Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Keskimäärin noin 25v. Oli voi käytännössä olla 27v ihminen, joka on vasta "kehittymisvaiheessa".

Kommentit (12)

Vierailija

Geeneistä riippuvia asioita lähinnä. Geenit vaikuttaa paljon enemmän kuin elintavat, joskus yksi 26v koko elämänsä treenannut ja terveellisesti elänyt hoikka nainen näytti vanhemmalta kuin 37v pyöreä nainen, joka ei suunnilleen koskaan elämässään ole treenannut ja on elänyt lähinnä herkuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Itse nyt 30-vuotias. Nyt todellakin valitettavasti, huomannut asioita mitkä ei selitä muu kuin ikä. 

Lähinnä että kroppa kipeytyy, istumisesta,urheilusta ja kokoajan niskat/selkä jumissa jatkuvasti ja kolottaa joka paikkaan. 

Tosin aiemin olen sairastanut reumaa, alkoi 1-vuotiaana ja loppui 15-vuotiaana.

Pelko kova että tauti alkaa hiipiä nyt takaisin kun ikää tulee :( 

Vierailija

Itse asiassa biologinen vanheneminen alkaa hiljalleen jo noin 18v. 17 vuotiaana keskimäärin on ns fyysisen terveyden huippukohta.

Tokikin on yksilöllistä milloin oikeasti alkaa mitään näkyä tai tuntua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse nyt 30-vuotias. Nyt todellakin valitettavasti, huomannut asioita mitkä ei selitä muu kuin ikä. 

Lähinnä että kroppa kipeytyy, istumisesta,urheilusta ja kokoajan niskat/selkä jumissa jatkuvasti ja kolottaa joka paikkaan. 

Pelkäänpä pahoin, että reuma on palannut :( Minulle kävi juuri 37-vuotiaana noin, remissiossa ollut reuma teki paluun. Ensin luulin myös, että ikään kuuluu tuo jatkuva yläselkäjumi, fasettilukkiumat ja epämääräinen kipu johon särkylääkkeet eivät tehoa. Nyt mars reumalääkärille niin voit vielä välttyä niveltuholta, toisin kuin minä..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Pelkäänpä pahoin, että reuma on palannut :( Minulle kävi juuri 37-vuotiaana noin, remissiossa ollut reuma teki paluun. Ensin luulin myös, että ikään kuuluu tuo jatkuva yläselkäjumi, fasettilukkiumat ja epämääräinen kipu johon särkylääkkeet eivät tehoa. Nyt mars reumalääkärille niin voit vielä välttyä niveltuholta, toisin kuin minä..

Tosin oireilu loppuu hyvällä levolla ja normaaleilla särkylääkkeillä ainakin vielä.

Nämä kivut ovat juuri polvissa ja ranteissa. Kun alkaa kipuilu niin särkylääkettä pari päivää, kaikki kunnossa. 

Teen kyllä istuma työtä ja tietokoneella, monta tuntia päivässä. Ajatellut että se on syy. 

Oraakkeli

Kyllä se rappeutuminen alkaa siinä 28 vuoden iässä lopullinen lerpahtaminen tapahtuu 48 vuoden iässä.

Älä huoli 20 vuotta aikaa hankkia lapset oman että naapurin rouvan kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Fyysinen vanheneminen alkaa siitä hetkestä kun vaavi putkahtaa äitinsä haaroista ulos. Idiootti.

Se on kyllä fyysinen ja henkinen kehittyminen mikä alkaa. Osaako tämä vauva kävellä tai edes puhua?

Ei osaa syödä itse, eikä hoitaa vessa hommiaan. Voimat kasvaa ja aivot.

Jossain vaiheessa sitten alkaa päin vastainen suunta, voimat häviää ja muisti jne huononee. 

Vierailija

Olen 28v ja kyllä, huomaan ettei olo fyysisesti tunnu enää samalta kuin 5-10 vuotta sitten. Vaikka elintavat on säilyneet samanlaisina. Jotenkin on vaan jo hieman raihnaisempi :D en osaa selittää. Kroppa ei tunnu enää yhtä joustavalta ja palautuminen rasituksesta on vähän hitaampaa. Ehkä mulla sitten on huonot geenit kun alan nyt jo vanheta.

Vierailija

Mutta voimia ja jaksamisia, sinulle toinen reuman kanssa elävä :( 

No jos uusiutuu itsellä, niin on asia jota olen kironnut koko ikäni. Ei ole mukava tie kulkea. 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat