Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on elää alkoholistin kanssa?

Vierailija
18.11.2013 |

Z

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheaa, kahden alkoholistin lapsi :(

Vanhemmat ei ollu kotona ikinä, vaan baareissa.

Luulen, että ehkä vain kokemus pohja mutien kautta (valitettavasti) saa kaverisi

tajuamaan, ettei toista ihmistä voi parantaa alkoholimista.

Vierailija
2/14 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on tuurijuoppo. Ennen en voinut koskaan tietää, milloin juominen alkaa, nykyään sentään tiedän. Se alkaa aina jos on tiedossa "hauska ilta kavereiden kanssa" tai joku superhupaisa laivareissu. Mies tietää tasan tarkkaan itsekin miten noissa käy, ja silti on pakko mennä. Kai se on jotain itsepetosta tai sitten ihan tietoinen valinta vetää homma perseelleen.

Silloin kun mies ei juo, meidän elämä on ihan normaalia. En tunne mitään ahdistusta, että koska se nyt alkaa juoda ja mitä jos se repsahtaa. Mutta silloin kun hän juo, toivon lähinnä että mies pysyy poissa eikä tule ennen kuin on selvinpäin. Ennen toivoin miehen olevan aina kotona, nykyään en halua häntä tänne lainkaan kännissä. Minulle tulee silloin turvaton olo - en voi tietää, jos mies vaikka yöllä kännissä alkaa lämmittää uunia ja sitten se jää päälle tms. En myöskään pysty elämään mitenkään normaalisti jos känninen mies heiluu täällä.

En suosittele suhdetta alkoholistin kanssa. Itse liukenisin ellei meillä olisi vielä pientä lasta. Täytyy katsoa uudelleen kun lapsi on vähän isompi. Ja ne jotka tulevat nyt vonkumaan lapsen edusta, niin minä en aio ottaa sitä riskiä että mies tapaa lasta kahden kesken ja hoitaa lasta kännissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se taitaa niin olla että ei tytärtä voi tuossa vaiheessa oikein mitenkään auttaa, itse olin samassa tilanteessa nuorena, ja mies oli vielä vanhempi (valehteli ikänsä) ja minä tein hänen kanssaan vielä lapsenkin, mutta kyllä se elämä otti koville, ja siitä on jäänyt jäljet vaikka se elämä tuntuu näin 14 vuoden jälkeen jo kaukaiselta unelta. 

Kun tyttö huomaa että ei pysty miestä pelastamaan, ja joutuu pohjakosketukseen, tukekaa silloin häntä kun hän pyrkii takaisin pinnalle ja omaan itsenäiseen elämään. Älkää moittiko häntä hänen tekemistään valinnoista, hän varmasti moittii itseään ihan tarpeeksi, sanokaa tyttärelle että hän on vahva ja urhea nainen ja tulee varmasti nousemaan jaloilleen ja pärjää elämässä. Siinä tulee käytyä rankka elämänkoulu läpi, ja sen jälkeen pärjää missä vaan.

Vierailija
4/14 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ahdistavaa, ettei sitä voi oikein sanoin kuvailla. No, helvetti.

Vierailija
5/14 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.En ole onneksi elänyt.

Vierailija
6/14 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen raskasta ja ahdistavaa.

Vierailija
7/14 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella raskasta, epätoivoista, masentavaa ja ahdistavaa. En suosittele pahimmalle vihamiehellenikään. Jos olet ajatellut suhdetta alkiholistin kanssa, niin ota jalat alle ja pakene, kun vielä voit. Alkoholistissa on sekin kauhea vika, että juuri kun alat luottamaan häneen, hän alkaa taas juomaan. Ikinä et voi tietää, alkaako ja koska alkaa. Voi olla vaikka viiisi hyvää vuotta, olet jo onnellinen ja sitten reps... Taas mennään ja nainen vuodattaa kyyneleitä.

Vierailija
8/14 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistavaa,lähinnä rahan menon vuoksi. Olen itse velkaantunut kurkkuani myöten yrittäessäni pitää perheen taloutta pystyssä.

Vierailija
9/14 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkkiksen kanssa eläessä sairastut sinä itsekkin ja vähintään 5 läheistä jos he joutuvat seuraamaan sitä vierestä. En suosittele. Ota jalat alle ja juokse. Alkkikset ovat mahtavia manipuloimaan ja valehtelemaan. Älä ikinä usko mitään mitä hän sanoo. Kaikki mitä hänen suusta tulee on valetta !!

Vierailija
10/14 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapset saavat vääristyneen käsityksen aikuisista, alkoholinkäytöstä, menettävät ( jos sitä on koskaan ollutkaan) kunnioituksen vanhempaansa kohtaan. Todennäköisesti kasvavat alkoholisteiksi tai absolutisteiksi. 

Siis isäni on juoppo.

Vierailija
11/14 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vinkkejä, selviytymiskeinoja tilanteeseen, jossa parikymppinen tytär on muuttanut yhteen kolmekymppisen juopon miehen kanssa. Paperilla "vain kämppiksiä" tietenkin, lisäksi mies on mukava eikä mikään hullu väkivaltainen. Silti asetelma sellainen, että tyttö yrittää pelastaa ja rakastaa, laittaa ihan kaikki voimavaransa ja rahansa mieheen, opinnot jäämässä kesken enkä usko, että töitä löytyy. Tyttö järjesti asunnon ja miehen muuton, päätti elättää. Miehellä ikäisekseen jo rankka historia, läheltäpititilanteita, katkon yrityksiä, ajelehtii elämässä ja suhteesta toiseen, tytön kaltaiset "hoitajat" häntä hoitavat. Eli mies ei ole huijannut tyttöä tähän tilanteeseen vaan tyttö melkeinpä pakotti miehen, palvoo tätä ja haluaa pelastaa. Minusta tuntuu että elättämällä ja suojelemalla miestä tyttö saattaa jopa edistää viinaan kuolemista. Tyttö haluaa tehdä mieliksi miehelle ja olla miehen ainoa.

Mitkä tahansa kokemukset voisivat auttaa eteenpäin, joten kertokaa. Pitääkö tytön antaa katsoa tämä kortti loppuun. Rahahanat on ollut pakko panna kiinni. Miehelle toivon hyvää mutta miten järjestää sitä hänelle. Tytön sydän särkyisi jos mies "otettaisiin häneltä pois". Suhteella en silti näe tulevaisuutta.

Vierailija
12/14 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen nainen tekee mitä haluaa. Nuo 'hoitaminen', 'pelastaminen' ja 'parantaminen' kuulostavat niin lohduttoman lopulliselta. Varmaankin katsoo korttinsa loppuun. Näin se yleensä menee, ellei kuolema tule väliin. Läheisten interventio saa vaan entistä tiukemmalle puolustuskannalle (Me vastaan muu maailma).

Vierailija
13/14 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 : jokainen meistä tekee omat virheensä. Parempi tehdä ne parikymppisenä lapsettomana kuin kymmenen vuotta myöehmmin. Vaikka hän nyt menettää opiskelupaikkansa ja luottotietonsa, hän voi korjata ne myöhemmin.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: ahdistavaa, epäarmaa ja toisinana jopa epätoivoista.

Vierailija
14/14 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholisti-isä on pilannu mun elämän, tai ainakin koko lapsuuden, mutta onneks on mahtiäiti.