän ihan normaalina laukkuna, mutta on hivenen herkkä. 

peruslaukun kopiot maksavat turistiliikkeissä alle 10 e koko kuin koko ja väri kuin väri. sellaista elämä on.

Vierailija
18/101 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 18:04"]Minä! Minulla on useita Longchampin laukkuja kertynyt vuosien varrella. Olen 28-vuotias akateemisen koulutuksen omaava nainen, jonka vuositulot ovat 78 000 euroa. Asun Keski-Euroopassa, harrastan juoksua ja vapaa-aikanini tykkään lukea. Kaupoissa en juurikaan viihdy, tilaan vaatteeni suurimmaksi osaksi netistä. Pitkien työpäivieni vuoksi en usein edes ennätä ruokakauppaan. 

Minulla on paljon ystäviä, matkustan vapaa-ajallani paljon. Tänä vuonna olen lomaillut ja ollut työmatkoilla yhteensä yhdeksässä maassa.

Haluatko tietää jotain lisää?
[/quote]

Sori, jos olisit akateemisesti koulutettu et käyttäisi verbiä: omaava.

Vierailija
19/101 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:46"]

toi longchamp ei kyllä oo merkkilaukku verrattuna michael kors:iin:)

[/quote]

Krhm... MK on parina viime vuotena itsensä läpi lyönyt, melko nuori koko laukkubisneksessä, joten enpä nyt menisi Longchampia sen rinnalla lyttäämään. Longchampilla on kuitenkin pitkät perinteet ja heiltä löytyy monia muitakin klassisia malleja kuin Le Pliage.

Ja itselläni on tuo Le Pliage mustana konjakinvärisillä hihnoilla ja läpällä, oon tykännyt. Meni opiskellessa koulukassista, kun raaski laittaa ne kaikki tarvittavat kirjat sinne ja ei tarvinnut pelätä sitä, että laukun hihnat pettäisivät ja vaikka olisivatkin pettäneet, ei olisi kauhean kalliiksi tullut ostaa uutta tilalle. Lisäksi pitää vettä ja tuosta kankaasta on näppärä pyyhkäistä lika pois, ei tarvitse siis turhaan varoa. Mulle laukku on puhdas hyödyke, toki nyt sen verran katson, että edes noin suunnilleen sopii muuhun asuun, mutta sellaista veskaa en kaappiini huolisi, jota joutaisi kokoajan varoa ja varjella. Oon käyttänyt tuota ihan töissäkin (olen akateemisesti koulutettu, toimistotöitä), asiakastapaamisia ja kokouspäiviä varten mulla on kyllä sitten ihan salkkumainen laukku. Pari vähän kalliimpaa pikkulaukkua omistan, mutta ne nyt on muutenkin säästetty erikoistilanteisiin, eikä mulla ne ole arkikäytössä ollenkaan.

Eli summasummarum, loistava hinta-laatusuhde, kestää säätä ja käyttöä, ja mahduttaa sisäänsä puoli omaisuutta kevyesti. Siistin näköinen, eikä huuda logoa samalla tapaa kuin moni muu merkkiveska.

Vierailija
20/101 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy mahdollisia miestäsi ja lapsiasi, vaikutat mulkulta ämmältä ap. On itsellänikin varaa laukkuihin, mutta en ikinä kuvittelisi olevani parempi kuin joku muu tai tekisi noin turhsnpäiväistä aloitusta.