Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mankkaan Akseli pöytävuokra 44€/vk + myyntiprovisio 2,5%

Vierailija
15.11.2013 |

Hei!

Käykö kukaan enää Akselissa, kun ovat lähteneet rahastuslinjalle pöytävuokriensa+provikoiden kanssa? 

En ole käynyt pariin kuukauteen, enkä tiedä kannattaako kun viimeksi kuulin parin henkilön keskustelevan kitkerään äänensävyyn paikan kalleudesta (silloin pöytävuokran lisäksi perittiin 1,5% provikkaa.

Mille kirpparille kannattaa suunntata seuraavaksi myyjänä sekä ostajana?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida kirppareillakaan mennä hyvin? Aika kovasti pitää saada tavaraa myytyä, että tuollaisilla pöytävuokrilla ja  provisioilla myyjä pääsisi itse plussan puolelle.

Vierailija
2/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt Akselissa aikoihin, koska en ole löytänyt sieltä mitään kouluikäisille lapsilleni.

Itse olen tänä syksynä myynyt Dooris-kirpparilla Leppävaarassa. Maksoin 39 euroa viikosta ja 2% provision. Silloin ainakin kauppa kävi hyvin. Ajattelin mennä uudestaan keväällä, mutta nyt kurkkasin hinnat: ohjehinta 44 euroa / viikko... Eli noussut. Nyt siellä on kyllä menossa tarjous 38 euroa / viikko..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Dooriksessa kiertelee yks sunnuntai ja valikoima oli kyllä surkea. Ilmeisesti parhaat oli jo myyty päältä pois. Monissa pöydissä vanhaa leffaa, kulahtaneita vaatteita etc.. Ne pari ok-hyvää takkia oli taas hinnoiteltu niin pilviin, ettei viittiny ostaa.

Vierailija
4/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä Dooriksest pitikin kysyä ku tuttavani puhui yks kerta tästä uudesta kirpparista. Surullista, jos tavara parhaimmat päivänsä nähnyttä. Lanttilassa (Ikea Vantaan naapurissa) oli myös osittain niin huonolaatuista tvaraa viime talvena, että en ole sen koommin sisään astunut.

Muita kokemuksia kirppareista?

Vierailija
5/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin jaloillani silloin kun Akselin pöytävuokra nousi yli 40 euron....sen koommin en ole käyttänyt. Ai nyt siellä on joku provisiokin????  

Vierailija
6/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akselissa ainakin on asiakkaita, kävin viime viikolla viimeksi ja vielä iltapäivällä, jolloin suurin osa kotimammoista on jo vaunuineen kotona. Kassoilla asiakkaita jonoksi asti (ostokset kärryissä suurimmalla osalla), myyjiä täyttämässä pöytiä ja paljon ihmisiä pöytiä ja rekkejä penkomassa.

Dooris oli ihan siistin oloinen tilana ja pöydät väljästi, mutta ne myytävät tavarat olivat suurimmassa osassa pöydistä melkoista roskaa. Rikkinäisiä ja nyppääntyneitä lastenvaatteita, huonokuntoisia kirjoja ja leluja. En ostanut mitään.

Vierailija
7/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin varata pöydän seuraavan kerran tuolta Dooriksesta. Mua ärsyttää ylimielinen asenne akselin puolelta. Ihan kun mun pitäisi olla kiitollinen siitä, että saan tulla heille asiakkaaksi hintaan 44 euroa viikko + provisio. Akselissa käy kyllä kauppa, mut ärsyttää koko paikka muuten.

Mä olen käynyt Dooriksessa shoppailemassa ja tehnyt tosi hyviä löytöjä. Joka kerta ei toki ole just mulle ostettavaa, mut niinhän se on muuallakin. Jopa Akselin kokoisesta paikasta joutuu välillä poistumaan tyhjin käsin. Dooriksessa tykkään fiiliksestä, sinne asiakas on tervetullut.

Vierailija
8/23 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kierros kirppis tapiolassa on myös normihinnalta 44e vko + provikka, mutta niillä on nettivaraajille 2vkoa hintaan 66e + 5% provikka. Se oli mun mielestä jo sen verran edullinen näihin pääkaupunkiseudun kirppishintoihin suhteutettuna että varasin sieltä pöydän.

Vierailija
9/23 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuullut itsepalvelukirpparin pöytävuokrista mutta että ottaako nuo nykyään jo jotain myyntiprovikoitakin niistä mitä olet itse sinne vienyt? Tuskin niitä siellä asiakkaalle henkilökohtaisesti kauppaavat niin miksi pitäisi saada myyntiprovikkaa??

Vierailija
10/23 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne noista kannattaisi viedä laadukkaita päällystakkeja, merkkilaukkuja, koruja? Asun Espoossa.

Vierailija
11/23 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt Akselissa useita kertoja hyvällä menestyksellä. Mutta tänä vuonna minulla on ollut kaksi niin karmeaa kokemusta, että enää en sinne myyjänä mene. Ostajana kyllä.

Pöytääni oli revitty toisten pöytien tuotteissa olleita hintalappuja, ja ne oli rypistetty ja piilotettu pöydässäni olleen myyntilaatikon pohjalle. Löysin ne pöytää järjestellessäni, keräsin talteen ja vein kassalle. Kassa vain tokaisi "jaa, mitäköhän siellä on käynyt", ja asia jäi siihen. Lappuja oli rypistettynä yli kourallinen, eli aika paljon. Tavaraa siis on selvästi varastettu, ja hintalaput on piilotettu toisiin pöytiin.

