Nimitys ihmiselle, joka käy asuntonäytössä ilman aikomustakaan ostaa?
Autojobbarit kutsuvat renkaanpotkijoiksi sellaisia, jotka tulevat kyselemään ja ihmettelemään mutta jotka eivät selvästikään ole ostoaikeisessa. Mikä olisi vastaava nimitys asuntonäytöissä kävijälle, jolla on tuskin lainalupaustakaan? Uudet, luovat ja kuvaavat ilmaisut tervetulleita.
Kommentit (28)
Jaahas. Taas joku Iltalehden laatujournalisti hakee sanoja vauvapalstalta.
Kohta tulee joku typerä artikkeli tästä asiasta iltapäivälehteen. Ja myyjien kokemuksia näistä tirkistelijöistä, jotka sotkevat paikat ja varastelevat jotain.
Asuntohifistelijöitä, sisustusideoitsijoita
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 14:48"]
Jaahas. Taas joku Iltalehden laatujournalisti hakee sanoja vauvapalstalta.
Kohta tulee joku typerä artikkeli tästä asiasta iltapäivälehteen. Ja myyjien kokemuksia näistä tirkistelijöistä, jotka sotkevat paikat ja varastelevat jotain.
[/quote]
Mikä nimitys muuten sopisi lehden toimittajalle, joka hakee tekstiensä aiheet av-palstalta?
Naapurit oli uteliaita näkemään millaiseksi oltiin rempattu.
Pitäisikö keksiä termi.. Samat ihmiset varmaan kiertävät kauppojen ilmaiskahveilla ja hamstraavat tuetenäytteitä.
Onnentonkijat? Anonyymit Kotikyttääjät? Luukkuloiset.
Asuntonuuskijat, Kämppäkyylät, Wannabe-ostajat, Näyttöloiset...
Ei tietääkseni ole kiellettyä vai eikö myyjä jaksakaan olla NIIN sosiaalinen?
Asuntokyylä, kämppäkyttääjä, wannabe-miljoonalukaalinomistaja....
Ei ole kiellettyä vaan ihan tavallista. Tässä haetaan vain nimitystä, ei oteta kantaa ilmiötä vastaan. -ap
Sunnuntaimatkaaja.
Asuntofiilistelijä.
Lopettakaa sunnuntai esittelyt, jos ne niin haitaksi saakka ovat. Vain tilauksesta näytetään.
Nimitys on : Tuhnu
Suomi24 asuntojen hinnat palstalta voi lukea lisää.
Tunnustan! Olen käynyt asuntonäyttelyssä nuuskimassa! Tai itseasiassa isäni vei minut sinne. Hänen lapsuudenkotinsa oli myynnissä. Isäni oli perheineen muuttanut sieltä pois kun hän oli teini.
Menimme asuntoon ja isäni vielä kysyi esittelijältä että saammeko tulla kun hän on lapsena asunut täällä. Sitten iskä esitteli minulle paikkoja tyyliin "tänne vaatehuoneeseen meidän kissa teki pennut, tämä oli mun huone ja systerin huone on täällä.
Esittelijä kysyi isältäni että mistä olohuoneeseen saa valot niin iskä sanoi että tuon kaapin sisältä. Sitten esittelyyn tuli eräs pariskunta oikeasti katsomaan asuntoa. He kyselivät paikallisia palveluita jne isältäni eivätkä esittelijältä.
Itse olin kerran esittelemässä rivitalokämppää. Paikalle saapui vain yksi nainen, hän kertoi että oli jonkin aikaa sitten ostanut samasta rivitalosta samanlaisen asunnon ja nyt tuli katsomaan sisustusvinkkejä! Yritin siinä sitten vain hymyillä... oli kuitenkin ostanut asunnon samalta firmalta mitä itsekin edustin joten ajattelin vain sitten että ehkä tulevaisuudessakin voisi olla potentiaalinen ostaja. Mutta aika röyhkeältä se tuntui, itse en tykkäisi jos naapurit tai tutut tulisivat pelkästään tirkistelynhalusta katsomaan.
Naapuri, sen nimi on naapuri ja sitä kiinnostaa, miten kämppä on sisustettu ja rempattu ja näyttääkö paremmalta kuin oma.
"Sunnuntaikävelijöitä" tulee viereisistä kortteleista asti.
Ei näitä näyttöturisteja taida enään olla samalla tavalla kuin 10 vuotta sitten ja sitä ennen. Asuntokauppa on siirtynyt nettiin ja jokainen saa omalta näytöltää tirkistellä mielin määrin.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 14:55"]
Ei ole kiellettyä vaan ihan tavallista. Tässä haetaan vain nimitystä, ei oteta kantaa ilmiötä vastaan. -ap
[/quote] Hait kuitenkin pilkkanimeä alunalkaen.
ONKO TUOLLAISIAKIN OLEMASSA?
Tirkistelijöitä, utsijoita, kyylääjiä, juoruämmiä.