Olen niin kyllästynyt "maaseudun rauhaan ja ekologiseen elämään"
Ekologisella tarkoitan tässä sellaista vaatimattomuutta, ostolakkoilua, kirpparikuteissa kulkemista, pintaliidon välttelyä...
Mä oon viimeiset 10 vuotta elämästäni elänyt tuollaista ekologista elämää, maaseudun rauhassa. Nauttinut kävelyretkistä syrjäteillä, kirjastokäynneistä, käsitöiden tekemisestä kotona hiljaisuudessa.
Olen ajatellut, että noin sen pitäisikin mennä, tuo olisi kunnollista, tiedostavaa, vastuullista elämää, jossa kaikki turha ja ylimääräinen antavat tilaa Sille Oleelliselle.
Ja tiiättekö mitä? Nyt mä oon ihan kurkkuani täynnä tätä tylsyyttä. Rauha ja kaikki nuo em. asiat ovat kyllä silloin tällöin ihan paikallaan, mutta mä huomaan kaipaavani vahvasti jotain ihan muuta! Mun elämä tuntuu polkevan paikallaan, mitään ei ikinä tapahdu, kaikki on tylsää.
Mitä mä sit kaipaan? Kaipaan elämää ja tapahtumia! Kaupunkien sykettä ja ihmisvilinää. Kaipaan sitä, että istuskelisin jossain ihanassa kahvilassa, erikoiskahvi kädessä, katsellen ihmisiä. Kaipaan kaupoissa kiertelyä, ihanista vaatteista, kengistä ja asusteista hullaantumista. Kaipaan sisustusputiikeissa kiertelyä, sisustamista yleensäkin, ihania uusia trendikkäitä esineitä ja tyylejä! Haluaisin kaupunkikodin kerrostalosta läheltä keskustaa! Kaipaan vilkkuvaloja, ihmisiä, erilaisia rientoja ja mahdollisuuksia; taidenäyttelyitä, teattereita, elokuvateattereita, kuntosaleja, joissa pauhaa hittibiisit...
Pinnallista? Kyllä! Ja niin ihanaa, niin Elävää!!
(joo, alapeukuttakaa rauhassa jos/kun ette ymmärrä)
Kommentit (28)
Ihan aloitus, sai minut hymyilemään :) Tsemppiä ap:lle, muuta juuri sinne minne haluat! Ja voihan olla että kymmenen vuoden päästä olet kurkkuasi myöten täynnä kaupunkielämää. Sitten vain takaisin maalle.
Elämäntilanteet ja mielipiteet muuttuu...
Mekin muutimme Tampereelta pienelle paikkakunnalle. Kaikki on tarvittava on periaatteessa lähellä. Kaksi pubia, pari kauppaa, uimahalli yms. Mutta kaipaa valinnanvapautta, uusia kasvoja, kävelemään eri reittejä yms. jopa keskustan valoja. Meille olisi ihanteellista jos olisi "mökki" ja asunto kaupungissa. Ehkä joskus..
Niin. Elämäntilanteet muuttuu, sen sijaan että ajattelisi että "En mä haluakaan tätä rauhallista elämää, ei se ole mua varten" voi ajatella että "Tässä vaiheessa elämääni kaipaan keskustaan asumaan. Maalla asuminen oli se mitä tarvitsin viisi vuotta sitten ja nyt se on jo tehnyt tehtävänsä."
Ei oo pakko olla maaseutu-ihmisiä ja kaupunki-ihmisiä erikseen, elämäntilanteiden mukaan saa elää ja muuttaa kannattaa aina jos sydän sanoo niin.
Asuin lapsuuden ja nuoruuden maaseudulla. Heti ylioppilaslakin saannin jälkeen suuntasinkin Helsinkiin ja täällä olen pysynyt siitä lähtien. Enää koskaan en halua muuttaa "keskelle ei mitään" vaan päinvastoin haluaisin vielä lähemmäs keskustaa (nyt asun hieman kantakaupungin ulkopuolella). Sen verran tuskallisia ne lähes 19 vuotta elämästä siellä maalla oli...
Parastahan olisi, jos arjen saisi asua aivan keskustassa ja lomilla voisi käydä rauhoittumassa maaseudun rauhassa. Ikinä en kuitenkaan enää halua arkisinkin kärsiä älyttömän pitkistä välimatkoista, tekemisen puutteesta, valikoiman puutteesta esim. kahviloiden ja kauppojen suhteen ja siitä että kaikki tuntee kaikki. Ei ollut mun juttuni ollenkaan.
Niin maksaa maallakin. Kaupungin suuret tulot menevät suuriin menoihin.
Ihminen tylsistyy ja tylsistyy kun ei ole opetellut elämään.
Kaupungin nautinnot on siiryvä todellisuus joka on hetken päästä kauempana,
saavuttamaton kajastus jonka vain mielikuvitusmaailmassa saavuttaa.
Ihminen ei ole koskaan tyytyväinen, jos olisi niin sukupuuttoon kuolisi koko ihmiskunta.
Vain eläimillä on ominaisuus joka ihmisiltä puuttuu, olla tyytyväinen läpi elämän.
Oletko tavannut tylsää eläintä, mieti sitä ja ala elää ja ole tyytyväinen siihen että saat
olla. Tulee aika kun sinua ei ole.
No niin. Taidat olla kaupunkilainen, joka muutti maalle suurin kuvitelmin, jotka törmäsivät todellisuuteen? Palaa kaupunkiin, se sopii varmasti sulle paremmin.
Jos sinulla ei ole vanginvartijaa niin pääset varmasti halutessasi kahville ja tapahtumiin. Se, että asu maalla ei tarkoita, että siellä olisi arestissa 24/7. Eikä siellä ole pakko asuakaan jos toteaa, ettei ole oma juttu.
Mikset matkustele silloin kun siltä tuntuu
Luuletko että ne vilkkuvalot ja ihmiset kiinnostaa jos näet niitä 24/7/356
Ajattele millainen kauhea kohtalo olisi asua Pariississa tai Roomassa, et voisi koskaan käydä Pariisissa tai Roomassa eikä mikään tuntuisi miltään.