Kertokaas AV-mammat nuoruuden ja lapsuuden pöljäilyjänne
Mitä tyhmää olette lapsena tehneet? Sellaista jota muistellessa jopa naurattaa?
Itse muistan lapsuudesta, kun löydettiin kaverin kanssa hoitopaikan läheltä tyhjä kaljapullo. Tietty fiksuina tyttöinä vietiin se hoitotädille, joka laittoi sen ulko-oven viereen odottamaan kauppareissua tmv. Joku siinä pullossa kuitenkin kiinnosti meitä niin paljon, että käytiin hakemassa se takaisin ja paiskottiin palasiksi seinää vasten.
En vieläkään osaa selittää, mikä meillä oli perimmäisenä ajatuksena tuossa toiminnassa. Ehkä joku empiirinen koe. Huudothan siitä tuli ja arestia sekä hoidossa, että kotona. On sitä omaa älykkyyttään tullut naureskeltua monesti näin vanhempana.
Kommentit (13)
Laitettiin luokkalaisen reppuun mato ja viskottiin lumella täytettyjä pakastepusseja puuhun...
kirjauduin teininä av:lle, addiktoiduin ja muutin myöhemmin porvooseen.
Näpistelin, liftasin maan halki Helsinkiin, ajoin isän auton lunastuskuntoon, lunttasin, tappelin verissä päin siskon kanssa ym. Nämä siis esiteininä.
Mutta ihan hyvä minusta tuli silti, olen nyt neljän lapsen kunnollinen äiti ja kauhulla odotan omien murrosikiä..=)
No ihan pienenä saatiin kaverin kanssa joku hiton älynväläys kun olin leikkimässä heillä ja kaverin äiti lupasi viedä meidät retkelle. Odoteltiin pihalla ja kaveri sai idean että lähdetään jo edeltä ja niinhän sitä tehtiin. Käveltiin tuttu reitti läpi metsän (todella pitkä) ja kun tielle päästiin, isäni sattui kohdalle ja kauhean huudon kanssa molemmat autoon. Kaverin kodille kun päästiin, oli pihalla kaikki heti paloautosta lähtien ja kaverin itkevä äiti. Nykyisin jo naurattaa muttei naurattanut yhtään silloin... :D
Myöhemmällä iällä on tullut kaikenlaisia toilailuja tehtyä, ehkä parhaiten jäänyt mieleen yksi surullisenkuuluisa ilta, kun paikkakunnalla oli konsertti. Olin hankkinut fiksuna tyttönä 0,7l leijona-pullon josta oli tarkoitus juoda puolet ja puolet säästää seuraavaan viikonloppuun (olin tuolloin 13). Noh, hommahan ei ihan näin toiminut, tempaisin koko putelin naamariin ja sammuin läheisen leikkimökin lattialle :D Ei voi kun kiitellä kaveria että jaksoi istua koko sen ajan mitä nukuin vieressä. Soitti äitini hakemaan kun heräsin ja aikamoiset huudothan siitä tuli... :D
Vanhemmalla iällä paras reissu on ehkä kölnistä, kun olimme hakemassa kaverille autoa sieltä. Äitini höösäsi hirveän huolissaan että elä sitten tee mitään typerää, puhu kelleen jne (huolehtivaista sorttia). No, ensimmäisenä iltana kaverilla ja hänen miehellään tuli riitaa ja kävivät jonkinlaisen lenkin kaupungilla tapellessaan. Ja minä jäin istumaan baariin vieraaseen maahan ja kaupunkiin kahden miehen, jotka olimme tavanneet puoli tuntia aikaisemmin, kanssa pienessä humalassa juttelemaan englanniksi. Kaiken hyvän lisäksi toinen näistä miehistä oli uusnatsi... :DD
Höh, taitaa kaikki muut mammat olla sellaisia, jotka on lapsina olleet niin kilttejä ja viisaita, ettei ole mitään typeryyksiä muisteltavana :(
-ap
Pienenä kaverin kanssa saatiin hyvä idea, että pissataan sen vanhempien sänkyyn. Kun kaverin vanhemmille tämä selvisi, ne oli niin äimänä tästä hyvästä ideasta, etteivät saaneet edes suututtua kunnolla. Pitivät perusteellisen haastattelun, että mistä ihmeestä keksittiin että tämä oli hyvä idea tai edes hauskaa millään tasolla. Pyydettiin anteeksi ja piirrettiin isoille papereille (syventääksemme pahoitteluamme) pimppejä äidille ja pippeleitä isälle. Aivan yhtä loistelias idea. Ikää taisi meillä olla 3 ja 5.
n. 6-vuotiaina löysimme serkun kanssa tyhjän kossupullon, jonka täytimme vedellä ja sitten menimme "juopottelemaan" kaupan edustalle... :D esitimme humalaisia ja hoipuimme.
Veimme pikkusiskon (4 v) ja serkun (5 v) kanssa naapurin postilaatikkoon pussin, johon olimme kakanneet. Itse olin 5 v myös. Naapurin poika oli ampunut meitä kuulapyssyllä kipeästi ja halusimme kostaa. Naapurin äiti näki meidät postilaatikolla, ja me vaan vilkutimme ja juoksimme äkkiä pois. äiti aina ihmetteli, miksi naapuri ei pitänyt meistä :D emme ikinä kertoneet, että varmaan siksi, kun ajatteli meidän lasten olleen häiriintyneitä! :D
Mä oon aina ollut sellainen taivaanrannanmaalari. Kerran nuoruudessa polkupyörällä ajaessani jäin katselemaan taivaalla olevaa suihkarin jälkeä, no sitä katsellessa ajoin polkupyörälllä ojaan. Ajattelin, että mun ei varmaan koskaan kantsi hankkia ajokorttia autolla ajoa varten.
olin 14-vuotiaana kännisen isosiskoni kuski. En ollut ikinä ajanut autoa, mutta hän neuvoi minua ja vaihtoi vaihteita aina, kun painoin kytkintä. Oli aika hullua.
Itse aloin siinä 14-vuotiaana käymään baareissa. Se onnistui, koska tissini kasvoivat aikaisin: kukaan ei ikinä kysynyt papereita. Vanhempani eivät olisi ikinä uskoneet, sillä olin kiltti tyttö. He eivät hyväksyneet minkäänlaista alkoholinkäyttöä tai mitään muutakaan ja pitivät kovaa kuria. En jäänyt ikinä kiinni.
Soitettiin pilareita koko naapuruston nuorille miehille, jotka olivat kuitenkin yli 10v meitä vanhempia (odotettiin, että vastasivat ja sitten lyötiin luuri korvaan tirskuen), esitettiin ikkunan edessä "seksiä" eli ojenneltiin ja hiveltiin paljaita sääriämme ikkunan alla niin että ne näkyivät kadulle, käveltiin asuinalueellamme ontuen tai esitimme jollakin muulla tavalla vammautuneita, valmistettiin teko-oksennusta jääkaapin ja keittiönkaapin aineksista ja vietiin sitä kulholla kaduille (väijyttiin pensaan takana nauramassa ohikulkijoiden väistellessä), yritettiin pystyä kävelemään kaverilta meidän kotiin suu täynnä vettä (ei pystytty, kun aina alkoi naurattaa tai vesi limaantui suussa yököttäväksi).
Voi gittu mitä basaa! Ite läästin kipulit ikkunoihin ja hakkasin rexin teholle