###MARRASMURUJEN TORSTAI###
Aikainen pinonaloitus torstaille...väsyttää mut uni ei tuu ja vauvelikin masussa hereillä. Täytynee jättää päikkärit väliin niin tulee uni paremmin illalla, nyt kun valvoo niin aamusta sit ei meinaa jaksaa herätä kun lapset herää, aika nopsaan sitä onneksi piristyy kun vaan nousee ylös, mut iltapäivällä uni vie voiton, tänäänkin nukuin reilu tunnin päikkärit.
Sunnuntaina alkaakin mulla viikon nettipimento, kuinkahan pärjään ilman näitä sivuja heh ;)
Jaahas josko sitä menis vaan petiin ja koittas saada nukuttua.
Tuuli rv 24+2
Niin joo oon kattonu noita muidenkin listoja niin joillain on tuola esittelyssä la:n ja synnärin lisäksi et kumpaa oottaa tai luulee oottavansa, laitettasko meki? Mikäli Swehina jaksaa ne sinne ahkeroida? Itse olen niin tumpelo etten osaa.
Nyt öitä!
Kommentit (16)
Kirjoitanpa kahvin tippumista odotellessa.Ihana hiljaisuus kun lapset vielä nukkuvat.Heräsin supisteluihin joita ei vielä tässä raskaudessa ole tuntunut,näköjään kaikki vaivat palaavat ennemmin tai myöhemmin. Joku kärsi kovista selkäkivuista,minäkin kuukauden ajan mutta sinnikkäästi venyttelin ja yhtenä aamuna kipu oli poissa...Kai siitä jotain apua oli kun nyt taivun keräilemään jo leluja lattialta.
Millaisia vaunuja teillä on käytössä tai mitkä olette aikoneet hankkia? Valikoimaa tuntuu olevan liikaa ja mieli muuttuu joka päivä..
Nyt muille vuoroa ja kahville!
Huh huh.. Eilen pakkasin keittiön, siis koko keittiön, jätin vaan muutaman kahvikupin ja kertakäyttöastioita.. ei tullu mitään supistuksia mutta välillä hieman huimasi. Pesin valmiiksi yhdet marimekon verhot ja kappas niiden valkoisista osista tuli vaaleanpunaiset.. aarg, ottaa päähän, siinä meni hyvät verhot pilalle.
MUksut huutaa koko ajan että lähdetään katsomaan taloa, kai täytyy mennä eivät nuo muuten hiljene.
Ajattelin lähteä kaverin kanssa ikeaan hakemaan sellaista pientä sisustus kamaa, kun ois kiva uuteen kotiin laittaa jotain uutta.
Joku vielä kun rahoittaisi :)
Omaolo on ihan ok, eilen illalla tuli yhtäkkiä kauhean paha olo tuntui esim että rinnat olisi painaneet rintakehään ja tuli sellainen kuristava olo? no se ei onneksi kestänyt kauaa. Liitoskivut ovat vähän yltyneet mutta issias on antanut itsensä levätä.
No mutta nyt lapsille aamupalaa ja itselle kahvia, ps. mitä te yleensä annnatte lapsille aamupalaksi? meillä ylensä kaurapuuroa tai leipää ja maitoa.
tittuska rv22+4
Yö meni ihan mukavasti. Vauva potki iltasella taas ahkeraan, mutta antoi yön levätä. Muutoin eilen vatsaa kivisti ja vihloi tosi paljon tuosta oikealta puolelta, sitä kipua on ollut muutenkin tässä raskaudessa aina välillä. Pitäis täytellä niitä kelan lappuja, mutta mietin (en ole kyllä tutustunut asiaan) että pitääköhän mun hankkia tulotiedot sieltä edellisen raskauden ajalta uudestaan kun olen ollut koko välin kotona, vai löytyisköhän ne kelalta jo valmiina. Noh, se selvinnee...
Voi mitä mun piti kommentoida... niin tytön aamiaista. Yleensä puuroa tai sitten jugurttia ja leipää, maitoa juomaksi.
Sarafan rv 23
Nukuin klo 21-9 asti mutta tuntuu etten olisi nukkunut yhtään. Yöllä heräsin kauheisiin suonenvetoihin, ensin jalkaan tuli yksi isompi sitten tuli käteen ja öh...no, korvaan ei tainnut tulla suonenvetoa mutta kipeä sekin oli ulkoisesti.
Listaan voin pakertaa sen tyttö/poika-jutun mutta koska materiaalia tulee lisää lista saattaa aueta entistäkin hitaammin. Ellen sitten koita keventää tuota listaa esim. koristeiden kanssa. No, enköhän mä jotain keksi :)
Swehina rv 23+4
Minä heräsin puhelinsoittoon, serkkuni oli saanut myöhään illalla kolmannen lapsen, tytön. Salissa oli mennyt 10 min ja pelkällä ilokaasulla! Pian kuulen varmaan lisää yksityiskohdista ;)
Veljeni vauvaa odotellaan syntyväksi minä päivänä tahansa.
Eilen kuulin ikävän uutisen. Veljeni kavereitten vauva oli kuollut mahaan 4 vkoa ennen laskettua aikaa. Nyt yrittävät käynnistää synnytystä, mutta eiliseen mennessä ei ollut vielä onnistunut. Aika kamalaa!
No sitten arkisempiin asioihin. Meillä syödään aamupalaksi puuroa, jukurttia leipää tai muroja. Oon alannut taas itsekin syömään puuroa. Mansikoita pakastettiin reilut 4 laatikkoa, saa sitten talvellakin puuron päälle.
kisupikkukuu: Minä varasin sitten loppujen lopuksi Brion duo-yhdistelmät. Meinasin ensin niitä Filuu-vaunuja, mutta jotenkin palasin takaisin Duoihin. Tykkään, että vaunut saa olla vaunut! Muutaman viikon vielä odotan, ennenkö haen vaunut Rintsusta, lupasivat niitä pitää mulle varastossa.
Autokaupoille lähdetään vielä tarkemmin ensi viikolla. Pinnasänky pitäis viedä maalaukseen ja siskon kanssa pitäis perata vauvanvaatteita. Ja nimiasiaa pitäis pohtia vielä, ensi viikon neuvolaan pitää viedä se esitietolomake.
Nyt kuitenkin leipomaan viikonlopun synttäreille
B 24+5
Meillä on ihanan rauhallista kun yksin olen kotona tiskaus on edelleen puolivälissä mutta ei sitä jaksa yhtäsoittoon tisklata 5 hengen astioita...
Tuo masukki kun ei tykkää sitten yhtään kun seison tiskipöytää vasten alkaa kamalat potkiskelut sitä pöytää vastaan.
Sitten välillä tekee oikeen kipeetä jos onnistuu potkaseen kunnolla tuosta navan kohdalta siihen pöytään...mistä lie johtuu.
Kai sitä alkaa sitten ahdistamaan se pöydänreuna.
Supistuksia ei ole ollut,mutta noita ilkeitä vihlasuja kun nousee äkkiä tulee nyt melko herkästi.
Mulla on nyt miehen kanssa semmoiset kotityö jaot että hän siivoo ja minä tiskaan jalaitan pyykit ja ruoan niinä päiinä kun lapset ovat kotona...
Miehestä tuo on sopiva järjestely ja auttavathan lapset miestä siivouksessa kuitenkin pikkusen.
Painoa ei edelleen ole ilmestynyt...
Mutta hyvä niin mun tilanteessa alkupainoa miettien.
Mutta nyt muillekkin taas vuoroa kirjoitella.
Rv 22+3
eilen päätettiin kokeilla tuolle meidän kuopukselle että joko olis maitoallergia poistunut. juu ei ole ei. söi eilen yhden pienen annoksen jugurttia ja yö meni heiluessa. viidelta herätti minut ja pyöriskeli pari tuntia ja sitten kun tuo poika nukasti niin toinen nousi vartin päästä. takapuoli on myös ruvella, joten ei se maito näköjään vieläkään käy vaikka jäppisellä ikää alkaa olla 2v.
ihan silmä poskella väsymyksestä siis olen ja ärtsyllä tuulella.
mies ja pojat ovat hammaslääkärissä. on jäänä kuulla millaiset hertsit pienempi veti kun hampaiden harjauskin on aika tuskaa. noh, kaipa se siitä.
aamupaloista: meillä pojat rakastaa munia. niitä pyytävät usein, mutta laitetaan ehkä kerran viikossa. puuroa eivät oikeastaan syö- vauva-aikana tullut yliannostus. muroja, leipää, weetabixia tai jugurtteja menee hyvin.
soittelin taysin potilastoimistoonkin- mulla on maksukatto joko täynnä tai sitten ihan kohta. ja hieman nauratti kun aamula tupsahti sairaalasta 66euron lasku ja tyttö sanoi puhelimessa että täällä on koneella 2 joita ei ole vielä laitettu sulle tuleen. ja huomenna on taas taysiin meno..
mahassa potkiskellaan tosi inhan tuntusesti kohdunkaulalle. eilen vauva vietti pari tuntia rt:ssä mutta kääntyi takaisin. alan asennoitua pt-synnytykseen.
pitäs varmaan käydä nukkumassa päikkärit jos tää ärsy menis ohi. tekee vaan mieli valittaa.
sikäkyllästyneenä makaamiseen ja ärsyyntyneenä,
momentti rv23+6
Ihanan viileä ulkona! Tänään on siivouspäivä kotona( pakko se huusholli siivota, kun ei pääse enää turvallisesti kulkemaan olohuoneesta ja keittiöstä läpi, lasten lelut joka paikassa). Ensi aamuyönä lähdetään menemään kohti Muumimaailmaa, lapsia jännittää, minua ei huvittaisi yhtään mennä autolla 500 km suntaan, varsinkin kun on noi selitämättömät mahakivut silloin tällöin.No, yritetään kestää,muksuilla on ainakin hauskaa ja hyvää tekee se vaihtelu minulle ja miehelle.
Meillä aamupalaksi lapset syövät kaurapuuroa tai sitten leipää ja maitoa( siis silloin kun eivät ole hoidossa), esikoinen kouluaamuna syö jugurtin tai viilliksen ja leipää.
Vaunut ja kaikki vaavin tavarat hankitaan sitten kunhän se syntyy ensin elävänä, mutta katsellut olen ja tykkäsin kovasti saksalaisesta Traxx Marlin 4 yhdistelmästä.
Itselläni nyt on ihan hyvä olo, katotaan sitten missä kunnossa tulen kotiin reissulta.
Nyt muille vuoroa.
Matushka, muksut ja rv 21+2
Täytyy yrittää ottaa iisisti tämä päivä. Eilen istuin autossa ehkäpä tunnin verran, niin supisteluja alkoi sadella. Rupesin ihan seuraamaan, niin niitä tuli 5-10 minuutin välein muutamia kertoja. Sitten tultiin kotiin ja heitin pitkäkseni, niin rauhoittui.
Odotan tässä soittoaikaa neuvolaan. Pakko nyt soittaa ja kysyä että onko tuollainen supistusten sarja mitenkään hyvästä. Tänään on mahassa tuntunut ihan normaalilta. Pikkasen meni vatsa taas kovaksi kun lähdin käyttämään koiraa lenkillä. Mutta vauvaa liikkuu ja potkii entiseen malliin, se on hyvä!
timaja, tasan 23
Sain sitte onneks nukuttua kun sänkyyn menin, mut oon kyllä heräillyt yöllä.
Käytiin lasten kanssa kävellen kaupassa ja kyllä oli tuskanen takasin tulomatka, supisteli niin perhanasti et hyvä kun käveleen pääsi, kotiin ku pääs niin rauhottu levolla. Ei kyllä pahemmin liikuntaa tuu harrastettua tässäkään raskaudessa ku tulee noita supistuksia niin herkkään kävellessä.
Innokkaana täälä ryntään postilaatikolle kattoon et josko se äitiyspakkaus jo olis tullu, mut ei tullu viä tänään, kummiski tulee ensviikolla ku ollaan mökillä enkä pääse heti sitä hakeen...joo en yhtää malttamaton ole :) No sielä menee aika niin nopsaan ja kun on uus paikkakunta ja käydään lähikaupungeissa niin on paljon puuhaa nii unohtuu kaikki muu shoppaillessa.
Vauvalle en ole vielä ostanut mitään, tulee kyllä paljon kaupoissa hypisteltyä vaatteita, mut ostaminen on jäänyt. Niitä nepparellisia kietasupodeja aion 50-60 senttisiä muutaman ostaa, ovat käteviä pukea pienelle vauvalle, nauhajuttuja en ees ota esille kun jäi viimeksikin käyttämättä kun keksin noi nepparijutut, ovat vaan niin tyttömäisiä et pojalle en viiti niitä laittaa, vaikka tuskin se nyt traumoja sais vaikka kotona oliski vaaleenpunasta :) äitiä vaa häirittee...
Nyt tyhjään pyykinpesukone ja tiskikone ja laittaan uutta kierrosta päälle..
Tuuli
Mä oon suoraan sanottuna ihan poikki. Mä en jaksa mitään. Supistelee jos tekee vähänkin jotain ja sydän rupee takomaan ihan hulluna. Yöllä ei saa nukuttua kun on levottomat jalat ja kädet, tosi vaikee asettua yhteen paikkaan. Heti aamusta sitten kauhee väsymys. Liitoskivut vaivaa jo kivasti eikä pääse liikkumaan kunnolla. Mies on päivät töissä ja illalla on sit niin väsyny ettei jaksa edes puhua mitään. Säälittää tuo esikoinen kun joutuu vaan katsomaan lastenohjelmia kun äiti ei kerta kaikkiaan jaksa mitään. eilen kävi onneks kummityttö leikkimässä kaverina. Voi kun olis joku, joka ottais tuon tytön edes pariksi tunniksi hoitoon.. Aloitin eilen taas rautalääkkeet, jos ne vähän piristäis. maha vaan ei kestä niitä yhtään. Heti menee ihan sekaisin. No tulipas nyt valivalivali, mut oli pakko purkaa jonnekin...
Joku vaunuista kyseli. Meillä on esikoisen vanhat Brio alumina-yhdistelmävaunut jotka on vielä todella hyvässä kunnossa. Silti vaan tekis mieli uusia Brio kombi- vaunuja. En taida kuitenkaan raskia ostaa. Kaikki vauvatarvikkeet on jo valmiina esikoisen (2v 4kk) jäljiltä. Vähän meinasin ostaa lisää pieniä vaatteita.
No täytyy yrittää jaksaa käydä vähän happihyppelyllä. Sais sitten tytönkin paremmin päiväunille.
Jaksamisia kaikille :)
marrasnasu 23+6
antoi vastaukseksi sen, että jos supistukset ei ole kivuliaita niin ei pitäis olla hätää. Muussa tapauksessa pitäis käydä lääkärillä. Ja mullahan ne ei ole ollut kivuliaita, joten taidan nyt rauhoittaa itseni enkä stressaa noilla suppareilla.
timaja
Mukavammaksi viilenneessä säässä on kiva ulkoilla :) Tahdon joka tapauksessa antaa taaperolle hiekkaleikkimahdollisuuden pariin kertaan päivässä, joten nyt ulkona on nautinnollista olla. Ainakaan tällä hetkellä ei turvotus vaivaa, masua tosin alkaa olla ihan esteeksi asti.
Joku kyseli vaunuista: meillä on esikoisen (nyt 1v3kk) Emmaljunga-kuomurattaat ovat priimakunnossa, mutta ensimmäistä kakkosen vauvavuotta varten haussa on tuplat. Ostamme joko käytetyt Emmaljungat tai Briot tai edullisemmat, esim. kevyet kolmipyöräiset rattaat uutena. Saa nähdä, mitä vastaan tulee. Hyvissä ajoin aion kuitenkin vaunuasiaa hoidella, jos vastaan tulee hyvät kärrit, ostaisin vaikka jo nyt.
Muuten ei mitään uutta, suppareita tulee, mutta helpottaa, kun lepään. Ajattelin odotella seuraavaa neuvolalääkäriä parin viikon kuluttua, ellei tilanne muutu pahemmaksi. Tietysti riski on alkuraskauden vuotojen jälkeen vähän kohonnut.
Ingefära 24+2
itse jouduin kertaalleen synnytysvastaanottoon kun alkoi tuolleen supistella automatkalla. oltiin ajamassa tampereelta imatralle ja lahden kohdilla soitin sairaalaan- sanoivat että ei ollut todellakaan hyvä idea lähteä tuolle matkalle jos säännöllisesti supistelee vaikka ovatkin kivuttomia. ja kun imatralle päästiin niin päästiinkin sitten synnytysvastaaottoon käyrille tunniksi makaamaan. loppuivat sitten, kipeitä eivät olleet,mutta jotain oli silti alapäässä tapahtunut. tuo tilanne oli ekan lapsen kanssa rv30 tienoilla ja se oli viimenen yli puolen tunnin automatka mulle missään raskaudessa. synnärillä tuolloin ja myöhemmin muissa raskauksissa äitipolilla ovat kieltänet ehdottomasti pitkät automatkat juuri tuon sarjoittaisen supistelun takia. vaikka en ole sairaslomalla ollut niin silti kaikki turha autoilu pois. kun on supistusherkkä niin sitten on supistusherkkä.
minusta sun neuvolantätisi on kyllä nyt liian huoleton. sarjoissa tulevat supistukset tulee ottaa aina tosissaan. ne eivät välttämättä tee mitään, mutta ovat merkki siitä että kohtu on herkästi supisteleva ja kaikkea sarjasuppareita aiheuttavaa tulee välttää. ja tämä on normaali hoitolinja yliopistosairaaloissa. oikeasti jätä pitkät autoreissut väliin.
tuskin se vielä mitään alapäässä on tehnyt mutta sitten kun painetta alkaa olla alapäälle enemmän niin voi jo tapahtuakin.
Tänään oli pakko minunkin kirjoittaa, koska olen niin innoissani huomisesta 4D ultrasta! Jee jee jee!!! Jos vain sen suinkin näkee niin olemme päättäneet kysyä myös sukupuolen :-) Kävin tänään myös Lindexin loppualessa ja siellä oli niiin paljon kaikkea tooosi ihanaa vaavin vaatetta ja halvalla!! Päätin kuitenkin malttaa vielä huomiseen jos se sukupuoli selviää niin vois sitten ostaa tyttö- tai poikavaatteita. Yritän nyt olla kovasti hamstraamatta, mutta jotain pientä bodya ja lämmintä talvivaatetta aion hommata.
Nuo loppuraskauden kohtukuolemat ovat niin kamalaa kuultavaa, että iskee kauhea masennus ja suru pelkästä ajatuksesta. En tiedä kuinka siitä selviäisi jos jotain menisi pieleen... Toivottavasti sitä ei tarvitse kenenkään meistä murehtia.
Oma napa: yöheräily on tullut minullekkin tutuksi jo useita viikkoja sitten, viime yönäkin nousin puoli neljän maissa tunniksi tietsikalle. Suppareita ei ole nyt lomalla pahemmin tullut kun en ole mitään tehnytkään. Tiedän kuitenkin että heti kun menen takaisin töihin niin johan taas masuun sattuu, yritänkin saada ÄL alkuun asti saikkua. Vauva on mielestäni koko ajan peppu alaspäin kun kaikki mauljaukset tuntuvat aina alavatsalla. Mahani ei ole mitenkään valtava viikkoihin nähden, mutta se on noussut mielestäni aika ylös ja tämän viikon on henkeä ahdistanut ja hengästyn helposti. Rautatabletit sotkivat minunkin mahani ja hain luontaistuotekaupasta sitä rautapitoista mehua kahden viikon kuurin. Sen näkee sit seuraavalla neuvolakäynnillä et onko se nostanut Hb:n.
Vaunuista vielä sen verran et me päädyttiin Hartanin Top Lineen. Ne ovat näppärät, kevyet, menee helposti kasaan, helpot säädöt, uusi -06 malli, heittoaisa yms. ja kuitenkin ne on " kunnon rattaat" eikä rimpulat. Ne olis maksanu noin 795e Tampereella, mut Saksasta ne saa tilattua 389e!
Et semmosta tällä kertaa, tulen sitten kertomaan miten 4D meni!!
Rv 25
Yön aikan on v*t*tus hieman laantunut,pystyy jo keskittyyn muuhun=)!
Tänään tarttis lähtee Zoolandiaan kaverin ja hänen muksujen kanssa,toivottavasti ei saada sadetta niskaan ku on niin pilvistä.
Masukki on ollu hereillä jo puoli kuudesta ja minäkin nousin sitten rakon sanelemana jo ennen seitsemää=)!
Täytynee mennä aamukahville ennen ku muut herää=)!
Hauskaa torstain jatkoa Murut!
tiitiäinen78 & " nestori" 21+6