Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En ymmärrä. Miksi kukaan haluaa tarkoituksella aiheuttaa toiselle pahaa mieltä kieroilulla, selkäänpuukottamisella ja ilkeilyllä? Tehdä niitä asioita, joiden tietää kaikkein eniten satuttavan toista? Jos sinä tiedät, kerro.
Olen vasta nyt alkanut pohtia asiaa syvemmin. Ja havahtunut siihen karuun tosiasiaan, että valtaosa ihmisistä on perusluonteeltaan juuri tällaisia.

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Valtaosa ei ole, ei edes puolet, mutta moni on. Oletko kasvanut hyvissä oloissa ja ollut nuoruutesi hyvien ihmisten seurassa? Mulkut tekevät usein lapsistaan mulkkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Miksi tässä maailmassa ilkeillä ihmisille pitäisi olla hyvä? Mitä arvokasta minä saan siitä vaihdossa ja palkaksi että olen hyvä muille?

Vierailija

Mielestäni ei ole mutta tuntumani on vain omani. Suurin osa ihmisistä on pohjimmiltaan ihan jees. Olin ennen tasan samaa mieltä kuin sinä. Mu lkut jää joskus helpommin mieleen. Palstoillakin ne erottuu helpommin ja kirjoittelevat enemmän jotta saavat enemmän reaktioita.

Vierailija

Se kai riippuu. Minä olen poistanut ja etääntynyt ikävistä ihmisistä. Ja jäljelle on jäänyt ne kivat. Enkä nyt sanoisi etteikö itsekseen olisi mukavaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä maailmassa ilkeillä ihmisille pitäisi olla hyvä? Mitä arvokasta minä saan siitä vaihdossa ja palkaksi että olen hyvä muille?

Toivon, että joku antaa sinulle samalla mitalla takaisin.

Vierailija

Ei ole. Olet lähtenyt ikävälle tielle. Nyt annat itsellesi luvan uhriutua tai olla itse ilkeä. Kenenkään ei kannata olla ihmisen seurassa, jonka mielestä suurin osa ihmisistä on huonoja. Negatiivisuus on myrkkyä.

Vierailija

Valtaosa ihmisistä on heikkoja.
Sellaiset vastaavat ilkeydellä heti, jos tuntevat alemmuutta tai epävarmuutta.

Heikkoja ihmisiä on paljon. Harvemmassa on niitä, jotka systemaattisesti ovat kaikille ystävällisiä.

Vierailija

Monet ovat vain hieman tyhmiä. Kuuntelevat tarkalla korvalla mitä mieltä muut ovat ja muodostavat sitten mielipiteensä sen mukaan. Ovat oivaa menestyksen alustaa poliitikoille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Heikkoja ihmisiä on paljon. Harvemmassa on niitä, jotka systemaattisesti ovat kaikille ystävällisiä.

Kyllä sitä alkaa heikottaa kun kotona ei ole ruokaa.

Kun äiti hakkaa mankanpiuhalla selkään..

Empatia on pitänyt opetella ihan erikseen.

Läskiä minusta ei tullut ,kun ei ollut rahaa eikä ruokaa

Vierailija

Näin on. Ja kamalinta on kun sitä ei päällepäin huomaa. Esim joku voi esittää ystävää, ja kun on päässyt lähellesi, voi tehdä hirveitä asioita. Oikein kivan oloinen kaveri voi olla valon enkeliksi naamioitunut paholainen.
Sitä miksi heitä on, ei voi tietää. Niiden käytökselle ei voi mitään. Mutta siksi meidän pitää suojella itseämme. Jokaisella on oikeus ja velvollisuus suojella itseä. Aivan normaalisti voi jutella ihmisten kanssa mutta jos tunnistat minkäänlaista alistuselettä tai juonittelua, älä päästä elämääsi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Monet ovat vain hieman tyhmiä. Kuuntelevat tarkalla korvalla mitä mieltä muut ovat ja muodostavat sitten mielipiteensä sen mukaan. Ovat oivaa menestyksen alustaa poliitikoille.

kyllä minä muodostan mielipiteeni ihmisestä hänen tekojensa, en kuulopuheiden mukaan.

mutta  valta tekee kaikkivoivan olon.

kun istut ilmaisessa buffassa , unohdat että suomessa lapset itkee selkä veressä nälkäänsä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Näin on. Ja kamalinta on kun sitä ei päällepäin huomaa. Esim joku voi esittää ystävää, ja kun on päässyt lähellesi, voi tehdä hirveitä asioita. Oikein kivan oloinen kaveri voi olla valon enkeliksi naamioitunut paholainen.
Sitä miksi heitä on, ei voi tietää. Niiden käytökselle ei voi mitään. Mutta siksi meidän pitää suojella itseämme. Jokaisella on oikeus ja velvollisuus suojella itseä. Aivan normaalisti voi jutella ihmisten kanssa mutta jos tunnistat minkäänlaista alistuselettä tai juonittelua, älä päästä elämääsi.

Uskonto on sekoittanut pääsi..onko sulla ketään ystävää?

Jeesus on mielikuvitushahmo.,

Jumala on todellinen, hän on sadisti ja leikkii meillä koska hänellä on tylsää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Elämääsi???

pullean yyhoon elämään kontulassa???

Kait on turvalukko ovessa...sit ei pääse naapuri sisään...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

kerro esimerkki juonittelusta...

ai et osaa..voi voi

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä alkaa heikottaa kun kotona ei ole ruokaa.

Kun äiti hakkaa mankanpiuhalla selkään..

Empatia on pitänyt opetella ihan erikseen.

Läskiä minusta ei tullut ,kun ei ollut rahaa eikä ruokaa

eipä irtoa empatiaa teiltä valonenkeleiltä:)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Olet lähtenyt ikävälle tielle. Nyt annat itsellesi luvan uhriutua tai olla itse ilkeä. Kenenkään ei kannata olla ihmisen seurassa, jonka mielestä suurin osa ihmisistä on huonoja. Negatiivisuus on myrkkyä.

Jos uskoo kaikista pelkkää hyvää, sitten vasta huonosti käykin. Kiusaajat tunnistaa helposti kuka on tyhmänkiltti (muuten voi olla fiksukin mutta ihmisten suhteen sokea) ja huonosti käy.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat