Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunteeko kukaan muu välillä ahdistusta muiden tyhmyydestä?

Vierailija
18.11.2013 |

En koe itsekään olevani mikään Einstein ja maailman nopein älyämään, ehkä hiukan keskimääräistä fiksumpi korkeintaan. Silti joskus nieleskelen ahdistuneena, kun luen esim. Iltasanomien kommenttiosiota erinäisten uutisten tai "uutisten" yhteydessä. Hyvänä esimerkkinä tämän jutun kommenttiosio, jonka perusteella ilmiselvä sarkasmi viuhuu pelottavan isolta osalta ihan yli:

10 hyvää syytä kieltää muumit

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288621376857.html#comments-anchor

Mä en oikein osaa sanoa, mikä mua noiden kommenttien lukemisessa eniten ahdistaa, mutta jotenkin epämääräisesti se liittyy sellaiseen tulevaisuudenuskon katoamiseen. Joskus vaan alkaa pelottaa, että mihin tämä maailma on menossa jos noin moni on noin toope. Iltasanomien kommentoijat eivät toki edusta kattavasti koko väestöä, mutta kyllä se jo jotain kertoo, jos noin moni missaa jutun pointin...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on taas tuntunut siltä, että joillakin tuuli viuhuu pään läpi niin pahasti, että kauhistuttaa. 

Vierailija
2/28 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi viettää kauheasti aikaa keskustelupalstoilla, sitten alkaa ahdistaa. Keskustelupalstoilla usein tyhjät tynnyrit suorastaan rämisevät, kun yleensä vähiten asioista tietävät ovat niitä kaikista vauhkoimpia "viisauksien" jakajia, jotka jankkaavat jotain itse keksimäänsä totuutta hamaan tappiin asti kykenemättä minkäänlaiseen järjelliseen dialogiin. 

Ihan jo pelkästään viestipuurakenne on monille ylivoimainen asia ymmärtää. Sitten kun ei sitä ymmärretä, niin vastaillaan kenelle sattuu eikä kukaan enää tiedä mikä vastaus on kenellekin tarkoitettu. Onneksi täällä ei ole sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten sellainen sosiaalinen tyhmyys. Tilannetajun puute. Esim. työpaikalla nuori nainen ja n. 50v mies kaksin ja mies 'rupattelee' silikonirinnoista.

Vierailija
4/28 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa Feissarimokat.fi

Vierailija
5/28 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 00:58"]

Lukekaa Feissarimokat.fi

[/quote]

En jaksa, kun siellä on varmasti feikkejä juttuja aika paljon.

Vierailija
6/28 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ala ahdistaa? Tunnen aina tyytyväisyyttä ku huomaan että joku on mua tyhmempi.

Vierailija
7/28 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niinkään tyhmyydestä, mutta tietämättömyyden ja tahallisen typeryyden määrä ottaa joskus koville.

Vierailija
8/28 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää juttu oli jo eilen.

Vierailija
9/28 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan pelottaa. Ihmiset vaahtoavat aivan käsittämättömän pienestä jolloin TODELLA kuohuttavat asiat jäävät taka-alalle.. Itsesuojelua? Tälläkin palstalla louskutetaan leuat väärällään milloin mistäkin PIKKUJUTUSTA. Energia suunnataan aivan väärin.

Vierailija
10/28 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 17:54"]

Tää juttu oli jo eilen.

[/quote]

Aijaa, no sori, en käy täällä joka päivä ;) (Vain melkein joka päivä.)

ap

Vierailija
11/28 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua. En vaadi ihmisiltä mitään kirjaviisautta, mutta ahdistaa (aikuiset) ihmiset jotka on niin tyhmiä etteivät osaa esim. alkeellisiakaan käytöstapoja (kiitos/anteeksi/roskat roskiin yms.)

Vierailija
12/28 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti valtaosa vastaajista luki pelkän otsikon...

Vierailija
13/28 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kanssa vain on meidän fiksujen elettävä, että osa porukasta on tavattoman vähäisellä aivokapasiteetilla varustettuja.

Vierailija
14/28 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy lukemassa linkin kommentteja, koska voin arvata tason jo etukäteen. Olen jättänyt muutenkin keskustelut pääasiassa lukematta, juuri tuon tason takia. Mutta yleisesti ottaen kyllä, et todellakaan ole ainoa ketä toisten ns. tyhmyys ahdistaa. Ollaan tästä myös muutaman kaverin kanssa puhuttu ja he ovat samoilla linjoilla. 

Vierailija
15/28 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte anteeksi pyydellä, mutta eikö ole jännää, että samaan asiaan on kiinnitetty huomiota. Tosin hieman eri näkökulmasta.

Mä en ahdistu ihmisten tyhmyydestä, mutta ahdistun toisten arvostelusta vähäpätöisissä asioissa, eräänlaista tyhmyyttä tietty sekin.

Vierailija
16/28 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kyllä tuntee. Tälläkin palstalla joka kerta, kun on näitä kieli poskella tehtyjä aloituksia, jotka ihan ilmiselvästi ovat vitsejä (esim. tulee mieleen aikoinaan pitkä ketju, jossa aloittaja kertoi "huolissaan" miehensä pudonneen sohvalta ja mitä nyt pitää tehdä, vastaavia on aina silloin tällöin). JOKA KERTA näissä ketjuissa on ainakin kolme kirjoittajaa, jotka kuvittelee aloittajan olevan tosissaan.

Tai tässä yhtenä päivänä joku oli jakanut sen "Hitler ja euron juusto" videon, niin eikös sieläkin pari kolme kuvitellut, että kyseessä on Mc Donald'sin mainos.

Vierailija
17/28 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usein. Ahdistaa ja pelottaa kun tuntuu näkevän asiat selvemmin, useammalta eri kantilta ja suuremmissa yhteyksissä kuin monet muut. Ihmiskunnalla ei ole tulevaisuutta ja jos on, se tulee aina ahneuden ja itsekkyyden vuoksi perustumaan muiden lajien ja luonnon jyräämiseen.

Vierailija
18/28 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa se, jatkuvasti. Toisaalta olen ollut huomaavinani, että keskustelussa kuin keskustelussa äänekkäimmin meuhkaavat juuri ne ns. tyhmät kun taas moni älykkäämpi on hiljaa, mikä saattaa vääristää lukijoiden älykkyyden arviointia.

Vierailija
19/28 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pelottaa, itse törmään tähän lähes päivittäin. Oma huumorintajuni on ehkä kieroutunut, mutta tykkään juuri sarkasmista ja tilannekomiikasta. Aika usein käy niin, että porukassa on ainakin yksi tai kaksi, jotka ei tajua vitsiä. Kuvittelevat sitten että minä olen ilkeä ja omituinen ihminen. 

Vierailija
20/28 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 17:54"]

Tää juttu oli jo eilen.

[/quote]

Saisko linkkiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi