Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos aikaa ja energiaa olisi rajattomasti... (siivousrutiineista)

Vierailija
25.11.2013 |

Jos sinulla olisi rajattomasti aikaa ja energiaa tai ilmainen siivooja käytössäsi niin paljon kuin haluat, kuinka usein teillä siivottaisi ja mitä?

Tässä omia ajatuksiani:

- imurointi joka päivä koirankarvojen vuoksi

- lattioiden moppaus kaksi kertaa viikossa

- kerran viikossa perusteellinen pölyjen pyyhkiminen, myös hankalista paikoista

- wc:n pesu kaksi kertaa viikossa

- kylpyhuoneen pesu kerran viikossa (likaisuuden mukaan kevyempi/raskaampi puhdistus)

- kerran viikossa pyyhkeiden ja lakanoiden vaihto puhtaisiin

- vaatteiden pyykkihuolto kaksi kertaa viikossa

- ikkunoiden pesu kaksi kertaa vuodessa

- keittiön puhtaanapito joka päivä

- kodinkoneiden (tiski- ja pyykkikone, jääkaappi-pakastin) puhdistus tarvittaessa, ehkä joka toinen kuukausi

Nyt, kun itse katson tuota listaa, eivät nämä "ihannerutiinit" olisi kovin kuormittavaa hoitaa. Inhoan imurointia, mutta jos sen tekisi joka päivä, aikaa kuluisi vain murto-osa vrt. viikoittain. Minulla olisi useimmiten aikaakin, mutta energiaa ei niin usein.

Mitä teidän ihannerutiininne siivouksen suhteen olisivat? Haaveiletteko vain, vai toimitteko jo sen mukaan?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan lakanat kerran kahdessa viikossa, lattioita pesin ennen viikottain kun lapset olivat pieniä mutta nykyään kerran kuussa, tahrat pyyhitään toki heti. Pyykkiä pesen tarpeen mukaan, keittiö on aina siisti, imuroin kahdesti viikossa, kerran kuussa myös sohvat ja patjat ja muut, eteistä joutuu lakaisemaan useammin  kurakautena. Tarpeen mukaan siis.

Vierailija
2/2 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi ymmärtää, miten siivous on naisille noin äärettömän tärkeää??!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla