Minä ja mieheni emme halua koskaan lapsia.. Kysyttävää?
Kommentit (37)
Joo. Miksi teillä on tarve julistaa tätä asiaa muille? Miksi oletatte sen kiinnostavan muita?
Oletteko harkinneet tai hankkineet pysyvää ehkäisyä? Mitä?
Koska ja miten ajatus lapsettomaksi jättäytymisestä kehittyi?
Mitä aiotte tehdä niillä 260 000 eurolla, jotka säästätte keskimääräiseen kaksilapsiseen perheeseen verrattuna?
Miksi olet Vauva-lehden mammapalstalla tästä puhumassa? Oisko kuitenkin niin, että miehesi, sua vanhempana ja varakkaampana, on päättänyt tän asian ja sä et oikeasti olekaan siitä varma..?
Yllättävän moni, kun kuulee asiasta rupeaa valistamaan miten elämä on lapsen saannin jälkeen vasta sitä oikeaa elämää, ei samanlaista onnellisuutta ja rakkautta voi tuntea, jos ei ole lasta ynm ynm. Ajattelin, jos täältäkin joku pirttihirmu röllömaha mamma rupeaa samaa höpöttämään ;)
AP
ap käynyt näköjään peukuttamassa alaspäin kommentteja nro 2 ja 3. Miksi ei vastaa, kun kerran laittoi otsikkoonsa 'kysyttävää'?
Mies on laittanut piuhat poikki.
Lapsi ei vaan kuulu ja sovi meidän elämään.. Ei sillä, ettemme tykkäisi lapsista.
ap
En minäkään (luultavasti) halua, mutta en pidä asiaa julistamisen arvoisena.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 11:58"]
Miksi olet Vauva-lehden mammapalstalla tästä puhumassa? Oisko kuitenkin niin, että miehesi, sua vanhempana ja varakkaampana, on päättänyt tän asian ja sä et oikeasti olekaan siitä varma..?
[/quote]
En ole aloittaja, mutta viimeksi kun tarkistin, tämä oli Aihe vapaa, ei mikään mammapalsta. Miten te mammat jaksatte roikkua täällä Av:llä, kun etusivulla on yleensä vain muutama vauvoihin liittyvä keskustelu?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 12:00"]
Yllättävän moni, kun kuulee asiasta rupeaa valistamaan miten elämä on lapsen saannin jälkeen vasta sitä oikeaa elämää, ei samanlaista onnellisuutta ja rakkautta voi tuntea, jos ei ole lasta ynm ynm. Ajattelin, jos täältäkin joku pirttihirmu röllömaha mamma rupeaa samaa höpöttämään ;)
AP
[/quote]
Oletpas sinä epävarma päätöksestäsi, kun olet niin puolustuskannalla, vaikka kukaan ei kyseenalaista ajatustasi.
Tietääkö miehesi tästä päätöksestäsi?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 12:01"]
ap käynyt näköjään peukuttamassa alaspäin kommentteja nro 2 ja 3.
[/quote]
Ei, se olin minä. Älä auo päätäsi asioista, joista et mitään tiedä. Se paljastaa yksinkertaisuutesi. -4
Tuskin tulen itsekään lapsia hankkimaan, mutta koska olet noin nuori niin voi olla että muutat vielä mielesi ihan vain siksikin että nyt olet kimpassa miehen kanssa joka ei selvästikään lapsia tule ikinä tekemään ja nuorempana omat mielipiteet sekoittuu monesti parisuhteen toisen osapuolen mielipiteisiin, kun mies on sinua vanhempikin.
Aaaaws, söpöä. :) Ihan että 24-vuotiaana osaa sanoa, mikä sopii tuleviin 20 vuoteen (realistinen lisääntymisaika) ja mikä ei. Niin, mies tosiaankin on asian päättänyt olemalla steriloitu; sinun on siihen pitänyt mukautua.
Tämä on loistoesimerkki ketjusta, johon muu media viittaa...
Minulla on myös sellainen tunne, etten halua lapsia. Myönnän kuitenkin, että olen vähän epävarma asian suhteen. Jos asiasta haluaa keskustella, kommentit ovat yleensä luokkaa "no älä sitten tee lapsia, ei niitä ole kenenkään pakko hankkia". Ei olekaan. Minusta on kuitenkin harmi, ettei asiasta voi oikein keskustella tämän syvällisemmin. Tehokkaan ehkäisyn historia on aika lyhyt. Aikaisemmin lapsia vain tuli parisuhteessa eläville ihmisille. Minun sukupolveni on ensimmäisiä ihmiskunnan historiassa, joka todella saa päättää lastenhakinnasta. Minusta tuntuu raskaalta, että siihen päätökseen ei ole kenelläkään mitään muuta tukea tai ajatuksia kuin "älä sitten tee".
Tämähän ei ollut mikään kysymys aloittajalle. Kunhan pohdiskelin.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 12:10"]
Aaaaws, söpöä. :) Ihan että 24-vuotiaana osaa sanoa, mikä sopii tuleviin 20 vuoteen (realistinen lisääntymisaika) ja mikä ei.
[/quote]
Moni tietää jäävänsä lapsettomaksi jo hyvin nuorena: http://www.vauva.fi/keskustelu/3873177/ketju/uskotko_etta_on_mahdollista_tietaa_nuoresta_pitaen_ettei_halua_omia_lapsia
olette söpöjä pikkulapsia, joiden täytyy julistaa "koko maailmalle" todella "yksilöllisestä" päätöksestänne. Hohhoijjaaa, olettekin niin erityisiä ja ensimmäisiä, jotka uhmaavat ikiaikaista lapsentekoa!
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 12:13"]
Minun sukupolveni on ensimmäisiä ihmiskunnan historiassa, joka todella saa päättää lastenhakinnasta. Minusta tuntuu raskaalta, että siihen päätökseen ei ole kenelläkään mitään muuta tukea tai ajatuksia kuin "älä sitten tee".
[/quote]
Hyvä näkökulma. Mistä kysymyksistä haluaisit keskustella?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 12:01"]
ap käynyt näköjään peukuttamassa alaspäin kommentteja nro 2 ja 3.
[/quote]
Ei, se olin minä. Älä auo päätäsi asioista, joista et mitään tiedä. Se paljastaa yksinkertaisuutesi. -4
[/quote]
Minulla on tietääkseni yhtäläinen oikeus osallistua keskusteluun. Vai jaatko sinä (4) puheenvuorot? Mistä tiedät, etten tiedä mitään lapsettomuudesta? Ainoa, kenen yksinkertaisuus on tullut ilmi, olet sinä.
Ei ole kysyttävää. Älkää sitten tehkö lapsia, jos ette niitä halua.