Varasin vielä tämän kokemuksen jälkeen uudestaan pöydän. Sama ilmiö toistui, tosin hieman pienemmässä mittakaavassa (vieraita lappuja ei ollut ihan niin paljoa). Mutta toinen, erittäin epämiellyttävä ilmiö tapahtui nyt. Pöydässäni myynnissä olleet, isokokoiset lasten lelut olivat kaikki, yhtä lukuunottamatta kadonneet. Niitä oli joku kymmenisen kappaletta. Ja niitä ei ole myyty, sillä pelkästään niiden hinnoilla myyntipöydän vuokra olisi tullut takaisin. (Kysyin tilityksen seuraavana päivänä, eli jos olisivat olleet myytynä, ne olisivat näkyneet jo tilityksessä.) Niitä ei myöskään näkynyt missään vieraissa pöydissä koko myyntiaikani aikana. Mutta noin kaksi viikkoa myyntiajan loppumisen jälkeen kun kävin ostajana pyörähtämässä Akselissa, nämä kyseiset lelut olivat siellä myynnissä. Ja ne todella olivat omiani, koska niissä oli tunnistettavia oman lapseni merkintöjä. Joko siis joku on ne napsinut itselleen ja laittanut omaan pöytäänsä myyntiin. Tai ne on laitettu Akselin omiin (onko sellaisia?) pöytiin myyntiin. Ne eivät olleet kaikki samassa pöydässä, vaan niitä oli useammalla eri myyntipöytänumerolla pitkin kirpputoria.

Akselin ongelma on vartioinnin puute, ja siitä seuraavat helposti tapahtuvat varkaudet, joita ei voi todistaa mitenkään. Muuten kirppis on aivan ihana, tykkään paljon, ja ostajana sitä suosittelenkin.

Myyntiä ajattelin kokeilla seuraavaksi Leppavaarassa Dooriksessa, sillä siellä on näkyvä vartiointi. Kamerat löytyvät ja myöskin vartija kulkee siellä pitkin päivää ympäriinsä. Hän myös vaikuttaa avuliaalta ja ystävälliseltä, samoin kuin muukin henkilökunta.

Vierailija
12/23 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain ollut lähiaikoina pöytä Akselissa? Miten on kauppa käynyt? Onko alakerran remontti vaikuttanut myynnin määrään?

Mietin vielä vienkö tavaraa Akseliin vai johonkin muualle. Harmi kun Dooris lopetti, siellä minulla ehti olla kaksi kertaa pöytä.

Vierailija
13/23 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin just toissa päivänä askelilla, paljon oli pöytiä tyhjänä enkä kyllä sieltä mitään lapsille löytänyt ku tuntu et oli tahroja tai muuten yli hinnoiteltu. Viime syksynä kävin myymässä Myyrmäki hallissa ja oli positiivinen kokemus

Vierailija
14/23 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi jos on mennyt tuollaiseksi. Aiemmin siellä oli paljon hyvää tavaraa. Tuli hamstrattua vaikka mitä :D

Voi toki olla, että myös se melko lähelle tullut kierrätyskeskus syö asiakkaita. Siellä kun on suht halpaa. Tosin ei välttämättä niin hyväkuntoista tavaraa kuitenkaan.

Vierailija
15/23 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä mahtaa olla nykyinen tilanne? kannattaako viedä lasten vaatteita myyntiin?

Vierailija
16/23 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia nämä viikonloppukirppikset on? Myyrmäkihallissa ainakin alkaa (jos ei ole jo alkanut). Entä jäähalli, onko siellä enää kirppistä viikonloppuisin? Olen kuullut hyvää näistä paikoista, mutta miten on?

Vierailija
17/23 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi meille tuo Toka Kierros, parissa viikossa tuli vajaa 600e eli perheen matkakassaan! :)

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 08:54"]

Toinen kierros kirppis tapiolassa on myös normihinnalta 44e vko + provikka, mutta niillä on nettivaraajille 2vkoa hintaan 66e + 5% provikka. Se oli mun mielestä jo sen verran edullinen näihin pääkaupunkiseudun kirppishintoihin suhteutettuna että varasin sieltä pöydän.

[/quote]

Vierailija
18/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matka ei ole ihan mahdoton, niin suosittelen Tuusulan Femmatoria myyjille. Edullinen pöytävuokra (tavallinen pöytä 31 ja iso loossi 36 eur/vko), eikä ne peri provikkaa. Jos myy paljon hyvää tavaraa, niin säästö Akseliin verrattuna useita kymppejä.

Vierailija
19/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä Kaivarin kanuunassa pöytävuokra 54€ ja päälle 7% myyntituloista.

Törkeät hinnat sanon minä!

Vierailija
20/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kalliit pöytävuokrat tekee sen, ettei kirppiksillä kannata enää myydä euron kamaa. Toisaalta taas esim. kalliimpia ulkovaatteita ei kannata myydä provikkaa perivillä kirppiksillä, koska mua ainakin ärsyttää maksaa kymmeniä euroja pöytävuokran päälle. Laskin, että hiljattain yhden viikon myyntijakso Akselissa maksoi mulle lähes 80 euroa. Ja tuossa hinnassa ei ollut hälyttimet laskettuna. aikka käytin paljon hälyttimiä, niin tavaraa hävisi ja hajotettiin PALJON.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä